vragenlijstje over HSP, voor school

Hee,
wij doen een project voor school over HSP en we willen er graag een aantal dingen over weten. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~[b] voor alle mensen die niet weten wat HSP is: lees het artikel van de link hieronder! [b/] dus: voor alle mensen met HSP, ff een vragenlijstje:

1. beschrijf HSP in jouw woorden
  2. Hoe heb jij ontdekt dat je HSP had?
  3. Wat voor effect heeft het op je leven?
  4. merk je er veel van in het dagelijks leven, dat je HSP hebt?
  5. op welke manier ga je ermee om?
  6. Hoe gaat je omgeving ermee om?
  7. hoe reageerde je omgeving toen je zei/ontdekte dat je HSP had?

Thanx!

Edit: http://www.girlscene.nl/l…juni/Mijn_leven_als_HSPer
dit is een link naar een interview met een meisje dat HSP heeft, voor alle mensen die niet weten wat HSP is :pensive: :wink:

Wat is HSP?

Klik op die link.

upupup!

ik weet niet zeker of ik 't heb, het is niet officieel vastgesteld, maar ik voldoe aan zowat alle ‘symptomen’ en uit persoonlijkheidstest komt altijd dat ik maximaal gevoelig ben dus ik vul 'em maar in.

1. beschrijf HSP in jouw woorden.
    hooggevoelig, dus gevoeliger dan een gemiddeld mens,

ik was op internet ergens naar aan het zoeken wat er mee te maken had en toen kwam ik op een site over hsp. en ik herkende echt alles op die site dus toen viel het kwartje wel zegmaar.

ik ben sneller moe/uitgeput dan andere mensen.
    als er iets ergs gebeurd trek ik me dat heel erg aan en kan ik het in verhouding met anderen moeilijk loslaten.
    ik denk heel sterk beeldend en kan me ook heel erg goed dingen inbeelden, als ik bijvoorbeeld lees over iemand die onthoofd wordt ‘voel’ ik dat een beetje bij mezelf, hoe dat zou zijn, en dat is echt niet fijn.
    verder kan ik totaal niet tegen felle lichtflitsen bij bijvoorbeeld een concert/discotheek, dan moet ik echt naar de grond kijken of m’n ogen half dichtdoen, en ook harde geluiden kan ik niet altijd goed verdragen.
    kan slecht tegen teveel nieuwe indrukken/prikkels, heb veel tijd nodig om die te verwerken.
    ben snel emotioneel in de zin van lachen maar ook huilen.
    kan meestal wel aan iemand merken of iemand vrolijk of niet vrolijk is.
    verder heb ik psychische problemen gehad, veel angsten etc
    dit alles wordt versterkt als ik al moe ben.

het ligt eraan wat er gebeurd en wat ik ga doen, als ik gewoon naar school ga heb ik er minder last van maar als ik iets ‘nieuws’ ga doen of ergens anders heen, of er gebeurd iets onverwachts oid, dan wel.

ik leef gewoon m’n leven zoals ik het hoor te leven, zoveel mogelijk. dat lukt ook wel redelijk. als ik last heb van dingen trek ik me gewoon even terug of neem ik een dag(deel) rust.

gewoon, ze merken wel dat ik gevoeliger ben dan andere mensen maar ik wordt gewoon normaal behandeld.

ik heb het er nooit echt met iemand over gehad.

thanx! nog meer mensen?

up

Uit bijna alle testen die ik heb gemaakt komt uit dat ik een HSP’er ben, mijn moeder denkt het ook, maar ik weet het niet 100% zeker… Moet ik 'm invullen of niet?

ik kan er op dit moment wel mee leren leven. alleen lijkt het me vet om aura’s te kunen zien. (hoog gevoelig heeft daar toch iets mee te maken ?!)

. beschrijf HSP in jouw woorden
hoog gevoelig voor signalen van buitenaf
was op het internet aan het surfen voor aura zien en kwam ik via via terecht
voor dat ik het wist (half jaar geleden) dacht ik serieus dat ik gek was, ging er helemaal aan kapot. nu wil ik een boek kopen van hoe ik er mee om kan gaan
ja ik kan moelijk mensen aanspreken daardoor ja heb ik zo’n m’n positie gekregen naar ander mensen toe.
doorzetten
mijn familie is vereselijk nuchter met al dat soort dingen , geesten aura’s etc. zij weten het niet eens. mijn broer heeft het ook denk ik. alleen weet ik niet of hij weet dat daar een benaming voor is
X niet gebeurt tot nu toe