Vragenlijstje over adoptie

Hallo :slightly_smiling_face:
Ik was wel benieuwd hoe jullie hierover denken:

Wat vind je van mensen die hun kinderen afstaan als…
Ze te laat zijn met abortus goed/slecht, want
Ze het kind niet kunnen voorzien van eten etc. goed/slecht, want
Ze te jong zijn, (denk aan meisje dat geen tienermoeder wilt worden) goed/ slecht, want
Het kind gehandicapt is goed/slecht, want
Als het meisje verkracht is en toch besluit om het kind te laten leven dus geen abortus doet, goed/slecht , want

Als je adoptie hoort aan waaraan denk je dan? :
Zou je zelf een kind willen adopteren? ja/ nee
Zoja uit wat voor situatie?

ben benieuwd

Ze te laat zijn met abortus goed/slecht, want studies wijzen uit dat vrouwen veel meer en vaker last hebben van spijt en depressie na het afstaan van een kind voor adoptie, dan wanneer ze op tijd een abortus gepleegd hebben. Maar het is béter dan een kind opvoeden dat je niet wilt.
Ze het kind niet kunnen voorzien van eten etc. goed/slecht, want duh, als je niet voor een kind kan zorgen, doe het dan ook niet.
Ze te jong zijn, (denk aan meisje dat geen tienermoeder wilt worden) goed/ slecht, want Zie de eerste vraag. Pleeg dan abortus. Maar afstaan voor adoptie is beter dan een tienermoeder zijn.
Het kind gehandicapt is goed/slecht, want nou ja, het is beter dan het kind in een vuilnisbak te laten sterven als het zo gehandicapt is dat je er niet voor wil zorgen. Daarnaast is het belachelijk tot welke minuscule problemen kinderen worden aangegeven als ‘special needs’ kinderen.
Als het meisje verkracht is en toch besluit om het kind te laten leven dus geen abortus doet, goed/slecht , want zie antwoord één en drie.

Als je adoptie hoort aan waaraan denk je dan? : Mijn neefje en nichtje. Allebei special needs kinderen, dus gedumpt door hun ouders in China omdat ze gehandicapt zijn. Mijn nichtje is ongelofelijk lief en slim, maar doof, en mijn neefje is zo mogelijk nog intelligenter en een heel gevoelig jongetje, maar had een gaatje in zijn hart. Nu is hij honderd procent gezond, maar nog steeds werd hij gemarkeerd als special needs kind.
Zou je zelf een kind willen adopteren? ja/ nee. Ik ben Childfree, dus ik wil geen kinderen. Maar ik ben ook een supporter van VHEMT, en ik laat me sowieso steriliseren. Stel dát er die 0,0000001% kans is dat ik van gedachten verander adopteer ik liever, want er zijn honderdduizenden kinderen die een beter leven verdienen dan ze hebben, en er zijn toch al veel te veel mensen op aarde: dan kan je beter zorgen voor degenen die er al zijn dan egoïstisch zijn en een eigen op de aarde zetten.
Zoja uit wat voor situatie? Een kansarm kindje uit een arm land. In die 0,000000001% kans waar ik het boven over had.

Ze te laat zijn met abortus goed/slecht, want als je je kind afstaat denk je daar toch wel goed over na, en als ze te laat zijn voor een abortus maar zelf niet goed voor het kind zouden kunnen zorgen, dan lijkt dit me beter en fijner voor het kind
Ze het kind niet kunnen voorzien van eten etc. goed/slecht, want een kind verdient een toekomst met onderdak, eten, kleding, ect
Ze te jong zijn, (denk aan meisje dat geen tienermoeder wilt worden) goed/ slecht, want als je geen tiener moeder wilt worden had je het maar veilig moeten doen. Als het niet haar eigen schuld was en er verder niet voor kan zorgen is het een ander verhaal
Het kind gehandicapt is goed/slecht, want over het algemeen slecht, het is jóu kind, waarom zou je hem afstaan omdat hij gehandicapt is? Als het zo is dat de ouders die speciale apparatuur niet kunnen betalen dan snap ik het ook wel, dan willen ze alleen maar het beste lijkt me.
Als het meisje verkracht is en toch besluit om het kind te laten leven dus geen abortus doet, goed/slecht , want dat kind kan ergens anders nog een leven lijden, want als ik dat meisje zou zijn zou ik het kind niet kunnen aan kijken zonder aan die verkrachting te kunnen denken.

Als je adoptie hoort aan waaraan denk je dan? : Je kind afstaan, om welke reden dan ook
Zoja uit wat voor situatie? -

Ze te laat zijn met abortus goed/slecht, want als ze het kindje niet willen houden / er niet voor kunnen zorgen, is dat toch beter dan het zelf houden en het een slechte toekomst geven.
Ze het kind niet kunnen voorzien van eten etc. goed/slecht, want zo heeft het kindje tenminste een goede toekomst.
Ze te jong zijn, (denk aan meisje dat geen tienermoeder wilt worden) goed/ slecht, want -weer hetzelfde- als zo’n tienermoeder er niet klaar voor is en er dus niet goed voor zal kunnen zorgen, is het beter dat het kindje geadopteerd wordt en zo een toekomst krijgt.
Het kind gehandicapt is twijfel, ik vind het eigenlijk niet kunnen om het maar te laten adopteren alleen omdat het gehandicapt is, maar als de ouders er niet voor kunnen zorgen geldt hetzelfde als hierboven.
Als het meisje verkracht is en toch besluit om het kind te laten leven dus geen abortus doet, ook twijfel want naar mijn mening had ze dan beter meteen abortus kunnen laten plegen, maar als ze daar om de een of andere reden op tegen is en het kindje niet zelf kan/wil opvoeden weer voor, redenen hierboven.

Als je adoptie hoort aan waaraan denk je dan? Het vrijwilligerswerk dat ik in een weeshuis gedaan heb, en een paar mensen die ik ken die een geadopteerd kindje hebben
Zou je zelf een kind willen adopteren? ja/ nee Ik wil geen kinderen, maar anders zou ik het wel serieus overwegen ja.
Zoja uit wat voor situatie? liefst zo jong mogelijk, en dan een kindje dat anders geen toekomst zou hebben, bijvoorbeeld uit een weeshuis dus.

Ze te laat zijn met abortus goed/slecht, want als je het kind niet wil kan je het beter afstaan en anderen een kans geven op een kindje.
Ze het kind niet kunnen voorzien van eten etc. goed/slecht, want als je een kind niet aankan (zowel financieel als anders) geef je het door adoptie een kans op een gezin dat dat wél kan.
Ze te jong zijn, (denk aan meisje dat geen tienermoeder wilt worden) goed/ slecht, want zie antwoord één.
Het kind gehandicapt is goed/slecht, want alleen als je het niet kan ( wat me erg sterk lijkt ) en dan eigenlijk nog niet. Je kind is je kind en je zou 't niet moeten dumpen omdat het ‘gebreken’ heeft.
Als het meisje verkracht is en toch besluit om het kind te laten leven dus geen abortus doet, goed/slecht , want zo gunt ze het kind een beter leven dan met haarzelf.
Als je adoptie hoort aan waaraan denk je dan? Niks specifieks?
Zoja uit wat voor situatie: Ik zou sowieso liever een kind adopteren dat er al is dan nog een mens op deze aardkloot zetten. Maar iedere situatie is goed wat dat betreft.

Ze te laat zijn met abortus goed/slecht, want als je een abortus wilt, betekend het dus dat je het kind niet wilt. als je het laat adopteren geef je hem of haar meer kansen in het leven, inplaats van dat je het kindje als tienermoeder opvoedt met te weinig geld.
Ze het kind niet kunnen voorzien van eten etc. goed/slecht, want ? dat is toch vanzelf sprekend, je kan een kind geen hoger laten leiden terwel je weet, dat iemand anders beeter voor hem/haar kan zorgen.
Ze te jong zijn, (denk aan meisje dat geen tienermoeder wilt worden) goed/ slecht, want ligt natuurlijk aan wie het is, maar de meeste tieners zijn nog echt zelf kinderen.
Het kind gehandicapt is goed/slecht, want je moet van je kinderen houden hoe ze ook zijn. + sommige mensen zeggen dat god je heeft uitgekozen, omdat hij weet dat je het kan.
Als het meisje verkracht is en toch besluit om het kind te laten leven dus geen abortus doet, goed/slecht , want het kan allebei, want het was natuurlijk geen leuk iets ofzo. dus dat meisje zou zich er dan vaak aan herrinderd worden. of ze kan gewoon van het kind houwen, omdat het wél haar kindje is.

Als je adoptie hoort aan waaraan denk je dan? :
adoptie kind :?
Zoja uit wat voor situatie? tienerzwangerschap. verder niet eigenlijk.

Ze te laat zijn met abortus goed/slecht, want je kan tot de 24ste week abortus plegen, dus ik snap niet hoe het komt dat je te laat bent
Ze het kind niet kunnen voorzien van eten etc. goed/slecht, want iedereen wil toch dat zijn/haar kind een goed leven heeft
Ze te jong zijn, (denk aan meisje dat geen tienermoeder wilt worden) goed/slecht, want ze kan ook een abortus kan plegen.
Het kind gehandicapt is goed/slecht, want het hangt er van af. Als je nog erg jong bent en je kan niets extra voorzien van apparatuur etc., vind ik het logisch dat je het laat adopteren. Maar heb je het financieel goed en je bent al oud genoeg, dan vind ik het egoistisch om je kind af te staan
Als het meisje verkracht is en toch besluit om het kind te laten leven dus geen abortus doet, goed/slecht , want eigenlijk een beetje als hierboven

Als je adoptie hoort aan waaraan denk je dan? :kinderen in een weeshuis die wachten op iemand die een moeder/vader voor hun wil zijn
Zou je zelf een kind willen adopteren? ja, want ik vind dat er teveel kinderen zijn die geen moeder/vader/familie hebben die hen een goed leven kunnen bieden.
Zoja uit wat voor situatie? misschien een kind uit ontwikkelingslanden of uit een weeshuis