vragenlijst turnen voor school

Hoi!
Ik moet moet voor school mensen hebben die turnen, en mijn vragenlijst kunnen beantwoorden over ringenzwaaien!
Zijn er mensen op girlscene die doen ring zwaaien?
Je zou me heel erg helpen als je dit beantwoord:

1. Hoe meet je de hoogte voor de ringen?

2. wat zijn drie dingen die gevaarlijk (kunnen) zijn?

3. Stel, je laat kinderen voor het eerst ringenzwaaien, wat zou je vertellen over de hoogte van de ringen, de afzet en de lichaamshouding op dode punten.

alvast bedankt!
Groetjes! x

Je meet in principe de hoogte van de ringen door eronder te staan, ze vast te pakken en ze dan op te trekken totdat je met je armen gestrekt staat. Ben je echt vergevorderd kun je ook zwaaien aan ringen die hoger hangen, maar dan moet iemand je helpen om erbij te komen :wink:

Wat gevaarlijk kan zijn is dat je kramp krijgt waardoor je in een reflex loslaat op een ongunstig punt. Je kunt er sowieso uitvallen en verkeerd terecht komen. Als je er gevoelig voor bent, kan je schouder uit de kom schieten.

Bovenstaande kun je kinderen natuurlijk vertellen. Afzetten doe je door eerst zo ver mogelijk naar achter te lopen en dan met een aanloopje zo ver mogelijk naar voren te lopen en je benen naar voren te zwaaien. Zo maak je vaart. Op het dode punt van voren schop je je benen zo ver mogelijk naar voren, op het dode punt vanachteren zo ver mogelijk naar achteren.

Heeeeeeel erg bedankt!
:bowing_man:

Enquêtes zijn niet toegestaan