Vragenlijst Nederlandse taal

Omdat ik geen antwoord kreeg op de vraag of ik mijn vragenlijst wel gewoon hier mag plaatsen, probeer ik het toch maar.

1. Vind je correct gebruik van de Nederlandse taal belangrijk?
  2. Waarom vind je correct gebruik van de Nederlandse taal wel / niet belangrijk?
  3. Denk je dat het nodig is om op scholen extra lessen te besteden aan de Nederlandse taal?
  4. Denk je zelf de Nederlandse taal goed te beheersen?
  5. Gebruik je wel eens straattaal?
  6. Wat vind je van mensen die in het openbaar een andere taal spreken?
  7. Zou je tot slot kunnen uitleggen wat je graag anders wilt zien met betrekking tot de Nederlandse taal?

Zouden jullie deze vraagjes voor mij willen invullen? Je zou me er heel erg mee helpen. :slightly_smiling_face:

1. Vind je correct gebruik van de Nederlandse taal belangrijk? Ja
  2. Waarom vind je correct gebruik van de Nederlandse taal wel / niet belangrijk? Omdat iedereen elkaar dan gewoon begrijpt.
  3. Denk je dat het nodig is om op scholen extra lessen te besteden aan de Nederlandse taal? Op scholen waar veel jeugd zit waarvan de moedertaal niet Nederlands is, zou dit wel handig zijn ja.
  4. Denk je zelf de Nederlandse taal goed te beheersen? Ja
  5. Gebruik je wel eens straattaal? Soms, meestal op een sarcastische manier
  6. Wat vind je van mensen die in het openbaar een andere taal spreken? Je kunt mensen niet verplichten Nederlands te spreken (denk aan touristen ed) Maar ik vind het wel zo netjes om in gezelschap van anderen Nederlands te spreken als dit mogelijk is.
  7. Zou je tot slot kunnen uitleggen wat je graag anders wilt zien met betrekking tot de Nederlandse taal? Ik vind dat het wel verplicht mag worden dat mensen die in Nederland wonen ook goed Nederlands spreken.
  1. Vind je correct gebruik van de Nederlandse taal belangrijk?
    Ja.
  2. Waarom vind je correct gebruik van de Nederlandse taal wel / niet belangrijk?
    Omdat dat inderdaad fijner is om te lezen.
  3. Denk je dat het nodig is om op scholen extra lessen te besteden aan de Nederlandse taal?
    Nee, gewoon een paar keer per week.
  4. Denk je zelf de Nederlandse taal goed te beheersen?
    Ja, ik denk van wel.
  5. Gebruik je wel eens straattaal?
    Ja, maar niet overdreven.
  6. Wat vind je van mensen die in het openbaar een andere taal spreken?
    Ik vind het aan de ene kant wel kunnen, maar aan de andere kant niet. Want aan de ene kant moet diegene het lekker zelf weten, maar aan de andere kant wil ik ook wel weten wat diegene zegt.
  7. Zou je tot slot kunnen uitleggen wat je graag anders wilt zien met betrekking tot de Nederlandse taal?
    Ik vind eigenlijk het verschil tussen ‘de’ en ‘het’ wel belangrijk, alleen weet ik het zelf ook niet altijd. Maar dat komt dus omdat ik Turks ben en het niet in mijn gen zit ofzo.
  1. Ja
  2. Omdat het onze taal is, het is belangrijk dat iedereen die goed beheerst.
  3. Ja, maar dan niet zozeer aan wat we nu doen: Begrijpend lezen en stijl, maar meer aan de grammaticaregels. Veel mensen snappen als/dan niet of hen/hun.
  4. Ja, maar ik weet dat ik ook wel foutjes maak.
  5. Ja, maar niet overheersend ofzo.
  6. Dat moeten ze gewoon doen, wij praten ook Nederlands als we in een ander land zijn.
  7. Grammatica die beter wordt beheerst. “Hun doen” vind ik zó irritant.[/color][/font][/size]

Zoals ook in de regels staat, is het niet toegestaan op Girlscene enquêtes te plaatsen. Het maakt niet uit of je het een vragenlijst noemt, of dat het je geen geld oplevert, een enquête is een enquête en dus niet toegestaan.