Vragenlijst make up: leeftijden, soorten etc.

Helloo!

Hier een vragenlijstje over hoe oud je was toen je met make up begon, wat voor make up je gebruikt etc.

Zet je antwoord er achter, het liefst dikgedrukt of schuin zodat het opvalt

1. Draag je make up?
    Zo nee, hoef je deze vragenlijst van mij niet in te vullen hoor :wink:
  2. Hoe oud ben je?
  3. Hoe oud was je toen je met make up begon?
  4. Waren je ouders er tegen of vonden ze het oke?
  5. Koop jij je make up zelf?
  6. Hoeveel geld besteed jij gemiddeld aan make up?
  7. Koop je vaak make up?
  8. Wat is de reden dat jij make up koopt/gebruikt?
  9. Welke soorten make up gebruik je dagelijks?
  10. Welke soorten make up heb je weleens gebruikt?
  11. Van welke merken zijn je make up?
  12. Wat vindt jij: vanaf welke leeftijd is het oké om make up te gebruiken en vanaf welke leeftijd niet meer?
  13. Hoe berg jij je make up op?
  14. Hoeveel tijd besteed je 's ochtends aan je make up?
  15. Heb je nog make up aanraders/tips? :slightly_smiling_face:

Lijkt me leuk als jullie deze invullen, liefs!

1. Draag je make up? Ja :slightly_smiling_face:
    Zo nee, hoef je deze vragenlijst van mij niet in te vullen hoor
    http://forum.girlscene.nl/forum/Smileys/react/wink.gif
  2. Hoe oud ben je? 13
  3. Hoe oud was je toen je met make up begon? 12, bijna 13 volgens mij
  4. Waren je ouders er tegen of vonden ze het oke? Ze deden er niet moeilijk over en vonden het volgens mij wel gewoon oke. Maar eerst hadden ze het niet door, kocht het gewoon zonder het te zeggen.
  5. Koop jij je make up zelf? Haha, ja dus. Van mijn zakgeld.
  6. Hoeveel geld besteed jij gemiddeld aan make up? Lastig hoor, ik denk gemiddeld 15 euro per maand? Verschilt wel heel erg.
  7. Koop je vaak make up? Ligt er aan of ik het nodig heb of niet. Maar valt best mee, alleen als ik het nodig heb dus. Als ik niets te doen heb ga ik vaker , 1 à 2 keer in de week om gewoon naar nagellak te kijken
  8. Wat is de reden dat jij make up koopt/gebruikt? De roodheden en oneffenheden in mijn gezicht wat minder opvallend maken en ik vind het gewoon een fijn gevoel als er iets op m’n lippen zit :slightly_smiling_face:
  9. Welke soorten make up gebruik je dagelijks? Concealer en lipgloss (en nagellak)
  10. Welke soorten make up heb je weleens gebruikt? De producten van 9 + mascara, lipstick, blush en oogpotlood
  11. Van welke merken zijn je make up? Essence, catrice, clinique, etos, gosh (dagelijkse make up)
  12. Wat vindt jij: vanaf welke leeftijd is het oké om make up te gebruiken en vanaf welke leeftijd niet meer? Hm, ligt er een beetje aan hoeveel er wordt gebruikt. Maar jonger dan 11/12 vind ik wel een beetje overdreven. En hoe oud, dat ligt er ook maar aan hoeveel, verder heb ik er geen problemen mee!
  13. Hoe berg jij je make up op? In een ladeblok van de micke serie van de ikea. één lade met make up en één lade met nagellak. Past precies, de onderste lades gebruik ik voor schooldingen.
  14. Hoeveel tijd besteed je 's ochtends aan je make up? Niet meer dan 10 minuten, vaak ben ik in 5 minuten al klaar, heb ik meer tijd dan ben ik langzamer en heb ik me verslapen dan ga ik gewoon make-up loos de deur uit :slightly_smiling_face:
  15. Heb je nog make up aanraders/tips?
    http://forum.girlscene.nl/forum/Smileys/react/smiley.gif
    Ik vind de etos [b]lipgloss met het spiegeltje heel fijn en mooi, past overal bij!

[/b]Liefs

1. Draag je make up?
    Ja
  2. Hoe oud ben je?
    19
    12/13
    Ze vonden het goed
    Ja
    Niet veel, ik kom maar op een paar euro per maand denk ik
  7. Koop je vaak make up?
    Nee
    Ik vind het mooi
    Mascara en oogpotlood
    Bijna alles wel een keer :’)
    Rimmel, maybeline, cover girl, yves rocher, essence
  12. Wat vindt jij: vanaf welke leeftijd is het oké om make up te gebruiken en vanaf welke leeftijd niet meer?
    Vanaf 12
    In een make-up tasje
    Hoogstens 5 minuten

Neuh, ben niet zo’n make-upexpert…

1. Draag je make up? Ja.
  2. Hoe oud ben je? 14
  3. Hoe oud was je toen je met make up begon? 12/13
  4. Waren je ouders er tegen of vonden ze het oke? Ze vonden het oke
  5. Koop jij je make up zelf? Ja
  6. Hoeveel geld besteed jij gemiddeld aan make up? Hmmm, das echt heel verschillend per maand. Ik zou het niet weten (:
  7. Koop je vaak make up? Nee
  8. Wat is de reden dat jij make up koopt/gebruikt? Ik vind het leuk/mooi
  9. Welke soorten make up gebruik je dagelijks? Mascara en oogpotlood
  10. Welke soorten make up heb je weleens gebruikt? Oogschaduw, mascara, oogpotlood/eyeliner, nagellak
  11. Van welke merken zijn je make up? allemaal verschillende, nagellak is van alles en nog wat. en mascara van rimmel of maxfactor
  12. Wat vindt jij: vanaf welke leeftijd is het oké om make up te gebruiken en vanaf welke leeftijd niet meer? Vanaf de middelbare school ongeveer denk ik? Sowieso niet te veel dan ofzo. En ik denk niet echt dat er een maximum leeftijd voor is
  13. Hoe berg jij je make up op? In een bakje op de badkamer
  14. Hoeveel tijd besteed je 's ochtends aan je make up? 5 minuten
  15. Heb je nog make up aanraders/tips? Nee
  1. Draag je make up? ja[color=rgb(51, 51, 51)][font=Helvetica Neue]Zo nee, hoef je deze vragenlijst van mij niet in te vullen hoor [color=rgb(51, 51, 51)][font=Helvetica Neue]2. Hoe oud ben je? 16[color=rgb(51, 51, 51)][font=Helvetica Neue]3. Hoe oud was je toen je met make up begon? 13[color=rgb(51, 51, 51)][font=Helvetica Neue]4. Waren je ouders er tegen of vonden ze het oke? mn moeder hielp me juist met makeup[color=rgb(51, 51, 51)][font=Helvetica Neue]5. Koop jij je make up zelf? soms wel soms niet[color=rgb(51, 51, 51)][font=Helvetica Neue]6. Hoeveel geld besteed jij gemiddeld aan make up? voor AL mijn makeup denk ik 25 euro[color=rgb(51, 51, 51)][font=Helvetica Neue]7. Koop je vaak make up? nee[color=rgb(51, 51, 51)][font=Helvetica Neue]8. Wat is de reden dat jij make up koopt/gebruikt? vind het leuk mezelf op te maken[color=rgb(51, 51, 51)][font=Helvetica Neue]9. Welke soorten make up gebruik je dagelijks? bb cream, ( concealer ), poeder, mascara[color=rgb(51, 51, 51)][font=Helvetica Neue]10. Welke soorten make up heb je weleens gebruikt? alles wel[color=rgb(51, 51, 51)][font=Helvetica Neue]11. Van welke merken zijn je make up? garnier, catrice, nyc, rimmel london, maybelline, max, essence[color=rgb(51, 51, 51)][font=Helvetica Neue]12. Wat vindt jij: vanaf welke leeftijd is het oké om make up te gebruiken en vanaf welke leeftijd niet meer? gewoon wanneer jij vind dat je het nodig hebt[color=rgb(51, 51, 51)][font=Helvetica Neue]13. Hoe berg jij je make up op? heb het in kast te staan en in een lade samen met mijn föhn en stijltang[color=rgb(51, 51, 51)][font=Helvetica Neue]14. Hoeveel tijd besteed je 's ochtends aan je make up? 0-10 minuten, soms zit ik in tijdnood en doe ik gewoon niks op [color=rgb(51, 51, 51)][font=Helvetica Neue]15. Heb je nog make up aanraders/tips? [color=rgb(51, 51, 51)][font=Helvetica Neue]
    niet te veel opdoen
  1. Draag je make up? Ja.[font=Helvetica Neue]2. Hoe oud ben je? 15[font=Helvetica Neue]3. Hoe oud was je toen je met make up begon? 12[font=Helvetica Neue]4. Waren je ouders er tegen of vonden ze het oke? ze vonden het wel okee, omdat ik maar een heel klein beetje droeg.[font=Helvetica Neue]5. Koop jij je make up zelf? meestal wel.[font=Helvetica Neue]6. Hoeveel geld besteed jij gemiddeld aan make up? Weinig. Alleen voor mascara betaal ik wat meer.[font=Helvetica Neue]7. Koop je vaak make up? Nee, maar als er iets leuks is dat erg goedkoop is kan ik het niet laten liggen.[font=Helvetica Neue]8. Wat is de reden dat jij make up koopt/gebruikt? Ik vind mezelf mooier met make up.[font=Helvetica Neue]9. Welke soorten make up gebruik je dagelijks? Mascara, eyeliner en nagellak (als dat onder make up valt)[font=Helvetica Neue]10. Welke soorten make up heb je weleens gebruikt? Bijna alles, haha. Behalve foundation, ik heb niet superveel onzuiverheden en ik vind mijn sproetjes te leuk om ze te verbergen. [font=Helvetica Neue]11. Van welke merken zijn je make up? Essence (eyeliner) Maybelline (mascara) [font=Helvetica Neue]12. Wat vindt jij: vanaf welke leeftijd is het oké om make up te gebruiken en vanaf welke leeftijd niet meer? ik vind het vanaf de brugklas okee, zolang je maar niet met een plamuurhoofd rondloopt. En ik vind niet echt dat er een eindleeftijd zit aan make up, mijn oma gebruikt nog steeds elke dag lippenstift en dat staat haar goed (:[font=Helvetica Neue]13. Hoe berg jij je make up op? ik prop alles bij elkaar in een grote make up tas, niet zo handig want ik ben vaak alles kwijt haha[font=Helvetica Neue]14. Hoeveel tijd besteed je 's ochtends aan je make up? ongeveer een kwartier, omdat mijn wimpers echt miniscuul zijn en die wil ik wat langer [font=Helvetica Neue]15. Heb je nog make up aanraders/tips? 's avonds wat vaseline op je wimpers doen, worden ze veel sterker van en dan breken ze minder snel af (:

1. Draag je make up? Yes, I do.
2. Hoe oud ben je? 16
3. Hoe oud was je toen je met make up begon? Op mijn 14e een beetje mascara.
4. Waren je ouders er tegen of vonden ze het oke? Oke, zolang ik het maar een beetje gebruikte.
5. Koop jij je make up zelf? Meestal wel, soms neemt mijn moeder een mascaratje mee ofzo.
6. Hoeveel geld besteed jij gemiddeld aan make up? Per maand? Ligt eraan wat ik nodig heb.
7. Koop je vaak make up? Niet meer zo heel vaak, eens per 2 maanden? Wanneer ik het weer nodig heb omdat het op is of niet meer goed werkt.
8. Wat is de reden dat jij make up koopt/gebruikt? Ik denk zoals iedereen hier en over de hele wereld: jezelf uitdrukken, mooier maken.
9. Welke soorten make up gebruik je dagelijks? Eerst foundation daarna poeder daarna eyeliner daarna mascara daarna ligt lijntje onder mn oog.
10. Welke soorten make up heb je weleens gebruikt? Alles.
11. Van welke merken zijn je make up? Pfff… Allemaal verschillend… Essence, hema, Maybelline NY, Catrice.
12. Wat vindt jij: vanaf welke leeftijd is het oké om make up te gebruiken en vanaf welke leeftijd niet meer? Vanaf je 13e zo lang je maar niet gaat plamuren en die shit.
13. Hoe berg jij je make up op? In een houdertje.
14. Hoeveel tijd besteed je 's ochtends aan je make up? Half uur of korter.
Nee…

1. Draag je make up?
    ja
  2. Hoe oud ben je?
    19
    op m’n 13 ofzo ‘speelde’ ik wel eens met make-up en ik begon het rond m’n 15 for real te dragen
    ze vonden het oke
    ja
    dat verschilt
  7. Koop je vaak make up?
    enkel als er iets op is
    omdat ik het mooi vind
    foundation, concealer, poeder, mascara
    eyeliner, blush, bronzer, oogschaduw, lippenstift, … zowat alles wss
    bourjois, catrice, max factor
    hangt af van de persoon
    wat ik dagelijks gebruik in m’n toiletzak
    10 minuten
    nee

-

1. Draag je make up? Ja
    Zo nee, hoef je deze vragenlijst van mij niet in te vullen hoor :wink:
  2. Hoe oud ben je? 18
  3. Hoe oud was je toen je met make up begon? 12
  4. Waren je ouders er tegen of vonden ze het oke? M’n moeder wilde graag dat ik het ging gebruiken
  5. Koop jij je make up zelf? het meeste wel
  6. Hoeveel geld besteed jij gemiddeld aan make up? per maand zo’n 30 euro
  7. Koop je vaak make up? Elke week wel iets
  8. Wat is de reden dat jij make up koopt/gebruikt? Ik voel mezelf mooier als ik make-up op heb
  9. Welke soorten make up gebruik je dagelijks? bbcream, compact powder, eyeliner, oogpotlood, mascara, blush, oogschaduw en lipgloss
  10. Welke soorten make up heb je weleens gebruikt? concealer, foundation,lipstain, lippenstift
  11. Van welke merken zijn je make up? clinique, maybelline, catrice, essence, nyx, nyc, hema, rimmel, chanel
  12. Wat vindt jij: vanaf welke leeftijd is het oké om make up te gebruiken en vanaf welke leeftijd niet meer? ik vind vanaf je op de middelbare school zit
  13. Hoe berg jij je make up op? mijn dagelijkse make-up zit in allemaal toilettasjes en make-up die ik niet dagelijks gebruik zit in een la verdeeld over bakjes per productsoort.
  14. Hoeveel tijd besteed je 's ochtends aan je make up? kwartier ongeveer
  15. Heb je nog make up aanraders/tips? :slightly_smiling_face: vooral niet teveel.

1. Draag je make up? Ja.
2. Hoe oud ben je? 13 jaar.
3. Hoe oud was je toen je met make up begon? 12.
4. Waren je ouders er tegen of vonden ze het oke? Ze vonden het oké, maar niet te veel.
5. Koop jij je make up zelf? Soms.
6. Hoeveel geld besteed jij gemiddeld aan make up? Per jaar? per week? Redelijk veel denk ik.
7. Koop je vaak make up? Regelmatig, als ik wat leuks zie of er een nieuwe collectie in de winkel is binnengekomen.
8. Wat is de reden dat jij make up koopt/gebruikt? Ik vind het leuk om op te doen en te gebruiken. Het laat iemand meestal toch net een tikkeltje verzorgder er uit zien.
9. Welke soorten make up gebruik je dagelijks? BB cream, eyeliner, oogschaduwbasis, concealer, poeder, mascara, lipbalsem, oogpodlood, en soms een nude kleur oogschaduw.
10. Welke soorten make up heb je weleens gebruikt? Alles wel denk ik.
11. Van welke merken zijn je make up? Catrice, mac, nyx, hema, l’oreal, essence, max factor.
12. Wat vindt jij: vanaf welke leeftijd is het oké om make up te gebruiken en vanaf welke leeftijd niet meer? Ik denk vanaf 10 jaar wel, make-up is nou eenmaal een meiden ding. Tot hoe oud kan ik niet zeggen, dat is bij iedereen anders. Ligt er aan hoe een persoon oogt.
13. Hoe berg jij je make up op? Met kwasten ? xd
14. Hoeveel tijd besteed je 's ochtends aan je make up? Ongeveer 15 minuten, denk ik.
15. Heb je nog make up aanraders/tips? Hou het subtiel, zorg voor de kleuren en producten die bij jou gezicht passen (:

x.

1. Draag je make up? jaaaaaaaaa[/size][/font][/color][color=rgb(51, 51, 51)][font=Helvetica Neue]2. Hoe oud ben je?
    16[color=rgb(51, 51, 51)][font=Helvetica Neue]3. Hoe oud was je toen je met make up begon?
    12 toen ik bijna elke dag wel mascara droeg, en toen ik 11 was af en toe. [color=rgb(51, 51, 51)][font=Helvetica Neue]4. Waren je ouders er tegen of vonden ze het oke?
    ze vonden het wel leuk denk ik, eigenlijk nooit iets gehoord erover ofzo.[color=rgb(51, 51, 51)][font=Helvetica Neue]5. Koop jij je make up zelf?
    ja[color=rgb(51, 51, 51)][font=Helvetica Neue]6. Hoeveel geld besteed jij gemiddeld aan make up?
    heel wat denk ik[color=rgb(51, 51, 51)][font=Helvetica Neue]7. Koop je vaak make up?
    jaa[color=rgb(51, 51, 51)][font=Helvetica Neue]8. Wat is de reden dat jij make up koopt/gebruikt?
    Ik vind het heel leuk, en ik krijg meer zelfvertrouwen[color=rgb(51, 51, 51)][font=Helvetica Neue]9. Welke soorten make up gebruik je dagelijks?
    foundation, concealer, poeder, bronzer, blush, highlighter, wenkbrauwpotlood/gel, mascara, eyeliner, (gekleurd) oogpotlood, en als ik tijd heb oogschaduw. en dan nog een lipproduct[color=rgb(51, 51, 51)][font=Helvetica Neue]10. Welke soorten make up heb je weleens gebruikt?
    alles denk ik[color=rgb(51, 51, 51)][font=Helvetica Neue]11. Van welke merken zijn je make up?
    verschild heel erg, catrice, sleek, maybeline, skin79 en nog meer [color=rgb(51, 51, 51)][font=Helvetica Neue]12. Wat vindt jij: vanaf welke leeftijd is het oké om make up te gebruiken en vanaf welke leeftijd niet meer?
    Ik vind dat je dat zelf mag weten. Alleen een meisje van 8 met make-up op bijvoorbeeld vind ik dan weer niet echt kunnen.[color=rgb(51, 51, 51)][font=Helvetica Neue]13. Hoe berg jij je make up op?
    In een kast van de ikea[color=rgb(51, 51, 51)][font=Helvetica Neue]14. Hoeveel tijd besteed je 's ochtends aan je make up?
    als ik haast heb kan ik binnen 10/15 minuten klaar zijn omdat ik dan niet alles op doe maar gemiddeld wel een half uur.[color=rgb(51, 51, 51)][font=Helvetica Neue]15. Heb je nog make up aanraders/tips? [color=rgb(51, 51, 51)][font=Helvetica Neue]
    Let heel goed op de kleur foundation! En leer mooi met bronzer/blush te werken, dat geeft zo iets moois aan je gezicht!

[color=rgb(51, 51, 51)][font=Helvetica Neue]1. Draag je make up? [color=rgb(51, 51, 51)]16[color=rgb(51, 51, 51)][font=Helvetica Neue][font=Helvetica Neue]2. Hoe oud ben je?
16[color=rgb(51, 51, 51)][font=Helvetica Neue]3. Hoe oud was je toen je met make up begon?
13[color=rgb(51, 51, 51)][font=Helvetica Neue]4. Waren je ouders er tegen of vonden ze het oke?
Oke[color=rgb(51, 51, 51)][font=Helvetica Neue]5. Koop jij je make up zelf?
Ja[color=rgb(51, 51, 51)][font=Helvetica Neue]6. Hoeveel geld besteed jij gemiddeld aan make up?
3 euro denk ik?
7. Koop je vaak make up?
Nee, ik doe overal heel lang mee.[color=rgb(51, 51, 51)][font=Helvetica Neue]8. Wat is de reden dat jij make up koopt/gebruikt?
Dan zie ik er beter uit, leukere uitstraling & mooiere huid.[color=rgb(51, 51, 51)][font=Helvetica Neue]9. Welke soorten make up gebruik je dagelijks?
Foundations, basis, oogschaduw, oogpotlood, wimperkruller, mascara[color=rgb(51, 51, 51)][font=Helvetica Neue]10. Welke soorten make up heb je weleens gebruikt?
Rimmel, essense, catrice, eigen merk dingen.[color=rgb(51, 51, 51)][font=Helvetica Neue]11. Van welke merken zijn je make up?
Voornamelijk essence[color=rgb(51, 51, 51)][font=Helvetica Neue]12. Wat vindt jij: vanaf welke leeftijd is het oké om make up te gebruiken en vanaf welke leeftijd niet meer?
Als je er zelf aan toe bent.[color=rgb(51, 51, 51)][font=Helvetica Neue]13. Hoe berg jij je make up op?
In een mandje, die in een kastje zit.[color=rgb(51, 51, 51)][font=Helvetica Neue]14. Hoeveel tijd besteed je 's ochtends aan je make up?
In totaal denk ik zo’n 10 minuten.[color=rgb(51, 51, 51)][font=Helvetica Neue]15. Heb je nog make up aanraders/tips? [color=rgb(51, 51, 51)][font=Helvetica Neue]
Nee, sorry.

1. Draag je make up? [color=rgb(51, 51, 51)][font=Helvetica Neue]Soms.

2. Hoe oud ben je?
    12[/i]
    10[color=rgb(51, 51, 51)][font=Helvetica Neue]4. Waren je ouders er tegen of vonden ze het oke?
    Ze vonden het goed, alleen niet naar school.[color=rgb(51, 51, 51)][font=Helvetica Neue]5. Koop jij je make up zelf?
    [size=13px]

3. Hoeveel geld besteed jij gemiddeld aan make up?
    Niet zoveel. Over een heel jaar ongeveer 15 euro ofzo.[color=rgb(51, 51, 51)][font=Helvetica Neue]7. Koop je vaak make up?
    Nee.[color=rgb(51, 51, 51)][font=Helvetica Neue]8. Wat is de reden dat jij make up koopt/gebruikt?
    Dat geeft een mooie uitstraling. [color=rgb(51, 51, 51)][font=Helvetica Neue]9. Welke soorten make up gebruik je dagelijks?
    Lipgloss en rouge. [color=rgb(51, 51, 51)][font=Helvetica Neue]10. Welke soorten make up heb je weleens gebruikt?
    Lipgloss, rouge, lippenstift, oogschaduw, mascara, oogpotlood, poeder & foundation. En nagellak ook maar weet niet of dat echt onder make-up valt. [color=rgb(51, 51, 51)][font=Helvetica Neue]11. Van welke merken zijn je make up?
    Yves Rocher & Essence. [color=rgb(51, 51, 51)][font=Helvetica Neue]12. Wat vindt jij: vanaf welke leeftijd is het oké om make up te gebruiken en vanaf welke leeftijd niet meer?
    Vanaf 10 ofzo, alleen dan wel licht. En er is niet echt een grens. Alleen als oudere vrouwen hele dikke make-up op doen lijkt het wel heel lelijk.[color=rgb(51, 51, 51)][font=Helvetica Neue]13. Hoe berg jij je make up op?
    In een koffer.[color=rgb(51, 51, 51)][font=Helvetica Neue]14. Hoeveel tijd besteed je 's ochtends aan je make up?
    3 minuten ofzo.[color=rgb(51, 51, 51)][font=Helvetica Neue]15. Heb je nog make up aanraders/tips?
    Nee, wel een tip om niet te kopen als je licht allergisch bent: intertoys make-up koffer. Ik krijg er ontstoken ogen van en ik ben normaal niet eens allergisch.

1. Draag je make up? Ja

2. Hoe oud ben je? 16

3. Hoe oud was je toen je met make up begon? 12

4. Waren je ouders er tegen of vonden ze het oke? Mijn vader was ertegen

5. Koop jij je make up zelf? Ja

6. Hoeveel geld besteed jij gemiddeld aan make up? 15 per maand?

7. Koop je vaak make up? Nee, valt wel mee

8. Wat is de reden dat jij make up koopt/gebruikt? Ik vind mezelf mooier als ik make-up op heb

9. Welke soorten make up gebruik je dagelijks? Mascara, concealer, roze lipstick,

10. Welke soorten make up heb je weleens gebruikt? Alles

11. Van welke merken zijn je make up? maybelline, catrice, essence, nyx, hema, rimmel, chanel, mac

12. Wat vindt jij: vanaf welke leeftijd is het oké om make up te gebruiken en vanaf welke leeftijd niet meer? 12e tot je dood bent

13. Hoe berg jij je make up op? Make-up tasje

14. Hoeveel tijd besteed je 's ochtends aan je make up? 10 minuten

Niet teveel ja

1. Draag je make up?
    Ja
  2. Hoe oud ben je?
    17
    Vanaf m’n 14e verjaardag ging ik vast make-up dragen, maar daarvoor droeg ik af en toe mascara of lipgloss.
    Vonden ze gewoon oke.
    Ja
    Per artikel? Per week? Per maand? Per jaar?
  7. Koop je vaak make up?
    Soms als ik een leuke aanbieding tegenkom. Ik denk zo’n 2x per maand.
    Ik heb blonde wimpers en een slechte huid dus zonder make-up zie ik er heel ziek uit.
    Mascara, concealer en poeder. Soms nog wit oogpotlood/eyeliner/bb-cream.
    Alles denk ik wel?
    L’oreal, essence, rimmel, maybelline, catrice, nyc
    Vanaf je 13e/14e ongeveer, maar alleen als je het echt nodig hebt. Ik kan niet zeggen vanaf welke leeftijd niet meer, maar vrouwen van 80 met make-up vind ik er altijd vreselijk uitzien.
    In een kast met allemaal laatjes en mandjes.
    10 minuten maximaal

Draag niet te veel make-up, geen oranje foundation hoofden, geen spinnenpootogen etc.

1. Draag je make up? Ja
  2. Hoe oud ben je? 18
  3. Hoe oud was je toen je met make up begon? 15, want ik hield vroeger nooit van makeup, nagellak, verkleden enz !
  4. Waren je ouders er tegen of vonden ze het oke? mijn moeder vond het juist leuk
  5. Koop jij je make up zelf? ja
  6. Hoeveel geld besteed jij gemiddeld aan make up? verschilt heel erg maar ik koop liever 1 goeie Maybelline mascara dan 5 goedkope Essence mascara’s die voor mij misschien minder goed werken
  7. Koop je vaak make up? ja
  8. Wat is de reden dat jij make up koopt/gebruikt? ik vind het leuk om dingen uit te proberen met makeup en ik vind het erg net iets mooier uitzien vaak
  9. Welke soorten make up gebruik je dagelijks? bbcream, mascara, blush, concealer en soms eyeliner
  10. Welke soorten make up heb je weleens gebruikt? van wat hierboven niet stond; oogschaduw en lippenstift, maar dat draag ik alleen bij optredens of bij speciale gelegenheden
  11. Van welke merken zijn je make up? Maybelline, Catrice, Essence, Sleek, Rituals, Hema eigenmerk, Rimmel London, Garnier, BeautyUK etc. haha
  12. Wat vindt jij: vanaf welke leeftijd is het oké om make up te gebruiken en vanaf welke leeftijd niet meer? Vanaf welke leeftijd niet meer? Ik vind dat je op alle leeftijden makeup mag gebruiken zolang je je er maar goed bij voelt. Ik vind het alleen overdreven als kindjes uit groep 7 zwaar opgemaakt naar school toe gaan. Beetje mascara zou ik niet heel erg vinden als een jong kind het perse op wil. Maar mijn kind zou ik liever vanaf de brugklas pas een beetje makeup geven
  13. Hoe berg jij je make up op? in bakjes in mijn ladekast !
  14. Hoeveel tijd besteed je 's ochtends aan je make up? ongeveer een kwartiertje
    nee
  1. Draag je make up?
  • Jaa
  1. Hoe oud ben je?
  • 17 jaar
  1. Hoe oud was je toen je met make up begon?
  • Uhm, ik denk iets van 12 of 13?
  1. Waren je ouders er tegen of vonden ze het oke?
  • Ze hebben er nooit wat van gezegd. Dus ze vonden het vast wel oké, of ze hadden zoiets dat ze tegen een opstandige puber niks konden beginnen.
  1. Koop jij je make up zelf?
  • Ja, maar soms als ik met mn vader, moeder of oma de stad in ga, kopen zij het.
  1. Hoeveel geld besteed jij gemiddeld aan make up?
  • Niet zoveel. Ik koop vaak de goedkoopste merken.
  1. Koop je vaak make up?
  • Nee, ik ga vaak voor acties als 1 + 1 gratis, dus dan kan ik weer ff vooruit :’)
  1. Wat is de reden dat jij make up koopt/gebruikt?
  • Om er iets minder moe uit te zien, meestal. Maar vaak is het automatisme.
  1. Welke soorten make up gebruik je dagelijks?
  • Dagelijks concealer en mascara.
  1. Welke soorten make up heb je weleens gebruikt?
  • Foundation, mascara, oogschaduw, oogpotlood, eyeliner, oogstift (hoe heet dat XD), lipgloss, blush.
  1. Van welke merken zijn je make up?
  • Essence, etos, en verder weet ik het niet xd
  1. Wat vindt jij: vanaf welke leeftijd is het oké om make up te gebruiken en vanaf welke leeftijd niet meer?
  • Vanaf een jaar of 12 wel, maar niet te erg. Gewoon mascara en lipgloss ofzo. En tot altijd.
  1. Hoe berg jij je make up op?
  • In een schoenendoos, haha.
  1. Hoeveel tijd besteed je 's ochtends aan je make up?
  • Tien minuten tot een kwartiertje ongeveer.
  1. Heb je nog make up aanraders/tips? :slightly_smiling_face:
  • Nope.

Lijkt me leuk als jullie deze invullen, liefs!
[/quote]

-

1. Draag je make up? Ja.
  2. Hoe oud ben je? 17
  3. Hoe oud was je toen je met make up begon? 14
  4. Waren je ouders er tegen of vonden ze het oke? Ze vonden het goed, mijn moeder ging zelfs mee om make up te kopen.
  5. Koop jij je make up zelf? Ja.
  6. Hoeveel geld besteed jij gemiddeld aan make up? Best wel veel.
  7. Koop je vaak make up? Ja.
  8. Wat is de reden dat jij make up koopt/gebruikt? Als ik er zonder loop voel ik me best wel kaal en onzeker.
  9. Welke soorten make up gebruik je dagelijks? Primer, foundation, concealer, mineral poeder, eyeliner, mascara, wenkbrauw poeder, blush, prime blush, vaseline, en lippenstift.
  10. Welke soorten make up heb je weleens gebruikt? Oogschaduw, lip potlood.
  11. Van welke merken zijn je make up? Catrice, Essence, Hema.
  12. Wat vindt jij: vanaf welke leeftijd is het oké om make up te gebruiken en vanaf welke leeftijd niet meer? Dat moet elk mens zelf weten.
  13. Hoe berg jij je make up op? Op mijn kast, en in een bakje.
  14. Hoeveel tijd besteed je 's ochtends aan je make up? 3 kwartier.
    [b]- Beter een te donkere foundation, dan een te lichte. Maar ook weer niet dat je op een wortel lijkt.
  • Mascara is mooi maar niet spinnenpoten.
  • Je lippen hebben niks voor niks een roze kleur dus doe er geen concealer over heen.
  • Goed je foundation uitsmeren, en voor een natuurlijke look kan je er wat poeder over heen doen.
  • Kies oogschaduw dat je ogen beter laat uitkomen.
  • Als je kleine ogen hebt, doe dan geen zwarte oogpotlood onder je ogen maar witte.
  • Verzorg je huid goed.
  • Haal je make up er altijd 's avonds af.[/b]