Vragenlijst blanes

Hey, ik ga 30 juli naar blanes maar zou graag nog wat dingen willen weten van mensen die er zijn geweest of erover hebben gehoord (:

1. hoe duur is het uitgaan ongeveer?
  2. hoe veel ben je kwijt aan uiteten? (niet meerdere gangen maar gewoon hoofdgerechtje)
  3. nog andere dingen/voordelen/nadelen etc?
  4. voor de mensen die op camping la masia zaten: hoe zijn de tenten en met welke reisorganisatie waren jullie?
    Alvast bedankt!

up, ben benieuwd hoeveel geld mensen meenemen op zo’n vakantie!

up want ik ga de 13e naar blanes :slightly_smiling_face:
ik beloof hierbij plechtig alles te beantwoorden als ik terug ben

ik kan je wel wat meer vertellen ik kom er al 12 jaar namelijk

1, uitgaan is best goedkoop alleen het ligt een beetje aan welke avond en welke club. de ene avond betaal je 8 euro entree en soms 12. je krijgt wel altijd rond de 2 & consumptie bonnen mee naar binnen. ook is het heel leuk dat er vaak thema feesten zijn. deze vinde meestal plaats in de arena. bijv schuimparty’s, maar pas op met wat je meeneemt want op zulke avonden word je zo beroofd. ik denk dat je voor een avondje uit gaan nog geen 20 euro kwijt bent (hiermee zonder entree meegerekent).

1. ligt er ook maar weer net aan waar je gaat eten, het ene restaurant is weer duurde als het andere, net als hier.

2. de sfeer is gewoon helemaal top daar, gezellige mensen. veel bekende nederlanders haha vorig jaar zat ik na een avondje stappen nog op de hotelkamer bij def rhymes en dennis uit de gouden kooi !

3. ik stond zelf niet op la masia ook meeer omdat dat een jongeren camping is en ik wel gewoon met mijn ouders daar ben, ik sta op camping bella terra, verder is er niks mis met la masia voor jongeren is het hardstikke tof !
    als je meer vragen heb stel ze maar x

Ah handig topic, ik ga ook!
Wij wouden naar La Masia (appartementen) maar die zat al vol, wij gaan 13 augustus en we reizen met X-travel :slightly_smiling_face:

1. hoe duur is het uitgaan ongeveer? Uitgaan is vrij prijzig. Als je bier of fris drinkt ben je overal 2 euro kwijt, ook als je een nachtje naar lloret gaat. Cocktails kunnen enorm duur zijn, verschilt van 6 tot 16 euro. Er zijn zelfs van die scumbag barmannen die verschillende prijzen vragen voor een drankje. let daar dus op!2. hoe veel ben je kwijt aan uiteten? (niet meerdere gangen maar gewoon hoofdgerechtje) Voor een hoofdgerecht en twee drankjes ben je gemiddeld 10-15 euro kwijt.
  2. nog andere dingen/voordelen/nadelen etc? Niet ziek worden. Ik belandde 5 nachten in het ziekenhuis vanwege een antibiotica allergie. En ga een nacht naar lloret!

Oh, en gok maar op 50-60 euro per dag! je legt eenmalig een klein beetje geld in voor het ontbijt. Je gaat een keer winkelen, je gaat uiteten voor max 20 euro en je gaat op stap voor 30 euro ong. Precieze cijfers of het klopt heb ik niet omdat ik dus in het ziekenhuis belandde, maar neem beter te veel dan te weinig mee!

hartstikke bedankt! :grinning:
up!

De tenten zijn vrij standaard, je krijgt een tent met bedden erin, wij hadden er 2. Er is dan nog een kleine ruimte om je spullen neer te leggen. Wij hadden er wel stoelen en tafels bij (voor buiten). Ook hadden wij een koelkast gehuurd en een kooktoesteel. De camping is wel heel erg gezellig en waarschijnlijk ben je niet vaak bij je tent, tenzij je vrienden maakt binnen de organisatie en met hun bij de tenten gaat chillen :slightly_smiling_face: Het is in ieder geval 10 dagen vol te houden, is mij en een vriendinnetje ook gelukt , haha. (ik ging met gofun)

Okee ik ga ook met gofun maar dan 17 dagen haha, is de reisleiding goed?

Jeetje, dat vind ik wel veel geld hoor! Ik ga 10 dagen maar ben eigenlijk niet van plan om 600 euro uit te geven, want daar zit de reis nog niet eens bij in… Ligt er denk ik gewoon aan, of je voor 5-10 of voor 20 euro drinkt bijvoorbeeld.

Drank in Blanes is helemaal niet zo duur hoor, en je kunt altijd bij proppers súperveel drank loskrijgen. Gewoon geen genoegen nemen met zo’n saai 80% sinaasappelsapshotje, regelen dat je één cocktail en 3 lekkere shotjes p.p. krijgt is easy :stuck_out_tongue:
Ook was er toen wij er waren (3 jaar geleden) zo’n feest waarbij er 20¤ entree was en dat je dan de hele avond alles mag drinken, ook gewoon mix enzo. Dat is ook wel een goede budgetoptie!

Uit eten hebben wij bijna niet gedaan, had een paar vriendinnetjes bij die zuinig wilden doen en we hadden een kitchenette in ons appartement, dus vaak zelf gekookt. En anders kun je ook gewoon af en toe bij een friettent/pizzeria wat gaan halen, dan ben je ook niet duur uit.

Ik zat in een appartementencomplex dat Europa heette geloof ik? Iig vlakbij Arena en Gotcha. Daar was het echt supergezellig, alleen maar Nederlandse jongeren aan het zwembad, haha.

wat hier boven staat klopt inderdaad , ik snap niet hoe mensen er bij komen dat het daar duur is , als je het vergelijkt met 1avondje amsterdam, dan ben je hier 3x goedkoper uit

Ik ga ook de dertiende naar Blanes haha.

Maar uhm ik heb altijd liever te veel dan te weinig bij, dus ik neem gewoon ¤1000 mee. Wij willen namelijk wel een dagje Barcelona doen, en je gaat neem ik aan ook shoppen etc. Maar ik weet dat dit teveel is, aangezien wij zelfs in een hotel zitten dus ik heb al ontbijt en avondeten. Maar als ik terug ben zal ik antwoord geven op je vragenlijstje :slightly_smiling_face:

Ik ga ook de 13e naar la maisa! :grinning:

Dankjulliewel! Ik zit er van 30 juli tot 16 augustus dus kom misschien nog wel 1 van jullie tegen haha, up

Koop geen cola in Arena, dan betaal je zo 4 euro!

En ik heb daar afgelopen jaar bij een chinees gegeten, 3 of 4 gangen meen ik. Was heel erg lekker, je krijgt ook genoeg en spotgoedkoop! Weet alleen niet meer welke chinees het was.