Vragen?

Beste lezers,

Ik zit al een lange tijd vast met deze vragen. Gewoon in de knoop, ik weet het antwoord er niet op. Zouden jullie ze alsjeblieft willen beantwoorden? Gewoon puur jullie eigen kijk en mening, niet meer en niet minder.

1. Hoeveel zou iemand om andermans mening moeten geven?

2. Waarom is jaloezie een slechte eigenschap?

3. Waarom is ontevredenheid en het niet blij zijn met wat je hebt een slechte eigenschap? Botst dat niet met het streven naar meer en beter?

4. Wat is wijsheid?

5. Hoeveel zou iemand van zichzelf mogen houden?

Bedankt alvast.

Filosofie huiswerk? ;p

1. Hoeveel zou iemand om andermans mening moeten geven?
    niets

2. Waarom is jaloezie een slechte eigenschap?
    het maakt je alles behalve vrolijk

3. Waarom is ontevredenheid en het niet blij zijn met wat je hebt een slechte eigenschap? Botst dat niet met het streven naar meer en beter?
    een mens blijft meer willen ongeacht wat die persoon bezit

4. Wat is wijsheid?
    een hanigheid ergens in hebben en dit delen met anderen

5. Hoeveel zou iemand van zichzelf mogen houden?
    zoveel naar behoefte

credits gaan naar flappie

1. Ik geef niet zo heel veel om andermans mening, tenzij ik veel om die ander geef.

2. Jaloezie is niet per se slecht, zo lang het niet extreem overdreven is. Een beetje jaloezie lijkt mij zelfs gezond?

3. Weeral: het is niet per se slecht, tenzij die eigenschap je leven overheerst. Het is goed want het daagt je uit naar een beter iets, het is slecht als het je niet uitdaagt maar teleurstelt.

4. Ervaring, kennis en verstand.

5. Zoveel als je maar wilt. Uiteindelijk beslist de persoon zelf hoeveel zij/hij van zichzelf houdt. Zolang dit maar niet negatief wordt (lees: overdreven narcisme, beter voelen dan anderen,…)