Vragen voor meiden met webshop

Ik zit er aan te denken een webshop te starten, maar heb hierover een aantal vraagjes voor meisjes die ook een webshop hebben maar hier ook echt serieus in zijn. (Dus niet een webshop hebben om het hebben van een webshop, snappie?)

• Hoe lang heb je deze webshop al?
  • Wat voor producten verkoop je?
  • Hoe kom je aan je producten? (Ebay, zelf maken, anders…?)
  • Verdien je er goed aan? Of draai je eerder verlies.
  • Hoe is je webshop opgezet? (Domeinnaam, webshop-systeem voor op de site)
  • Hoe kwam je aan publiciteit?
  • Heb je spijt van het beginnen van je webshop?
  • Neemt het veel tijd in beslag?
  • Wat zou je anders gedaan hebben als je terugkijkt op het bestaan van je webshop?

Thanks in advance!

Denk je ook aan de KVK en alles wat daarbij komt?
Ik wil(de) ook een webshop, maar je moet wel veel kunnen verkopen om winst te maken.

Good luck … hoop dat je weet hoeveel daarbij komt kijken.

@ shealynnx en oxelsnorr, ik weet dat er een hoop bij komt kijken, ik weet alleen niet precies hoe en wat… daarom ben ik opzoek naar info en vandaar dat ik hier ook wat vraag. het kan misschien een opwelling zijn, maar daar probeeer ik achter te komen door me er wat meer in te verdiepen haha.

Ik heb zelf geen webshop, ben wel van plan om er binnenkort een op te zetten.

Op dit moment ben ik eerst aan het kijken of er mensen van school geïnteresseerd zijn. Ik plaats tweets en berichtjes op facebook met dat ik sieraden verkoop (koop ik zelf op eBay, heel veel mensen kennen eBay toch niet of ze vertrouwen het niet). Als mensen reageren met dat ze geïnteresseerd zijn stuur ik ze een document met een lijstje met alle sieraden (foto’s, prijzen etc.), laat ik eventueel wat sieraden op school zien en geven ze aan mij door wat ze willen hebben.

Dit is dus mijn startpunt.
Na mijn examens ga ik inkopen doen en vervolgens eerst kijken of het aanslaat op marktplaats en eventueel andere sites.
Zo ja, dan start ik een webshop.

Het beste kun je voor je eigen webshop een twitter aanmaken, hiermee ga je zoveel mogelijk mensen volgen. Wie weet volgen ze je terug. En ga je reclame maken in je tweets. En ook reclame maken via facebook en marktplaats.

Als je eenmaal een beetje begint te verkopen en ALS je al winst begint te maken, kun je kijken of je kunt adverteren op bekende blogs tegen een goede prijs.

Ook kun je een zelf een kleine blog bijhouden met alle aankomende dingen, nieuwtjes etc.

Wat betreft de webshop zelf, webshops van mijnwebwinkel etc. spreken mij nooit aan, zien er onprofessioneel uit. Ik zou zorgen voor een goed ecommerce systeem en dat mensen via iDeal kunnen betalen. Zorg in ieder geval voor foto’s met een fatsoenlijke achtergrond en zorg dat ze duidelijk zijn.

Hoop dat dit je een klein beetje helpt. :slightly_smiling_face: