Vragen stellen of niet?

Hey meiden,
Ik zit eigenlijk met iets in mijn klas. Ik studeer lerarenopleiding aan de hogeschool en voor bepaalde vakken zitten we in een aparte klas waar mensen van verschillende vakkencombinaties samenzitten.

Ik begon dit jaar echt enorm gemotiveerd, omdat ik de opleiding supergraag doe en ik het enorm interessant vind. Mijn droom is leraar worden, dus voelde ik me helemaal op mijn plaats en vind ik het niet erg om hard te werken voor school. Hoe sneller ik voor de klas kan, hoe beter. :slightly_smiling_face:

Nu zit ik dus met het probleem dat een groepje meisjes me vuil aankijken, telkens als ik een vraag stel in de klas of een antwoord geef. Het is niet zo dat ik continu iets zeg, maar ik werk wel mee omdat ik de leerstof leuk vind, terwijl zij gewoon zitten te facebooken in de les.

Het werd nog erger toen mijn lector in een andere les hardop zei dat ik het beste instapexamen had gemaakt. Nu bekijken ze me als een strever, seut… en ik merk ook dat ze roddelen over mij.

Mijn vriendinnen en vrienden in de klas (ik heb gelukkig ook heel toffe mensen erbij) zeggen dat ik het me niet aan moet trekken, maar dit is echt moeilijk. Ik durf nu zelfs niets meer te vragen in de les als ik iets niet begrijp…

Ik weet echt niet wat ik nu moet doen, want het me niet aantrekken lukt me niet. Hopelijk heeft iemand tips :slightly_smiling_face:

Tja, je moet je eroverheen zetten. Als jij iets niet snapt, dan lijkt het me wel zo prettig voor jezelf als je het alsnog vraagt. En dat ze jou dan vuil aankijken is hun probleem. Beetje harder worden (ja, dat klinkt kut, ik weet het, maar dit kun je later ook niet gebruiken.)

Geen zorgen hoor! Je bent niet de enige!

Ik zit met een bepaald groepje meiden altijd in de klas, vaak vragen stellen, en als er een vraag gesteld word en ik weet het antwoord er op. Waarop de docent zegt “Goed gedaan! Ik had niet verwacht dat iemand dat wist!” Dan krijg je gewoon eenmaal vuile blikken.