Vragen over werk. (Loonheffing, Premie, etc.)

Goedemiddag iedereen! :slightly_smiling_face:

Na een paar keer gewerkt te hebben kreeg ik de laaste keer een formulier van mijn baas. Formulier ← Pdf bestand.
Maar ik snap er niet zoveel van en morgen moet ik het inleveren.
De vorige paar keren kreeg ik mijn loon gewoon contant mee. ( 3,50 per uur, ben 15 jaar )
Krijg ik door de loonheffing een lager loon of kan ik het geld weer via de belastingdienst terug vragen? Omdat ik alleen in de vakantie werk en voor de rest niet.
Verder vraag ik me af wat ik het beste kan invullen bij loonheffingskorting ja/nee? Betekend het dat ik nu wel verzekerd ben?
Ik vraag me eigenlijk ook af wat de loonheffing inhoud.

Alvast bedankt! Ik hoop dat het niet al te domme vragen waren. :grinning:

Mensen hulp! :'DD

Is dit je enigste baantje? Dan moet je loonheffing toepassen (ja aankruisen dus)

Emms, weet niet of mijn uitleg duidelijk gaat worden…
Maar het is dus de bedoeling dat je het toepast, als je dan ‘‘wit’’ werkt, word jouw er van jouw loon belasting afgehouden… Maar door dit formulier krijg je er weer meer van terug…

Dit is mijn enigste baantje. :slightly_smiling_face:
Het voordeel van wit werken is toch dat je verzekerd bent?
Bedankt voor de uitleg!

Ja, als er iets gebeurd is je baas verzekerd… (denk aan bedrijfsongevallen)

Bij loonheffingskorting moet je dan ja aankruisen, dat betekent gewoon dat er nu geen belasting ingehouden wordt en dat je het dus niet terug hoeft te vragen aan het einde van het jaar (: Als je nee invult wordt er dus wel loonheffing ingehouden en dan krijg je dat geld volgend jaar pas, nadat je het teruggevraagd hebt dus.

enigE, niet enigste. Sorry ik erger me echt kapot aan die fout.

Het voordeel is trouwens ook dat als je ziek bent dat je dan doorbetaald krijgt.