Hallo meiden!
Ik zit dit jaar in 3 gymnasium en ik moet dus een profiel kiezen, alleen ik heb hier een beetje moeite mee. Ik wilde sinds vorig jaar al NG kiezen met Natuurkunde en wiskunde B omdat ik graag geneeskunde wil studeren. Alleen mijn probleem is dat ik Natuur- en Wiskunde haat. Ik ben er niet slecht in, ik haal wel goede cijfers maar wel met moeite.
Ik wil vooral NG kiezen omdat ik biologie leuk vind, eigenlijk het enige vak wat ik nog een beetje interessant vind op school. Alleen ik ben er niet echt geweldig in.
Ik ben juist heel erg goed in alle talen en ik vind het ook best leuk, en dan zou CM dus wel geschikt voor mij zijn. Het enige probleem is dat ik geschiedenis niet zo leuk vind.
En ik twijfel ook nog tussen wiskunde A en B, ik weet dat ik wiskunde B moet kiezen als ik Natuurkunde kies bij NG en ik denk eigenlijk ook dat wiskunde B beter bij me past. Ik ben het beste in formules en vergelijkingen bij wiskunde, en het slechtst in verhaaltjessommen en statistieken. Alleen iedereen zegt altijd dat wiskunde B heel moeilijk is en je er minimaal een 8 voor moet staan zodat het je echt zal lukken, dus ik weet niet of ik het wel aan kan.
Dus kort samengevat weet ik niet of ik wel NG moet kiezen omdat ik Natuurkunde en wiskunde moeilijk vind, maar ik vind bio vind ik leuk maar ik ben er geen ster in. En zal wiskunde B me wel lukken? Ik hoop dat er meer meiden zijn hier die vooral goed waren in de talen maar toch NG/NT hebben gekozen en me er misschien iets meer over kunnen vertellen aangezien mijn school er nog niet veel aan heeft gedaan en ik vreselijk ben in keuzes maken.
ps: Sorry voor het lange verhaal.