Vragen over CV Geneeskunde???

Hey!

Ik zit momenteel in 4VWO en ben me al druk aan het oriënteren en voorbereiden om in 6V me in te schrijven voor geneeskunde. Ik zit wel met een paar vragen over mn cv en hoopte dat ik hier geholpen kan worden :wink:

De universiteiten die mij aanspreken zijn: EUR, LUMC en UU.

Ik weet dat ze bij EUR veel meer naar je cv kijken dan bij bijv LUMC, en omdat ik nog niet zeker ben van mijn keuze wil ik toch mijn cv zo veel mogelijk uiitbreiden.

Ik heb tot nu toe nog niet echt wat bereikt, het enige wat ik kan bedenken is dat ik bijles geef en op ballet zit (doorzettingsvermogen?).
Nou weet ik dat vrijwilligerswerk en een baan in de zorg heel goed op je cv staan. Zijn er hier misschien mensen de een baan in de zorg gehad hebben? Is het niet heel lastig om iets te vinden waar je min een paar uur per week 1 jaar lang kunt werken, als je pas 15/16 bent? Ook zie ik vaak dat mensen een stage bij een dokter hebben gelopen, of vrijwilligerswerk in het ziekenhuis hebben gedaan. Maar als ik op de websites van ziekenhuizen in mijn buurt kijk, staat er dat verzoeken voor stageplaatsen van middelbare scholieren niet kunnen worden gehonoreerd.

Heel verhaal maar ik zou het erg fijn vinden als iemand me kon helpen!

Dankjewel alvast :slightly_smiling_face:

Je zou kunnen beginnen met vrijwilligerswerk in bijv een bejaardentehuis en daar bij de bewoners langsgaan om ze te vermaken of wat huishoudelijk werk te doen ofzo. Dan heb je wat ‘ervaring’ met ouderen en je zou kunnen vragen bij de instelling waar je dan je vrijwilligerswerk doet of je er mag komen werken (0-urencontract, of contract voor 4 uur in de week ofzo) en je mee komt helpen in de zorg. Zo bouw je wel wat ervaring op! Staat inderdaad goed op je CV. Voordat ik mijn opleiding begon (verpleegkunde) had ik ook al gewerkt in een verzorgingshuis en heb ik ook een maatschappelijke stage gedaan. Daaraan merkte ik wel echt dat mijn opleiding enthousiast was over mijn CV en ze mij (naar mijn idee) zonder pardon hebben aangenomen.

Een stageplaats is iets anders dan vrijwilligerswerk. Ga persoonlijk eens langs je lokale bejaardentehuis/huisarts/tandarts/ziekenhuis.

dankje :slightly_smiling_face:

Ik heb zelf gewerkt in de schoonmaakploeg in het ziekenhuis, heb veel afdelingen gezien en ook patiënten gesproken - was erg leuk werk :slightly_smiling_face: mocht o.a. op de OK, vaatchirurgie en de verlosafdeling schoonmaken. Zo zie je een beetje hoe het gaat in het ziekenhuis!

Wat betreft vrijwilligerswerk zou je ook nog kunnen kijken voor bijv. begeleiding van vakantie van mensen met een verstandelijke of lichamelijke beperking (doe ik zelf bij TOF Vakanties, maar er zijn ook andere organisaties zoals de Zonnebloem). Je moet alleen even goed kijken of dat wordt meegerekend als vrijwilligerswerk (hoeveel uur je dan moet hebben en hoeveel jaar je dat moet hebben gedaan). Ook in het ziekenhuis hebben ze vrijwilligers nodig, dit is vaak wel op de site te vinden.

Ga een dagje meelopen bij je verschillende voorkeuren om je keuze te maken :slightly_smiling_face: dat helpt heel erg. Ik dacht altijd dat ik geneeskunde zou gaan doen, maar na het bezoeken van open dagen en een meeloopdag is het technische geneeskunde geworden, had het niet anders gewild :slightly_smiling_face: en dan niet de minste tip: zorg voor een back-up plan voor als je niet door de selectie komt! Heel veel succes :four_leaf_clover:

dankjewel voor de tips!!!