Vragen fangirling

Hee girlsceners!
Voor een opdracht van Nederlands moet ik mensen interviewen over een eigen bedacht onderwerp. Ik wil dus een artikel over ‘fangirling’ doen, maar ik ken niet echt mensen dichtbij die erger fangirlen dan mij. Duuuuus ik dacht, hee, op girlscene zitten ze vast wel. Mijn vraag is dus of jullie deze vragen -het liefst een beetje uitgebreid- willen beantwoorden… :slightly_smiling_face:

• wat is fangirling?/ Wat houdt fangirling voor jou in?
  • Over wie fangirl je meestal?
  • Op wat voor momenten ben je aan het fangirlen?
  • Wat vind je van de term ‘fangirlen’ ?
  • Doe je aan social media & denk je dat social media helpt bij het fangirlen?
  • Stel de term ‘Fangirling’ zou niet bestaan, hoe zou je het dan noemen?

Alvast heul erg bedankt, haha. <3 x

UP (:

Niemand :stuck_out_tongue: ?

• wat is fangirling?/ Wat houdt fangirling voor jou in? Voor mij is het gewoon helemaal gek zijn van de muziek van de muzikant en zijn innerlijk. Bij meiden die fan zijn van boybands telt ook het uiterlijk voor een groot deel mee, maar dat is bij mij persoonlijk niet zo. (:
  • Over wie fangirl je meestal? Ben Saunders :'D
  • Op wat voor momenten ben je aan het fangirlen? Gewoon, als ik met hem tweet of als ik bij een van zn concerten ben etc.
  • Wat vind je van de term ‘fangirlen’? Ik gebruik het eigenlijk over de grap. :’) Want bij ‘fangirlen’ moet ik meteen denken aan van die meisjes van ‘OHMYGOD HARRY I WANNA MARRY YOUUU’ en zo ben ik zelf totaal niet. :'D (Komt misschien ook wel omdat ik vooral fan ben van de muziek, en niet van het uiterlijk van Ben.)
  • Doe je aan social media & denk je dat social media helpt bij het fangirlen? Jep. Dankzij Twitter heb ik heeel veel lieve vrienden ontmoet die ook Ben Saunders - fan zijn, nu zijn we een vast concertgroepje zeg maar. (: En ook, als je fan bent van een Nederlandse artiest kun je met diegene tweeten en facebooken. Tenminste, dat kan natuurlijk ook bij een buitenlandse maar dan is de kans kleiner dat je iets terugkrijt. + Dankzij twitter kent Ben mij, weet hij wie ik ben etc. (:
  • Stel de term ‘Fangirling’ zou niet bestaan, hoe zou je het dan noemen? Gewoon fan zijn hahaha.

Haha. :'D

Op mij kom het over als een belachelijke manier gek zijn van celebs of muziek etc.

Als ik het zou doen, zou het wel Harry Potter zijn.

Als ik op Tumblr/GS of andere sites zit.

Waarom ‘‘girlen’’? Omdat alleen meisjes zo gestoord doen? Ik gebruik het iig nooit.

Ja & ja.

Fan zijn.

helemaal gek zijn van een bepaalde zanger/popgroep enzo
    One Direction♥
    Als ik een leuke foto van ze zie of wat leuks over ze lees
    Ik gebruikt het nooit, en zoals hierboven al^^ waarom ‘‘girlen’’, ik denk dat sommige jongens ook wel hoteldebotel kunnen zijn van iemand.
    ja en ja
    Fan zijn

Haha thanks voor jullie medewerking! (:

Fan zijn van een bepaalde zanger/groep

One Direction

Als ik me verveel of dingen over ze zie.

Ik gebruik het nooit zo heel serieus

Ja en ja

Fan zijn (:

wat is fangirling?/ Wat houdt fangirling voor jou in?
Ik vind: fangirlen is opgewonden raken (als in: i am excited) en heel erg blij zijn om iets/iemand, of juist heel verdrietig of boos. Je hebt gewoon heel veel gevoelens bij iets/iemand.

Over series en films en boeken en mijn lievelings karakters in die series/films/boeken
    Als ik die tv show heb gezien of die film, of het boek heb uitgelezen :stuck_out_tongue: ofzo hahah
    het beschrijft opzich wel goed wat meeste ‘girls’ dus doen als ze een fan zijn.
    Ja, en ja sowieso!
    enorme fan van (…)

Dankjullieweell! :slightly_smiling_face:

Oh, ik ben echt perfect voor deze klus hihi.

Overdreven enthousiast en meegaand zijn over een (fictief) persoon of een bepaalde serie boeken/films/programma’s. Deze persoon is altijd iemand die je niet persoonlijk kent.
    Fictief: Sherlock (BBC), Doctor Who, Game of Thrones, Harry Potter, soms Jekyll. Het hangt heel erg af van de grootte van het fandom. Hoe groter het is, hoe gemakkelijker het fangirlen.
    Non-fictie: Benedict Cumberbatch, David Tennant, Matt Smith, Tom Hiddleston, Mark Gatiss en een hoop vloggers. Over het algemeen gewoon de cast en schrijvers van dingen die ik leuk vind :3 het is niet allemaal van het kaliber “OMG ZOMG HIJ IS ZO HEEET” (zo iemand ben ik sws niet. Over het algemeen. Ghehe.) Maar ook omdat ze inspirerend zijn.
    Sherlock: 24/7
    Overig: als er een nieuwe aflevering/boek/film uit is, of als ik er net een gezien/gelezen heb. Soms ook als er nieuws is (bijv. foto’s van achter de schermen bij het filmen van het volgende seizoen). En als ik op Tumblr zit ^^
    Het dekt de lading aardig
    Ik denk dat dit de enige reden is dat fangirls überhaupt bestaan. De grootste fandoms zijn de fandoms die heel toegewijd zijn en een breed maar selectief publiek hebben. Ik ben bijv. de enige uit m’n vriendengroep die fan is van Game of Thrones en Doctor Who. Als er dan iets exciting is in die series, kan ik het hier of op Tumblr kwijt. Via internet ben je sowieso meer ‘recht uit je hart’ en komen emoties sterker over (in dit geval dus enthousiasme). IRL zou iemand veel minder snel zo doen, vooral omdat hij/zij/het niet weet dat er anderen zijn zoals zij:)
    - Stel de term ‘Fangirling’ zou niet bestaan, hoe zou je het dan noemen?
    Mh. Fandom-fighter?

Ik ben hier ook perfect voor.
- Wat is fangirling?/ Wat houdt fangirling voor jou in?
Ergens fan van zijn, plaatjes in agenda plakken/op deur plakken/fanfiction over lezen/tijdelijke lichte obsessie met het object in kwestie.
- Over wie fangirl je meestal?
Ik voeg ook even toe over wat:
Fictie:
-Full Metal Alchemist. (Roy en Riza)
-Star Wars (Anakin en Obi-Wan gheghe).
-Knights of the Old Republic (Carth is awesome)
-The L Word
-The Big Bang Theory
-Underworld
-Harry Potter (McG :grinning: )
-The Clone Wars
-Il y a longtemps que je t’aime

Non-fictie:
-Ewan McGregor
-Maggie Smith
-Kristin Scott Thomas
(KST, MS en EMcG zijn seriously mijn favorite acteur/actrices)
-Frightened Rabbit (band)
-New Cool Collective (band)
Had ik al gezegd dat Ewan McGregor hawt is :grinning:
- Over* wat voor momenten ben je aan het fangirlen?
Star Wars, Clone Wars, Knights of the Old Republic, Big Bang, Ewan McGregor en Frightened Rabbit.
- Wat vind je van de term ‘fangirlen’ ?
Ik vind het wel een komisch woord :slightly_smiling_face:
- Doe je aan social media & denk je dat social media helpt bij het fangirlen? Ja en ja. Ik ken een goede vriendin omdat wij fan zijn van hetzelfde :slightly_smiling_face: En door social media verspreiden dit soort dingen zich ook sneller en verder.
Obsessief puber gedrag.

- wat is fangirling?/ Wat houdt fangirling voor jou in?
Het is voor mij een manier om al mijn excitements kwijt te kunnen over mijn hero.
- Over wie fangirl je meestal?
Demi Lovato
- Op wat voor momenten ben je aan het fangirlen?
Eh ja, altijd :"D
- Wat vind je van de term ‘fangirlen’ ?
Mwah, ik snap het wel, maar ik zou het niet meteen zo noemen, zelf.
- Doe je aan social media & denk je dat social media helpt bij het fangirlen?
Ja, ik doe het vaak op Twitter.
Praise your hero. Nee weet ik veel, haha.