Vragen aan studenten van het Fontys Tilburg

hoii!

Ik heb een paar vragen aan mensen die op het Fontys Tilburg zitten. Ik ben naar de open dag geweest maar dat is natuurlijk een slechte situatie om studenten te peilen (ze zeggen namelijk altijd dat de studie goed en dat de school hartstikke leuk en gezellig is :dry:)

Mijn vragen:

hoe is de sfeer op school?

Letten de studenten op je huidskleur?( Ik kom namelijk van een school waar dat wel gebeurt en daar heb ik een trauma aan overgehouden)

Zijn er veel allochtonen daar op school? (dan heb ik het over mensen met een donkere huidskleur)

En de laatste vraag:

Word je goed je begeleidt?

Ik hoop dat er meiden zijn die mijn vragen kunnen beantwoorden.
Het zijn misschien vreemde vragen, maar voor mij zijn ze wel van belang.

groetjesxx

Iemand?

Ik denk dat het een beetje van je studie afhangt.
Bij mij wordt er echt totaal niet naar huidskleur gekeken of wat, maar ik weet ook niet hoe dat bij andere opleidingen zit.
In mijn gebouw (het Mollergebouw = grote witte gebouw) heb ik het idee dat je echt gewoon bij je eigen opleiding zit en niemand anders zich druk maakt om jou.
Sowieso zit je op een hbo en ik denk dat mensen inmiddels wel volwassen genoeg zijn om je om die reden niet aan te staren.
Ik heb geen idee hoe het met allochtonen zit op andere studies dan de mijne.
Zoals ik al zei blijf je behoorlijk bij je eigen kliek. Bij mij is er “duidelijk” een allochtoon en dan bedoel ik dat je het bij hem merkt en ziet.
Volgens mij is er ook een pools meisje, maar dat is volgens mij het enige.

Of je goed begeleid wordt hangt ook echt af van je studie.
Ik vind dat ik persoonlijk wel goed begeleid wordt door mijn slb-er en de andere docenten, maar van andere opleidingen weet ik dat niet.
Ik heb ook eigenlijk geen idee van een schoolpsycholoog ofzo.
Welke opleiding ga je doen?