Vraagjesss

Hey meiden!

Ik heb speciaal voor deze vragen even een account aangemaakt, ik hoop dan ook dat jullie mij hier een antwoord op kunnen geven.

Ik ben Demi bijna 16 en nog niet ongesteld.
Ik ben 1,79 en nu inmiddels bijna een jaar niet gegroeid, de laatste tijd krijg ik steeds meer horizontale groei-strepen op mijn onderrug, ze neigen naar mijn heupen toe. Ik merk ook wel dat mijn heupen breder zijn geworden, zou dat de oorzaak van deze groei-strepen kunnen zijn? En zou ik nog veel groeien? Ik ben al bijna een jaar niks gegroeid en begin steeds meer te groeien in de breedte, meestal zeggen ze dat als je in de breedte gaat groeien je lengtegroei gestopt is.
Ik zit er ook best wel over in dat ik nog niet ongesteld ben, ik heb wel al borsten Cup A ze beginnen steeds meer te groeien, mijn heupen worden breder, en ik heb al 2 jaar slijm.

Ik hoop dat jullie mij een beetje kunnen helpen

xxDemi

aasjeblieeeft iemand ?

het is heel normaal allemaal hoor!
bij sommige meiden komt dit allemaal al op hun 12de en bij sommige wat later.
ik heb zeld ook striae op mn bovenbenen. ook omdat ik vrouwelijke vormen hrb ontwikkeld net als wat jij nu doet.
ik denk niet dat je nog erg veel groeit.
kus

Dankjewel ! xx

Heel normaal allemaal, gewoon rustig afwachten wanneer het komt. Wees blij dat je nog niet ongesteld bent! Als je het eenmaal bent wil je het alleen maar weg hebben.
Niemand kan wat zeggen over jou groei, dat is onvoorspelbaar :wink:

okee ! thanks x

maar als je in de breedte groeit is je lengte toch wel zo’n beetje klaar?

oh en ik heb mij groepsurt vorig jaa rgehad

Rond je 18e ben je meestal uitgegroeid. Anders ga je langs de huisarts als je je erg zorgen maakt?

bij mij was dat vrijwel het geval.
ik ben sinds vorig jaar januari niks meer gegroeid en ik ben nu 1.66
ben ineens veel aangekomen en in de breedte gegroeid.
Het is bij iedereen anders, ongesteld worden heel veel meiden pas rond jouw leeftijd hoor!

nee ik ga niet naar de huisarts haha mijn vriendin heeft ene handscan laten maken, 4 jaar geleden toen ze 13 was. Nu is ze 17 en niks van die handscan is uitgekomen. Zo zou ze een skeletleeftijd hebben van een 10 jarig meisje ze zou nog heel veel groeien en uiteindelijk zou ze 1,85/1,90 worden. Ze was toen ze 13 was 1,70 en is nog maar 7 cm gegroeid en nu nog steeds 1,77. Ze heeft zich al die jaren heel veel zorgen gemaakt om haa rlengte, elke dag meten enzo Dus ik ga liever geen handscan maken anders ga ik me te veel zorgen maken

Ja, dus? Dat de huisarts een keer een fout maakt, hoeft niet te bedenken dat alles wat hij zegt niet waar is. Ik zou namelijk wel naar de huisarts gaan, ik vind 16 wel redelijk laat namelijk.

Noujaa ik heb wel eens eerder conflicten gehad met mijn huisarts.
Dus ik ga er lieve rniet meer heen.
Ik heb alle voor tekenen van ongesteld heid en word in september 16

Oke heel fijn dit, ik wou het toch even aan mijn moeder vragen over mijn g=ongesteldheid enzo, en toen bleek ze dus 2 maanden geleden de huisarts al gebeld te hebben -.- dat heeft ze mij niet verteld, naja hij zei dus dat mijn ongesteldheid wel zit te werken

Wat toevallig ik ben ook bijna 16 en ook nog steeds niet ongesteld haha
over je groei kan idd niemand iets zeggen, je merkt het vanzelf ik ben nu ook al een hele tijd niet meer gegroeid en ik denk dat dat er ook niet meer in zit.
Heb ook een scan laten doen maar daar klopt volgens mij ook niks van :confused: