vraagjes over zelf gelnagels aanbrengen, o.a.: welke vijl, tips etc.

Hallo allemaal !

Ik heb even een paar vraagjes aan jullie.

Ik gebruik nu de set van sensationail om zelf gelnagels aan te brengen, maar de vijltjes die daar bij zitten om je nagels te polijsten gaan na een paar keer al kapot of doen het niet goed meer. Weet iemand misschien welke vijl ik hiervoor het beste kan kopen? En ik vraag me af waar dat polijsten goed voor is… dat de nagellak beter hecht? of om je nagel gewoon een vlak oppervlak te geven… ? Ik zag ook op youtube dat mensen zo’n buffer ofzoiets gebruiken maar is dat het zelfde als polijsten dan? Ik snap dit niet helemaal :cold_sweat:

Een ander vraagje: ik wil ook graag tips kopen om m’n nagels te verlengen en hierover dan gellak aan te brengen maar ik heb geen idee waar ik deze kan kopen en welke het beste zijn voor een niet al te dure prijs.

Alvast bedankt! Hopelijk kan iemand mij hiermee helpen xxxx

Ik heb geen ervaring met gelnagels en dergelijke;

maar je hoeft geen nieuw topic aan te maken hiervoor, je vraag kan best hier:
http://forum.girlscene.nl/forum/beauty-health-hair/het-nagellaktopic-2-247693.0.html

Nagellak heeft niks te maken met gelnagels en vijlen. Je hoeft niet alles in vaste topics te stoppen.

maar er is o.a. een blogger actief in dat topic, en je hebt wss meer kans op goed advies in dat topic.

Bedoel je echt Gelnagels of Gellak?
Want als je alleen gellak gebruikt heeft tips geen nut want die breken dan meteen weer af omdat deze geen steun hebben door acryl etc.

Polijsten doe je meestal om de nagels glad en glanzend te krijgen. Een bufferblok word gebruikt om de nagel stroever te maken, er komen dan een soort krasjes op je nagelbed. Dit zorgt ervoor dat de gel/gellak beter hecht. Echter maakt dit het nagelbed ook dunner. Dus mocht je dit te vaak of te veel doen dan maakt dat je nagel flinter dun en reken er maar op dat het dan verschrikkelijke pijn doet als je dan ergens tegen aanstoot of ze überhaupt aanraakt.

Met gel nagellak heeft het trouwens geen nut om tips aan te brengen aangezien gel nagellak een enorm soepel materiaal is. Hiervoor zul je echte gel/acryl moeten gebruiken.