Vraagjes over Iphone

heb een paar vraagjes want ik wil een iPhone 4 kopen
-Bij de blackberry kan je op internet als je bbblox koopt heb je ook zo iets bij de iPhone?
-Op de iPhone heb je ook ping kan je ook pingen met de mensen die een blackberry hebben?
-En hebben jullie ervaring met deze telefoon?

[i]ik heb een iphone 3g, een oudje dus.
internet kan gewoon als je een internetbundel hebt,
die kun je gewoon bij je abbo doen, alstie er al niet bij hoort.

je kan verschillende soortgelijke “ping” apps downloaden,
zelf ben ik fan van whatsapp, dat is voor zowel android, bb als iphone.

ik vind het een fijne telefoon, met veel mogelijkheden. [/i]

Kan je ook met ‘iets’ overal internetten zonder een abonnement want bel en sms namelijk niet veel maar zit wel op internet en msn veeelll

[i]eeeehm,
jij zou dus het liefst alleen internet hebben?
dit kan geloof ik niet omdat providers daar niet/weinig aan verdienen.
ik heb een abbonement via ben.nl
hier ben ik wel erg over te spreken.
de goedkoopste bundel is 3 euro geloof ik,
en met internet erbij ben je dan 13 euro in de maand kwijt.

misschien moet je zelf maar even kijken ofhet wat voor je is.
je zit er alleen wel mee dat als jij een iphone 4 wil,
je die dan los moet kopen en dat is vrij prijzig.

een goedkoop abbonement in de winkel met de iphone 4 is er ook niet,
ik denk dat je de goedkoopste voor 35 in de maand kan vinden,
maar dit weet ik niet zeker. [/i]

toch bedankt :slightly_smiling_face:

graag gedaan, succes verder!

ik denk niet dat je een iphone abonnement met alleen internet kan nemen, wat wel kan bij vodafone is een internet “blox” aanzetten dan ben je 10 euro kwijt en dat is dan 250 mb internet. Wel moet je als je dan prepaid hebt + die blox het toestel los kopen en dat kost nogal wat.
Als ik jou was zou ik goed rond kijken op telefoonwinkels site’s dan denk ik dat je er wel uit komt!

wat is het verschil met 250mb internet?

Meestal zit er bij een abonnement met zo’n telefoon standaard internet bij, ongeveer 1000 mb.
Als je dan zon blox neemt krijg je er dus nog wat bij.
Die mb’s zijn eigenlijk te vergelijken met het smsen en bellen dat je doet.
Je hebt bijvoorbeeld 500 smsjes in de maand en die maak je op.
Zo is het met internet ook.
Je krijgt … mb, en wanneer dat op is moet je dus extra betalen.
Ik wist dat eerst ook niet, ik dacht altijd dat dat eindeloos was.
Dat is het eigenlijk ook wel, want 1000 mb is blijkbaar erg veel.

Als je vodafone hebt kan je inderdaad blox nemen.
“Smartphone internet aan” voor 1gig en “Internet basis aan” (dacht ik) voor 250 mb. Ik heb ook een iphone en ik koop altijd die voor 1 gig want ik ben grootschalig internet gebruiker :'D
En het verschilt per abbo hoeveel MB erbij zit. Soms 250, bij wat duurdere 500 mb en nog duurdere 1 gig.

niet dat ik het helemaal snap maar oke, maar ik zit best wel vaak op internet wat zou het fijnst zijn?

Tegenwoordig, of dat komt steeds meer iig, is het toch standaard dat er 1000 mb bij zit?
Althans, dat heb ik me laten vertellen in de kpn winkel.
Die telefoons krijgen zoooooveel opties tegenwoordig dat je wel internet moet hebben.

Een korte samenvatting:
Internet is net zoals bellen, je ‘verbruikt’ het.
Je kunt dus niet eindeloos internetten.
Dat kan wel, alleen heb je dan een hoge telefoonrekening.
Meestal (bij de iphone 4 lijkt me dat zeker) zit er 1000 mb bij.
Vaak is het ook zo (verschilt per abonnement), dat je je internet, bel en smsjes verbruik om hoog kunt zetten.
Dat is bij vrijwel ieder abonnement zo.
Mocht je dus bijvoorbeeld voor 1250 mb internet hebben en is dat net wat te veel/te weinig, dan kan je het gewoon naar boven of beneden zetten.

@Lovinyou dankje voor de samenvatting en dit kan je dus ook net als de bbblox gewoon kopen naast een losse iPhone ?

Nja mijn iPhone was laatst gevallen (heb een los toestel en wilde dan overstappen op een abonnement, 2 keer zoveel geld uit geven vind ik een beetje té) dus ik wilde weer een nieuwe kopen en ik heb me bij T-mobile, Hi en Vodafone laten informeren, en het aantal mb dat bij je abonnement zit ligt aan het bedrag dat je per maand betaald.

Kijk:

iPhone 150 ¤29,50 150/300* 500MB ¤229,00
iPhone 200 ¤34,50 200/400* 1GIG ¤189,00

vlnr. kosten per maand, aantal sms, internet, prijs toestel
Dat is bij vodafone, iPhone 4. Ik zou als ik de TS was voor 1gigabyte gaan want voor je het weet zit je erover heen, dat heb ik zelf al gemerkt.

Dat ligt aan het abonnement dat je neemt en bij welke provider je zit.
Maar in de meeste gevallen is dat wel zo, ja :slightly_smiling_face:.
Ik zou alleen niks over het internet kopen als je dat van plan was, in de winkel kunnen ze je nog veel beter helpen dan hier op girlscene.

Ik laat me daar wel even informeren jullie horen nog dames maar ik denk pas eind van de zomer of begin zomer at ik het krijg