Vraagjes over de spelletjes voor op de tablets

Op de pc speel ik veel puzzelspelltjes. En ik koop ook vaak puzzelboekjes. Nu zit ik te denken om een tablet (weet nog niet welke) te kopen. Want volgens mij heb je daar hele leuke (puzzel) spelletjes voor. Maar zijn die wel in nederlandstalige versie? Ik kan namelijk helemaal geen engels. En als alles engels is heb ik er niets aan…
En hoe zit het met de spelletjes zoals de sims enz voor de tablets?

heey,

jaa hoor die zijn er ook in het nederlands (:, speel ze zelf ook
en sims en zo is er vorgens mij ook maar dat weet ik niet zeker.

hoop dat je hier iets aan hebt.

als je wil kan ik wel even kijken voor de sims

Het zou wel heel mooi zijn als je wilt kijken. Maar ik ben nog een ouderwets zeg maar maar ik heb echt geen verstand van deze dingen. En ik heb nog een paar vraagjes die ik vergeten was.
Niet elke spel is toch voor alle tablets? En hoe werkt het betalen voor een app?

hangt er vanaf welke tablet je neemt…
van apple heeft speciale apple apps die android weer niet heeft. Via apple kan je betalen met creditcard en ik geloof ook met itunes kaarten.
En ja de meeste apps zijn wel engels hoor… hoewel het meeste wel voorzich wijst zoals blokjes dat je de auto naar de uitgang moet krijgen en die blokjes moet schuiven.
En anders kan iemand je toch uitleg geven als het engels is zodat je weet hoe het moet?

Het gaat mij er meer om dat de woordspelletjes in het nederlans zijn. En spelletjes als de sims zouden in het nederlands ook handiger voor mij zijn.
Veder wil ik er puzzelsplelletjes op doen zoals sadoku, mahjong en zoek de verschillen. Maar daarbij maakt de taal niets uit. Maar ik dacht dan hoef niet elke keer een boekje te halen…
Zouden jullie mij voor deze spelletjes een ipad of een andere tablet aanraden?

Nog een vraag.
Vinden jullie dat een tablet om de spelletjes de puzzelboekjes kan vervagen?