sinds gisteren ben ik ongesteld en ik verlies egt veel bloed heel de dag door,
is dat normaal of is dat alleen de eerste dag?
en hoelang duurt je menstruatie ongeveer?
ik voel me ook heel vies enzo
ik ben ook heel bang dat ik doorlek…
ook vraag ik mij af of je nog groeit nadat je ongesteld bent, ik ben maar 1.60
(ik ben 15jaar)
en zijn bij jullie je borsten nog gegroeid na je eerste menstruatie? want ik heb niet egt veel (Acup denkik)
xx
Nee dat is normaal, hele dag door helaas.
Hoe lang verschilt bij iedereen maar gemiddeld is 5-7 dagen geloof ik.
Ik voel me ook walgelijk als ik maandverband draag, zo erg dat ik er 's nachts wakker van word, dus sinds de eerste 2 keer dat ik ongesteld werd heb ik ALLEEN nog maar tampons gebruikt.
Ik was 12 en zeker 10cm kleiner dan nu, ik ben nu 15 en groei nog ietsje maar heel langzaam.
En ik had toen niks, ECHT bijna niks, net AA en nu 70/75A dus ik denk dat het gewoon aan jezelf ligt, ik zal ook hoogstwaarschijnlijk nooit grote borsten krijgen :’)
Maargoed je borsten kunnen nog groeien tot je 21e ofzo, en er wordt vaak gezegd dat als je eenmaal ongesteld bent, jij (en je borsten) niet meer groeien maar volgens mij is dat in 90% van de gevallen helemaal niet zo :’)
Haha bij mij is alles gewoon door gegroeid hoor! niks om je zorgen over te maken.
oke dankje voor jullie reacties, nu ben ik toch wat gerustegesteld
Heel normaal! Ik verwissel mijn maandverband sowieso om het lesuur, en soms gebruik ik een tampon. Ik ben vaak 7 dagen ongesteld
Ik weet niet of je dit al wist, maar er bestaat een speciaal soort maandverband voor in de nacht. Dit loopt helemaal door tot de voor- en achterkant van je onderbroek. Ikzelf vind dit persoonlijk fijn, maar in de nacht slaap ik voor de zekerheid ook nog op een handdoek.
Je groeit gewoon door, en je borsten groeien ook door. Tenzij een cup A in de familie zit. Verder raad ik je aan om donkere broeken aan te doen tijdens je menstruatie, dit is zodat, als je doorlekt, je het niet zo gauw ziet.
jah ik ben inderdaad vorige nacht doorgelekt in bed, niet zo fijn
hebben jullie het ook dat als je een tijdje zit en dan rechtstaat dat je zo precies ineens allemaal bloed naar beneden voelt lopen (nogal genant maarja)
Ik ben meestal 4 dagen ongesteld en daarna is het wel over… maar die 4 dagen zijn echt killing! Ik heb zelf heel erge last van krampen en gebruik hier voor die special menstruatie pijnstillers van Aleve. Wat ongesteld zijn betreft… kan ik niet wachten tot ik in de overgang zit haha!
Ik meestal twee dagen maar sommige meiden zijn wel 8 of 9 dagen!! Gemiddeld verlies je ongeveer een groot glas met bloed over heel je menstruatie. En het is niet heel erg om klein te zijn, ik ben zelf ook maar 1.59 en heb er geen problemen mee hoor!!
Haha ja das een vreselijk gevoel.
Heb je het er al met je moeder over gehad? Die zal heus ook wel tipjes hebben hoor
Ze zeggen meestal dat je nog 2 jaar doorgroeit, dat laatste jaar natuurlijk niet veel meer.
en je borsten groeien nog gewoon door…
Je hebt ook speciaal maandverband voor 's nachts, he.
Die zijn veel groter (niet heel charmant, maar ja, wie ziet het) en daardoor lek je veel minder snel door.
En de eerste twee dagen zijn vaak het ergst, daarna word het wel minder.
En je groeit nog wel door na je eerste menstruatie, hoor. Ik was al ongesteld op mn elfde, moet je voorstellen als ik niet meer was gegroeid, haha.
Ik groeide door nadat ik voor het eerst ongesteld was, ook mijn borsten zijn met 3 cups gegroeid (van A naar D). Ik ben zelf 7 dagen minimaal ongesteld (verschrikkelijk), maar dat verschilt per persoon.
Persoonlijk draag ik tampons, omdat dit veel frissen voelt en me een zekerder gevoel geeft. Overdag doe ik er dan een inlegkruisje bij en 's nachts een maandverband, omdat ik erg ongesteld ben altijd.
Iedereen menstrueert anders, ik ben bijv maar 3 dagen ongesteld en bijna niks (sinds dat ik de pil slik, daarvoor was ik 5 dagen ongesteld)
Over dat groeien, qua lengte schijnt het dat je niet veel meer door groeit,
ik ben na mijn 12de maar 5 cm gegroeit, en ik ben sinds mijn 15 of 16 gestopt met groeien. (ben nu 21 en 157)
En mijn borsten zijn nog behoorlijk gegroeit…
toen ik 18 was zat ik op een C… en in een korte tijd kreeg ik opeen D en toen na 2 weken had ik E…
Maar dat verschil ook per persoon
.
kan er nog iemand antwoorden op myn vraag aub:
de eerste keer dat ik ongesteld werd hadd ik eerst veel buikpijn,
ik weet dat het eerst ongregelmatig is maar dan las ik dat je menstruatie dan meestal na een paar maanden weer komt, het kan zelfs een jaar duren,
maar kan het ook zijn dat het juist heel snel weer terug komt? want nu ben ik telkens heel bang dat ik het terug ben en het niet voel en dan doorlek op school…
kann het zijn dat je de eerste keer buikpijn had en het voelde aankomen maar de keer daarna juist helemaal niets voelt en zomaar ineens ongesteld wordt?
xx
Als je ongesteld bent, dan voel je dat echt wel. Doorlekken zonder het te merken zou ik echt niet bang voor zijn. Gewoon voor de zekerheid altijd wat maandverband/tampons bij je en dan moet het goedkomen.
Die buikpijn kan verschillen. De ene keer kun je er meer last van hebben dan de andere keer. Weinig over te zeggen.
Er is trouwens een algemeen menstruatietopic: http://forum.girlscene.nl/forum/beauty-health-hair/het-grote-menstruatietopic-227081.msg11469589.html#msg11469589