vraagjes digitale camera

zie net dat die olympus ook IA heeft dus daar hoef ik geen antwoord meer op haha

up
woow ben al vanaf vanochtend camera’s aan het zoeken xD

Je moet gewoon op je eerste gevoel afgaan… Dan weet je wel bijna zeker dat je er blij mee bent.

1. heb jij een digitale camera en gebruik je hem veel/wanneer gebruik je hem?
  • Heel maar dan ook heel vaak.
  1. deze camera leek me wel wat; panasonic lumix FS20
    vooral de reacties en functies vond ik er goed, en natuurlijk de leica lens.
    maar heeft iemand deze toevallig of kan diegene als die er verstand van heeft even de specificaties checken?
    KLIK
    sorry geen idee.
  2. waar moet je op letten bij het kopen van een camera en als die hierboven niks is, heb je dan een aanrader? (max. ¤200 maar liever iets minder haha)
  • ik keek naar megapixels enz. weet ik veel eigelijk. maar de mijne heb ik al wel lang en doet het nog goed ( is trouwens ook een panasonic ) :relieved:

dankjewel voor reactie :slightly_smiling_face:

iemand nog een idee?
ik heb nu ook de olympus µ-5000 gezien op een site voor ¤178 maar er zit volgens mij niet echt verschil in vergeleken met de FE-5010 xD

and another up. :angel:

Hoe duur mag je?
want anders kun je mss zoeken voor een goedkope onderwater camera?
die hebben wij ook een is echt super handig!
alleen die van ons was wel wat duurder geloof ik omdat mijn vader persé zo’n goede wil hebben

ik moet meebetalen boven bepaald bedrag, maar ik denk dat ik er maximaal ¤200 aan wil uitgeven…

nu had ik een hele goede gezien die ¤219 was ergens dus hoop dat die nog goedkoper wordt want die vind ik wel super, maar iets te duur :stuck_out_tongue:

http://www.vanexel.com/images/olympus1030sw.jpg

wij hebben deze, alleen dan is dat groene donkerblauw
en die kun je ook van 5 meter hoogte op stenen laten vallen,
en er kan 100 kilo op gaan staan, en dan gaat die nog niet kapot

haha cool,
maar welk merk is dat? ik kan het niet lezen :3
EDIT: laat maar, je ziet het als je er met muis overheen gaat :cold_sweat:

Ik heb gekozen voor de Sony a350, haha de hele dag getwijfelt tussen de Canon EOS 1000D en deze Sony… :’)
Ik ben er echt blij mee! :grinning:

^ ik zag het, superleuk!

alleen té ver boven mijn budget xD -nouja dan ben ik blut en dat wil ik niet-

is olympus een goed merk?? want de FE-5010 vond ik nog steeds goed eruitzien qua specs.

en ik heb op marktplaats die ene die ik graag wou gevonden voor ¤200 maar die winkel zit in overijssel -__-

Inderdaad , ik had ook Casio , na een tijd begon hij echt raar te doen & idd veel ruis op , geen kwaliteitsvolle foto’s.
Jammer genoeg is ie nu kapoet

en nog een up
I need help :cold_sweat:

Ik zou zelf gaan voor een Sony. Ik heb er zelf ook een (H10) en ben er méér dan tevreden over, echt super! De lenzen zijn van Carl Zeiss en dat is echt goed kwaliteit. Verder ben ik ook tespreken over Canon, want mijn spiegelreflexcamera is van dat merk. Maar voor een low-budget camera zou ik zeker voor een Sony gaan, vanwege de lens. Misschien ligt het iets boven je budget, maar dan moet je even kijken waar je prioriteiten liggen:)

Bij charity is dubbelpost toegestaan toch?(A) De W-serie van Sony is totaal niet duur en zeer goed!! De W120 maakt ook érg goede foto’s en ligt meer in jouw prijsklasse:) (135,- bol.com bv.)

bedankt ^^

nouu ik weet het niet meer hoor ik heb inmiddels deze en ze hebben allemaal dingen die ik leuk of minder vind.

• samsung WB500
  • panasonic lumix FS20
  • olympus FE-5010
  • panasonic dmc-tz5 ← die vind ik het best maar die is ook gelijk het duurst :frowning_face: hopen dat die winkel uit overijssel op mijn mail reageerd xD

laatste up voor vandaag :x

heb serieus hele dag gezocht en ik kan niks echt vinden… wie helpt me?!

Doeeeg :grinning:

een klein dingetje ik zag hier een paar pagina’s trug mensen praten over iso van 1600 maar bij een compactcamera heb je in principe nix aan een isowaarde van 1600, het zit trouwens op de meeste camera’s wel tot zo hoog, maar als je bij iso 1600 foto’s maakt heb je weliswaar een lichte foto in een donkere omgeving maar dan zit er meestal zo veel ruis op dat de foto gewoon echt lelijk wordt. de hoogste iso waarde waar je wat aan hebt is 400, of in het uitzonderlijkste geval maximaal 800 maar zelfs dan heb je al veel ruis. zoieso gebruik je in het donker toch meestal de flitser en dan hoeft de isowaarde echt niet boven de 400. maarja even een klein iets daar hoef je dus niet op te letten bij het kopen van een camera die je gebruikt op vakantie e.d. meer info: http://tweakers.net/nieuw…ctcameras-vergeleken.html

wat betreft die 3 camera’s maak een word-bestand met een tabel en zet de specificaties naast elkaar, kijk wat het beste lijkt kwa specs en neem die ^^!

oh als je wilt weten hoe ‘mooi’ de foto’s zijn die een camera maakt helpt het soms ook het camera type+merk in te typen op google afbeeldingen, dan komt er wel wat te voorschijn, misschien kan dat ook helpen bij het maken van een keuze (: kan je 'n beetje de beeldkwaliteit, kleuren enz. zien .

ik heb nu 2 berichten gekregen via marktplaats,

iemand verkoopt deze (die ik graag wou) voor ¤200:
http://www.kieskeurig.nl/…panasonic/dmc-tz5/275862/
incl.
extra batterij
8 Gb SD-card
aankoopbon
originele doos
toebehoren

zal ik dat doen?? of is het zonde van mijn geld??
ik krijg een deel voor mn verjaardag en dan krijg ik nog vakantie+rapport geld wat ik bij kan leggen. en ik pas heel vaak op.

HELP xD