vraagjes digitale camera

Hee,
ik zoek dus een digitale camera voor mijn bday. en ik kan wel wat hulp gebruiken :angel:

wat ik er mee wil en eventuele eisen

• vakantie foto’s

• uitstapjes

• vriendinnen

• van alle foto’s wil ik een fotoboek maken voor later
    en het lijkt me gewoon leuk om te doen en oefenen enzo :slightly_smiling_face:

• optische zoom min. 3x

• meer dan 8 MP

• beeldstabilisatie

• IA functie is handig, hoeft niet persée

• leuke functies en moet op accu werken

noem maar gewoon een goede/fijne camera :slightly_smiling_face:

Ik weet niet welke camera’s nog allemaal goed zijn… ik heb zelf een Lumix Panasonic (weet ik veel welk model, gewoon een zwarte xd )
en die is hééééééééél goed !
mijn vriendin heeft een Sony Cybershot, en die is ook heel goed :slightly_smiling_face:

ze zijn allebei best duur, maar hun geld totally waard

oké bedankt :slightly_smiling_face:
wat is nou eigenlijk de beste lens voor een digitale camera? ik dacht leica of carl zeiss maar weet het niet zeker x]

oke,
ik heb dus echt PRECIES hetzelfde!
Ik had een paar maanden geleden een iPod nano ; 8G gekocht,
en gebruik hem nu echt bijna nóóit.
maar ik ben 2 augustus jarig, en wil eigenlijk graag een digitale camera, voor sport, uitgaan, feesten, vakantie ect.
Maar ik hoef niet zo’n heel groot zwaar professioneel ding met spiegelreflex ect. Ik wil gewoon een klein ding wat je makkelijk op kan laden (het liefst via stopcontact, als dat kan) En toch wel mooie foto’s kan maken!

up :see_no_evil:

anybody? ik ben research aan het doen maar er staan echt 1000den camera’s op kieskeurig dus ik kan wel wat hulp gebruiken :angel:

alles is welkom maar vooral antwoord op vraagjes :stuck_out_tongue:

Sorry,
ik gebruik mijn mobiel altijd gewoon!
8megapixel dusja. :slightly_smiling_face:

Een camera is echt onmisbaar in de huidige maatschappij. Maar over soorten camera’s enzo weet ik niet veel :’).

haha
in ieder geval bedankt voor reacties :ok_woman:

Ik fotografeer als hobby, gebruik een camera uit de canon powershot serie en ben er helemaal fan van n_n. dat zijn wel aanraders zowieso. nikon schijnt ook een goed merk te zijn, geen ervaring mee zelf.

waar je op letten moet ligt eraan wat je er mee wilt…
als je hem vooral gebruikt voor uitjes en vakanties zou ik erop letten dat je wel minstens 6 megapixels hebt. maar dat hebben de meeste camera’s tegenwoordig wel.
ook zou ik er op letten dat de camera beeldstabilisatie (IS) heeft (maar dat hebben de meesten tegenwoordig ook wel)
en of er batterijen in kunnen of een accu, ik heb zelf voorkeur voor batterijen omdat je die makkelijker verwisseld en dus langer kunt gebruiken, een accu moet je steeds opladen en als die leeg is terwijl je foto’s wilt maken…
ook zou ik letten op de grootte, als je hem meeneemt naar uitstapjes is het niet fijn als die te groot is, maar te klein is ook niet fijn want dan glipt 'ie zo uit je handen.
als je veel foto’s buiten in de felle zon wilt maken kan een optische zoeker ook fijn zijn omdat je dan het lcd scherm niet altijd even goed meer kan zien.
snelheid is ook iets om op te letten, een camera die er lang over doet om op te starten en die er lang over doet voordat een foto genomen is kan ook een nadeel zijn, soms mis je dan net leuke momenten e.d. :stuck_out_tongue:

die panasonic ziet er op het eerste gezicht wel goed uit.
denk dat hij prima voldoet voor uitstapjes en vakanties en feestjes :slightly_smiling_face:.

okée bedankt :grinning:

ik zou gewoon voor een canon gaan. canon is een echt cameramerk, net als nikon trouwens, daar kan je ook voor gaan. terwijl bijvoorbeeld sony zich ook richt op geluidssystemen en casio op, ik zeg maar wat, rekenmachine’s. megapixels maken niet zo heel veel uit, dus 7 megapixel op een canon is eigenlijk ook wel ruim voldoende, en je hebt een goede lens. mn zus had een casio en ik een canon en die van haar had hoger aantal megapixel, maar die van mij maakte veeeel betere foto’s.

kort samengevat; ga voor een canon of nikon :slightly_smiling_face:.

haha ja mijn ouders hebben ook een canon, bedankt voor de tip zal eens kijken of daar een leuke bijzit voor een leuk bedrag xD

ooh die sony in mijn beginpost vond ik trouwens zelf er wel goed uitzien door leica lens, de meningen waren goed en de functies :slightly_smiling_face:

http://waat.nl/shop/new/digitale-camera-met-swarovski-kristallen/

http://waat.nl/shop/images/187

http://waat.nl/shop/images/191

Hier die camera vond ik persoonlijk wel mooi, oke als je neit vna roze houdt dan moet het deze dus niet worden, maar volgens mij is het ook een hele goede. En dit is de goedkoopste site waar je deze camera kut krijgen… maar de aanbieding geld nog maar tot woensdag dus dan moet je snel zijn. Woensdag worden de camera’s ook verzonden. Je hebt 3 jaar garantie. Heb hem zelf ook besteld. Hij is niet professioneel (ofcourse)

hij heeft;
• 8 megapixels
• 3x optische zoom
• Smile detection
• Anti shake
• 3.0 inch lcd scherm
• Nederlands menu
• 5 flits instellingen
• Video opnamen met geluid 640×480
• 1600 iso instelling

1600 iso stellingen, 8 megapixel etc zijn eigenlijk de dingen die een camera moet hebben, ofja is wel zo fijn

• Li-ion accu
• Oplader
• Aansluitkabels
• Software
• Nederlandstalige gebruiksaanwijzing

Krijg je erbij geleverd

ooh die ziet er mooi uit!
ik hou wel van roze, en heb ook al hele mooie roze gezien, maar ik had een groen mobiel en die was ik na 2 maanden zat dus ik denk dat ik liever voor een veilige kleur als zilver of zwart ga :stuck_out_tongue:

maar bedankt voor de site!

weet iemand welke camera het is van die reclame met die voetbal, dat die gast scoort maar dat die niet telt ofzo?
sorry als het heel onduidelijk is :$.

Ja je hebt hem ook nog in het bruin, maar dan moet je hem googlen… en dan betaal je er de normale prijs voor… :wink:
Geen dank :slightly_smiling_face:

die is vet!
geloof ik is het de; Casio Exilim EX-FH20
http://nl.exilim.eu/nl/exilimhighspeed/exfh20/picture/
jammergenoeg is ie nogal duur… anders had ik hem zo gekocht; 40 foto’s per seconde :astonished:

up voor mezelf :kissing:

here I go again :dancing_women: