Vraagjee; weet niet wat te doen !

Heey Meisjess,
kvroeg me dus af of ik na men verzorging ook een dagcreme moet gebruiken?
je zal denken ja tuuurlijk !
maar ik gebruik het drie stappenplan van clinique en de laatste stap dus de moisturiser lotion , is dit niet al een dagcreme?? of moet je na het driestappenplan nog eens een hydraterende dagcreme gebruiken?
HELP ME weet echt geen raad heb naart schijnt een beetje droge huid op me wangen volgens de verkoopster daarom dat ze me zei dat ik die dagcreme erbij moest nemen, of is dit gewoon een verkooptruc?
alvast bedanktt Lieverdssssss :wave:

Is geen verkooptruc. Moisturiser is niet genoeg. Ik dacht namelijk ook maandenlang dat het genoeg was. Maar het is niet genoeg. Het geeft slecht wat vocht aan je huid, maar GEEN verzorging. Daar is dus echt een dagcreme voor nodig :wink:

Maar word je huid dan niet vettig en dan gaan er toch puistjes ontstaan als je teveel hydrateert? x

de ddml is GEEN dagcrème. het is een crème die je gebruikt als je huid een beetje droger is bv in de winter maar het is niet de bedoeling dat hij je dagcrème vervangt. ik heb hem zelf gehad (vond hem slééécht maar dat terzijde) en bv soms heb ik droge plekjes rond mijn neus en als ik dat had smeerde ik er beetje ddml op voor ik mn dagcrème opsmeerde en was m’n huid niet droog dan gewoon dagcrème zoner ddml.

je moet ddml zien als een optionele stap tussen het reinigen en dagcrème zeg maar :wink:

ohja trouwens, je kan zelf testen of je droge huid hebt. gewoon je gezicht wassen met dat die foaming wash (géén lotion opdoen) en dan een uurtje afwachten. glimt je huid dan heb je vette huid, voelt hij prima dan heb je normale huid en voelt hij beetje trekkerig/droog dan heb je dus droge huid :wink: (is de simpele simpele versie maar als je huidtype googlet vind je vast meer gedetailleerde manieren om het te testen)

en het is niet omdat je droge huid hebt dat je ook per sé de crème van clinique moet kopen, crèmes van kruidvat doen het meestal even goed (bv l’oreal ofzo). eerlijk is eerlijk ik vind clinique zelf niet zo’n goed merk…

Puistjes spul droogt je huid redelijk uit dus als je van alleen die lotion nog steeds een droge huid hebt dan zal ik er nog een creme overheen doen. Je kan trouwens het ook alleen bij een nachtcreme houden, die zijn meestal wat vetter en verzorgt je huid goed.
Volgensmij ontstaan er daardoor geen extra puistjes, niet als je een creme van een anti-puistjes merk koopt.

[even off topic] Sommige verkopers zijn trouwens echt erg, eentje wilde mij oogcreme aansmeren omdat ik ‘echt zulke erge wallen’ had. Ik reageerde zo van ‘neu, ik heb gewoon slecht geslapen’ die vrouw helemaal doorgaan, dat ik ogen had van iemand van 30 enzo. Ik ben maar snel die winkel uitgelopen, toch geen hele geweldige verkooptruc, je klanten beledigen…

Nee, ik heb niet gemerkt dat me huid er vettiger door is geworden of k meer puistjes heb gekregen. Maar anders kan je het alleen aanbrengen op plekken die wat extra verzorging nodig hebben, zoals je kaak en buiten de T-zone…

Is wel erg van die verkoopsters , ze denken dat ze er zo meer klanten van krijgen haha integendeeeeeeeel !
maar euhh kan je dagcreme dan ook niet als nachtcreme gebruiken?
wil Moisture Surge Extended Thirst Relief gaan gebruiken na het 3 stappenplan !
In ieder geval meisjes dank jullie wel voor de reactiess !
:couplekiss_man_woman:

up omdat het kan