Vraagje

Ik ben 18 en heb nog steeds niet de pil, is dit raar?
en heb je perse de pil nodig om seks te hebben?

je kunt ook prima andere voorbehoedsmiddelen gebruiken als een condoom ofzo

Heb je wel seksuele voorlichting gehad? Of biologieles? (handig: www.sexwoordenboek.nl)

Nee dat is niet raar en je hoeft niet per se aan de pil.

Nee is niet raar.
Nee, maar dan moet je goed opletten dat de condoom omblijft ten alle tijden.
Het is wel handig, maar niet verplicht of course.

Nee natuurlijk is het niet raar om op je 18e de pil niet te slikken.
Er zijn genoeg andere voorbehoedsmiddelen, maar als je bijvoorbeeld alleen een condoom wil gebruiken, dan kun je voor extra veiligheid nog wel de pil gaan slikken.

Maar als ik jou was zou ik sowieso voorlopig nog even geen seks gaan hebben, deze vraag getuigt niet van heel veel kennis op dat gebied en dat lijkt me wel een vereiste voordat je seks hebt.

Zijn er mensen die ook nooit aan de pil zijn begonnen?

Vast wel, het is niet alsof iedereen de pil vertrouwt/wil

Wil je per se niet aan de pil?

Je bent 18 en weet niet zeker of je persee de pil nodig hebt voor seks?

nee ik wou gewoon weten of je ook zonder de pil veilig kan doen. en of je er perse aan moet beginnen

natuurlijk hoef je er niet perse aan te beginnen?
er is geen wet voor opgesteld of zo.

ga je eens verdiepen in de vele mogelijkheden betreft voorbehoedsmiddelen/anticonceptie.

een vereiste voor het hebben van seks: 2 mensen (oke, valt over te discusieren)
een vereiste voor het hebben van veilige seks: 2 mensen en een voorbehoedsmiddel/ gebruik van anticonceptie.

en nee, het is niet raar als je niet aan de pil bent op je 18e. het is ook niet raar dat je maagd ben op je 18e. het is ook niet raar dat je er niet zo veel van weet.
het is alleen raar als je eraan begint, zonder dat je er iets van weet. dus tis goed dat jij er vragen over hebt en stelt.

Nee is niet raar, maar het is wel wat veiliger als je seks gaat hebben dan alleen een condoom ofzo!

ik zou het wel doen.
de kans dat de condoom scheur is eer altijd. en dit merk je ook niet altijd op dat moment.

Waarom zou elke vrouw per se aan de pil moeten?
Duizend jaar geleden leefden er ook gewoon vrouwen en die waren niet aan de pil hoor…

Nee je moet ook niet aan de pil, maar ik zou het wel doen zolang je geen kinderen wil als extra veiligheid :stuck_out_tongue:

nee want toen was t er ook nog niet :’) toen waren er ook een stuk meer baby’s per gezin en moesten ze het toen gewoon niet doen als ze geen baby’s wilden.

Wij hebben nu anticonceptie zodat er geen kindjes komen als je die niet wilt :slightly_smiling_face:
(ook tegen SOA’s trouwens)

ben er ook niet zo mee eens dat de anticonceptiepil zo beschermend is, hij beschermd voor 99,9 %
ik ben op aarde gekomen terwijl me moeder aan de pil was hahah ;p

je hoeft er heus niet perse aan te beginnen, ik heb het gedaan omdat ik altijd heel erg ongesteld was en dat wou minderen! er zijn genoeg voorbehoedsmiddelen die je ook kunt gebruiken !

ik oook!

ik ben ook niet aan de pil, ben 19 jaar. Volgens mij ben ik ook zowat de enige in mijn omgeving. Maja heb ook geen vriend ofso, dus is niet echt nodig. Alhoewel het me aan de andere kant wel handig lijkt om aan de pil te gaan. Alleen mijn moeder heeft in al die jaren ook nooit wat over de pil gezegd ofso…

Ja dat bedoel ik, je bent 18 en weet dat niet?