Vraagje

Hey, ik heb een vraag.
Ik heb 2 dagen geleden seks gehad met mijn vriend, veilig. Ik ben niet aan de pil, maar we gebruikten een condoom. Er is niets misgegaan, niet gescheurd, afgegaan, etc. Toch maak ik me zorgen, omdat ik me best misselijk voel. Dit zou kunnen zijn omdat ik ziek word of zenuwachtig ben, maar het geeft me wel een beetje stress. :cold_sweat:
Wat zouden jullie doen? De morning after pil halen? Ik hoorde dat die een paar vervelende bijwerkingen heeft.

Xx

De morning after pil is geen snoepje he, die neem je niet zo maar even in omdat je misselijk bent.

1. Je hebt een condoom gebruikt
  2. Er is niks mis gegaan
  3. Zwangerschapssymptomen openbaren zich niet zo snel

Dus waar maak je je druk om?

niks aan de hand, jullie hebben het veilig gedaan

Ja waarschijnlijk hebben jullie wel gelijk. ^
Raakte een beetje in paniek. Bedankt voor de reacties.

Precies dit ja. Ik heb zelf een keer gehad dat ik in een dronken bui seks had met mijn vriend (zonder condoom), maar vlak daarvoor had overgegeven door de drank. Dit was ongeveer twee uur nadat ik de pil had geslikt, terwijl er minimaal drie uur tussen moet zitten. Dus dokter gebeld voor advies, en zelfs toen raadde ze me af om de MAP te slikken, omdat deze zoveel vervelende bijwerkingen heeft. Ik ben overigens niet zwanger geworden gelukkig.

Maar maak je voor nu geen zorgen, zoals de puntjes hierboven aangeven heb je eigenlijk geen reden om je zorgen te maken. Als je over een paar weken nog steeds zo bang bent, kan je tegen die tijd altijd een test doen voor de zekerheid. :slightly_smiling_face: