Vraagje; zelf highlights in donker haar?!

Hallo mensen;

Ik dacht ik maak even een nieuw onderwerp aan want ik kan het precieze wat ik zoek niet vinden;

Ik wil graag mijn haren (zelf) verven, en ik wil al heel lang richting blond, maar puur omdat het van donker naar licht moeilijk is, veel werk en geld kost bij de kapper, heb ik het nooit gedaan…

Mijn haarkleur is nu zoals op mijn profielfoto… niet extreem donker ofzo… donkerbruin? en het begint nu steeds wat lichter te worden heb het al een tijdje niet geverft…

Nu vroeg ik me af of ik er zelf highlights in kan brengen… dmv Schwarzkopf of een andere verf waarvan jullie weten dat hij werkt? Zodat ik via die weg steeds wat blonder word…

Ik had al van alles gelezen over blondspray, maar deze ga ik dus absoluut niet gebruiken, lees alleen maar negatieve dingen…
Ik had ook iets gelezen over Schwarzkopf Poly Blonde oplichtende creme? En over Highlights van Schwarzkopf waar een haarnetje bij zit om er plukjes uit te trekken? Maar ik denk dat dit alleen voor haar is wat al lichtblond van zichzelf is, of niet?

Was benieuwd of er iemand tips heeft voor mij… Zou het graag vandaag, en anders morgen, willen doen! ( Welk merk etc en of het lukt, ervaringen? )

Ik hoop snel iets te horen!

Groetjessssss x :couplekiss_man_woman:

Ik gebruikte eerder altijd Highlights verf van de Kruidvat, is opzich wel goed maar als je het zelf doet krijg je al snel te dikke highlights, maar de kleur vond ik altijd wel mooi. Laat het nu altijd bij de kapper doen.

Jaa… maar je hebt ook van die pakketjes waar zo’n haarnetje bij zit zeg maar, dat je zelf de plukjes er door heen kan prikken… en nu zag ik op internet deze: Schwarzkopf Color Effect ; dan heb je eerst een verf voor heel je haar, en daarna de highlights pas… maar omdat mn haar redelijk donker is… ik ben best bang dat het oranje word… maar aan de andere kant wil ik het ook wel TE graag!

.

Jaa… dat is ook weer zo… Ik wil het TE graag maar beter dat ik het gewoon niet doe… Misschien dat ik het maar beter donker kan houden ofzo voorlopig… Richting de zomer wil ik wel weer blond… dus ik wilde nu alvast beginnen haha omdat het nu wat vager begint te worden allemaal mn haarkleur… maar de kapper is gewoon zo duur en daar heb ik simpelweg geen geld voor… Ik zal eens een foto met donker haar en een foto met highlights posten… kijken wie wat mooier vind; misschien helpt dat me haha!

Moest je het doen, laat zeker weten hoe het ging, want ik wou het misschien ook zelf proberen :’)

http://www.facebook.com/photo.php?fbid=211577122249097&set=a.169312896475520.44054.100001904314660&type=3&theater
hier is mijn haar bond(er)…

http://www.facebook.com/photo.php?fbid=250139515059524&set=a.101152856624858.1780.100001904314660&type=3&theater
en hier is het donker…

ik vind het blonde toch eigenlijk wel HEEL mooi…

ik wil eigenlijk precies hetzelfde. ik heb het met de kapper besproken en ze zei dat ze me richting blond kon krijgen door heel veel highlights te zetten alleen zelf zou ik het niet aandurven omdat het misschien verkeerd kan uitvallen :wink:

Heb besloten om het toch maar niet zelf te doen; misschien volgende week door een vriendin die kapster is… en anders probeer ik het zo lang mogelijk uit te stellen tot ik het écht niet meer volhoudt om 't blond te willen hahaha!

Je zou best zelf highlights kunnen zetten maar houd er wel rekening mee dat dit ook fout kan uitpakken omdat je het al eerder geverfd heb (je kleurpigmenten van de vorige verf zitten er nog in)
ook is het zo dat als je het zelf zet en ze gewoon kris kras door je haar doet het natuurlijk minder mooi uitkomt dan dat de kapper ze erin zet zoals ze geleerd hebben in een afdeling.

Ik raad je aan naar de kapper te gaan maar het is niet zo’n groot probleem om het zelf te doen :slightly_smiling_face:

Succes! xx

Daar heb je gelijk in! Ik had wel een filmpje gekeken op youtube; dat zo’n meisje het helemaal voordeed; natuurlijk zal het mij niet zo gemakkelijk afgaan… Ik ga misschien toch maar even naar 't kruidvat straks; er zit als het goed is wel zo’n haarnetje bij wat je op je hoofd moet doen; en dan zelf de gaatjes eruit moet prikken… Ik vind het zo moeilijk want ik heb alles gehad, zwart, bruin, rood, blonde plukjes… dat ik alles gewoon leuk vind en steeds wat anders wil… is nu intussen al 2/3 maanden geleden… het vervaagd gewoon, dus kleuren moet het zeker weer…

Wel viel me trouwens op;die perfect mousse van loreal & van schwarzkopf; dat is net spoeling? Gaat er na een paar keer wassen weer uit en dan word het vaag; dus dat word het zeker niet meer.

Ik heb boven nog wel een pakje haarverf staan; wel perfect mousse van loreal en dan puur zeer licht bruin… deze: http://www.google.nl/imgr…t:429,r:0,s:0&tx=73&ty=54

Maar ik twijfel of ik hem over mijn haar kleur heen zal doen nu; aangezien dat donker bruin is… dan word het groenig toch? Terwijl op de pakjes altijd staat hoe de kleur word, dus volgens het pakje moet het kunnen ha-ha.

Ik durf het niet! Maar ik wil het zo graag! hahaha. heb je ooit van die blondspray gehoord? Is allemaal best negatief; maar als ik dan een positief berichtje erover lees is het best wel verleidelijk, haha! Of van die oplichtingsverf…

wat wilde jij dan met je haar doen?

Hey meis :slightly_smiling_face:

Een lichtere kleur over een donkere kleur heen heeft geen zin…
Je kan het namelijk nooit lichter verfen.
Dat moet door te ontkleuren/blonderen.
Ook heb je kans omdat ik dus las dat je meerdere kleuren in je haar hebt gehad dat de verf anders uitpakt dan verwacht.
Zeker ook omdat je rood hebt gehad zou ik daar erg mee oppassen.
De rode pigmenten blijven namelijk lang in je haar zitten waardoor kleuren vaak anders uitpakken dan verwacht :wink:

Ik zou gewoon even langs de kapper gaan als je je gehele haar wilt verfen en die highlight zou je alsnog wel zelf kunnen zetten.
Ik raad je wel echt aan om dit alles bij de kapper te doen aangezien je verf verleden…

Lichter gaan met geverfd haar is altijd een hele klus :wink:

Veel succes! :grinning: xx

Hoi hoi! k laat het einde van deze maand highlighten door n vriendin; die is kapster! En dan gewoon elke maar een keertje zodat het toch wat blonder word! Denk dat dat het beste uitpakt haha!

Mijn haar is geverfd! hihi; een vriendinnetje is kapster en die heeft er highlights in gezet; het is niet echt blond maar het oogt al wel een héél stuk lichter; heb het nu gestijlt en het ziet er echt heel leuk uit! Ik heb alleen een zwart wit foto; je kunt de kleur niet echt zien maar wel de blondere stukjes! En oja; IK MOEST EEN BRIL! Maar ben er super blij mee; kan plotseling ineens ondertiteling zien, :slightly_smiling_face: haha! MAAAAR ik kan dus geen foto’s toevoegen; helaas :frowning_face: