Vraagje voor meiden met een scooter

Heey meiden

Ik wil erg graag een scooter. Mijn ouders willen dat ik voor een auto ga maar ik vind dat niet zo handig aangezien ik in een drukke stad woon en ga studeren.

Nu dacht ik zelf dus aan een scooter maar hoe gaat die procedure van een scooter aanschaffen? Is een scooterrijbewijs net zo’n lange weg als een autorijbewijs halen of haalde jullie je scooterrijbewijs in 1/paar dag(en)?

en waar kochten jullie je scooter en wat is een goede prijs voor een goede scooter?

Scooterrijbewijs kun je met een paar lessen halen.

Als je je autorijbewijs ( B ) haalt heb je ook meteen je scooterrijbewijs ( AM ). Dus ja, het is dan wel duurder maar je hebt wel meteen alle 2 de rijbewijzen. Altijd handig vind ik.

Voor de rest heb ik er geen idee over.

Je praktijk kan je in 1 dag halen, theorie kan je een boekje kopen op Bol.com voor ong. 35 euro, en die een paar keer doorlezen en dan je theorie examen aanvragen. Ik heb theorie in 1 keer gehaald, praktijk niet maar dat kwam door een paniek aanval, anders had ik hem wel gehaald.

En ja, als je je auto hebt heb je ook direct scooter, maar daar ben je heeeel lang mee bezig.

dit is niet meer zo volgens mij
Maar je scooterrijbewijs heb je zo gehaald!

dat is indd ook de rede waarom ik nog niet voor een auto ga. Ik heb er niet veel aan momenteel en het duurt ook vreselijk lang.

Ik ben eerst voor m’n scooter gegaan! En heb er ‘veel plezier’ van haha (ik heb echt een gruwelijke hekel aan fietsen :stuck_out_tongue: ).

Ik heb zowel de theorie als de praktijk in 1x gehaald. Met de theorie moet je wel echt even 1 a 2 keer het boek doorlezen (en vooral oefentoetsen maken!!) en dan halen de meeste mensen het wel, denk ik. Bij de praktijk heb ik 2x les gehad van 2 uur en daarna afgereden! Ik woon tevens wel in een dorpje net buiten de stad, dus wel iets makkelijker dan afrijden in de drukke straten! Ik zou de theorie wel eerder aanvragen aangezien (toen ik hem aanvroeg) het best lange wachttijden kunnen zijn…

Ik heb mijn scooter bij een Vespa dealer gekocht! Ik wou hem iets anders dan de ‘standaard’ versie dus die van mij was denk ik ‘pas’ binnen 3 weken rijklaar in plaats van gelijk meenemen! Je moet wel eerst je rijbewijs en je verzekeringen etc. op orde hebben voordat je weg mag rijden.

Aangezien je in een drukke stad woont weet ik niet of het verstandig is om een ‘dure’ scooter te nemen. De dealer van mijn scooter zei namelijk ook al ‘het is niet de vraag of je scooter wordt gestolen, maar wanneer. Want ze worden allemaal een keer gestolen!’ haha. Verder heb ik naast mijn verzekering ook een GPS-trackingsystem van Scootsecure. Ook heel handig!

Succes met kiezen! XX

Hoi,

Zoals hierboven gemeld is het haalen van je am rijbewijs niet zo moeilijk. Je kunt ook een boek om de theorie te oefenen lenen bij die bieb.

Zelf heb ik een peugeot scooter. Bevalt goed.

Yamaha scooters zijn duur omdat ze in spanje (europa) en niet in china in elkaar worden gezet. Bij een vespa scooter betaal je voor het merk. Maar die kun je wel makelijk voor een relatief hoog bedrag doorverkopen.

De vraag is ook hoeveel km wil je ermee gaan maken. Als je hem veel km gaat laten maken kun je beter een iets beter merk kopen. Als je weinig km gaat maken kun je een goedkoper (merk) overwegen.

Een tweedehands scooter zou ik alleen kopen als je iemand mee hebt die er verstand van heeft. (kan ik ook wel tips over geven maar het is al zo’n lang verhaal)

En je hebt nog 2takt en 4takt scooters. 4takt zijn zeuniger, iets duurder in onderhoud maar omdat ze zoveel zuiniger zijn haal je dat er wel uit. 2takt trekken sneller op.

Verder moet je rekening houden met dat je hem moet verzekeren. De prijs licht aan je scooter (merk, prijs). En wie se verzekering afsluit. Jij zou veel meer betalen dan je ouders. En trouwens ook nog waar je woont.

Hoop dat je er wat aan hebt.