Vraagje voor de brabanders onder ons

In januari hebben wij met school een uitwisseling met Italië, er komen dus Italianen naar Nederland, en in mei gaan wij daarheen.
We hebben 2 dagen vrij, en 5 dagen school (dagje Amterdam, dagje Scheveningen, dagje Efteling en de andere 2 zijn nog niet bekend.)
Maaaar, mijn uitwisseling wil graag in die 2 vrije dagen iets zien van de omgeving, bezienswaardigheden. Ik heb echter geeeeen idee wat ik kan laten zien haha. Ik wil wel gewoon ergens in Brabant. Ik woon bij Eindhoven, dus het liefst daar dichtbij…

Iemand een leuk idee wat voor buitenlanders erg indrukwekkend is om te zien?

die bosche bollen bij die beroemde bakker.
maar dat is in den bosch dacht ik

Jaa, Den Bosch is nog wel te doen met trein! :slightly_smiling_face:
Leuk idee trouwens, die ga ik onthouden.

Als je naar Den Bosch gaat moet je ook op de binnendieze gaan varen.
Eigenlijk is gewoon door de natuur gaan lopen/fietsen/rijden voor buitenlanders al indrukwekkend genoeg of ga gewoon koeien kijken. :wink:

Anders:

• De Achelse Kluis
  • Drunense Duinen
  • De Malpie
  • Kamp Vught
  • Kasteel Helmond / Heeswijk / Geldrop / Heeze / Dussen
  • Beleefpad Bergeijk
  • Galderse Meren
  • Liberty Park / IJsselsteyn

Ja, ik weet het. Mijn ouders hebben me overal mee naartoe gesleept, maar veel van deze dingen vond ik echt wel leuk. En zoals ik al zei, de Nederlandse natuur is voor buitenlanders al bijzonder genoeg. (Where are your mountains?)

Jaa klopt, voor buitenlanders is gewoon een stukje weiland met gras al mega indrukwekkend hahahha!
Maar ik wil toch eigenlijk ook wel iets bezoeken wat ik zelf ook nog leuk vind.

Dankjewel voor je ideetjes @ JaDeW , ik ga ze zeker onthouden en kijken welke ik het leukste vind! :slightly_smiling_face:

Oorlogsmuseum in Overloon?

Bossche bollen eten bij Jan de Groot! Als je het station uitloopt rechtdoor, zit hij aan de rechterkant.

Als je dit doet wil diegene nooit meer weg (:
Niet echt persee in brabant dit, maar misschien is het leuk om te gaan schaatsen?
Nu wil ik een bossche bol :flushed:

Ik woon daar echt vlakbij en ik heb er serieus nog nooit een op :grinning_face_with_smiling_eyes:
Dus ik zal ze maar eens gaan proberen want ik hoor van iedereen dat ze echt lekker zijn .

Ik woon ook ik in de buurt van Eindhoven :slightly_smiling_face:

Je zou inderdaad naar Den Bosch kunnen?

Naar Breda en daar gaan schaatsen, daar hebben ze een hele leuke schaatsbaan! Misschien naar Eindhoven, leuke stad! uuhhhmmm… Ik heb zelf in een afgelegen dorpje in het westen van Brabant gewoond, daar heb je weinig aan…

Jaa het is een meisje, maar we gaan (waarschijnlijk) met school ook al shoppen enzo, en in nederland is alles 100 keer duurder dus wss vind ze shoppen hier niet eens zooo leuk dat ze dat elke keer wil doen haha!
Ze zegt dat ze juist veel cultuur wil zien, en veel nederlandse dingen wil eten dus ik ga indd bossche bollen eten, en een ‘‘frikandel uit de muur’’ hahaha

Naar Volendam en haring laten happen. Kei leuk. Dat is alleen niet in Brabant.

Nee klopt, maar toch wel leuk idee! Dankjewel ^

Naar een poffertjeskraam ofzo en dan poffertjes eten. Dat is echt Nederlands.

Is je hele programma al gemaakt trouwens? Kinderdijk vinden de meeste buitenlanders erg prachtig. Madurodam is ook heel tof. Het weer moet dan wel een beetje meezitten natuurlijk.

Dit is een top 10 bezienswaardigheden in Eindhoven. http://www.top10bezienswaardigheden.nl/nederland/eindhoven.htm

Je hebt in nuenen toch ook het van gogh museum? Ik weet niet voor een soort cultuur ze wil snuiven?

De Efteling natuurlijk!!
Kost wel wat geld… Maar is ondstettend leuk!

Ja het programma is deels gemaakt, we mogen zelf kiezen wat we welke dag gaan doen, maar ze hebben wel al besloten wat we gaan doen enzo…

Dankjewel voor de leuke ideeën allemaal, ik heb ze allemaal opgeschreven en kijk even met vriendinnen wat we kunnen gaan doen, want we willen miss met een groepje gaan, en anders gewoon met mijn gezin + mijn uitwisseling :slightly_smiling_face:

Efteling