Vraagje, toneel opleiding

Nou, ik zal graag een toneelopleiding willen doen. Weten jullie soms in welke plaatsen toneel/theater opleidingen zijn op het niveau MBO? Ik ken het rijnijssel in Arnhem en de MBO theaterschool in Rotterdam. Er zijn er vast meer dus ik ben benieuwd of er toevallig in jullie woonplaats eentje zit? Ik heb ook gehoord dat er 1 in Utrecht moet zijn maar die kan ik niet vinden :woman_facepalming: Ik hoop echt dat jullie mij kunnen helpen!!

ROC opleiding Artiets, maar dat is pas vanaf niveau 4.

Eeh ik weet zo ie zo dat er eentje in Tilburg zit maar eeh dan zou je ff op de ROC site moeten kijken.

http://roc.nl/default.php?fr=details&id=4055

Dit zijn alle opleidingen ROC Artiest :wink:

Amsterdam - Mediacollege Amsterdam
Amsterdam - ROC van Amsterdam
Arnhem - Rijn IJssel
Den Bosch - Koning Willem I College
Eindhoven - ROC Eindhoven
Groningen - Noorderpoort
Heerlen - Arcus College
Leeuwarden - Friesland College
Rotterdam - Albeda College
Tilburg - ROC Tilburg
Zwolle - Landstede
Zwolle - Deltion College

Graag gedaan.

Die artiestenopleiding is niet echt een toneel/theateropleiding maar meer het entertainmentgedeelte ervan. Het word ook eerder gezien als een vooropleiding voor een van de HBO toneelscholen. Tenminste dat is mij verteld door een aantal leerlingen en docenten van die opleiding hier in Eindhoven.
MBO Theaterschool Hofplein in Rotterdam. Heb je ook ooit gehoord van de MusicAll Factory in Tilburg?
Je heb ook nog de MBO musicalopleiding van Frank Sanders. Lucia Marthas heeft ook een MBO musicalopleiding. Misschien dat je dat iets lijkt.

Ik heb die in Amsterdam gedaan :slightly_smiling_face: Dit jaar afgestudeerd.

Af te raden: Almere & Rotterdam.

Dat is inderdaad heel vervelend. Er is amper werk in te vinden…