Vraagje studiefinanciering

Ofcourse, mijn vraag kan in het ‘Officiele-studiefinanciering Topic’.
Maar mijn vraag is zo brandend dat, ja, ik er een topic over moet maken.

Good evening Ladies!
Ik word bijna 18 jaren (Maart). Voordat ik mijn 18 kaarsjes mag aansteken moeten een paar dingen ‘geregeld’ worden, waaronder studiefinanciering. Ik heb mijn stufi keurig op tijd aangevraagd en mijn gegevens zijn correct. MAARRRR… vandaag een brief gekregen: U heeft geen recht op studiefinanciering’. Huh,? Mijn vraag: Zou het kunnen liggen aan het feit dat mijn opleiding nog maar 4 á 5 maanden duurt?:

Ik zou het erg op prijs stellen als iemand mijn vraag kan beantwoorden

Lots of Love, GRIxGRI.
Ps: Ik volg wel een BOL-opleiding, dus daar ligt het niet aan

Kun je ze niet bellen?
Ik weet het helaas niet.

Geen idee ;O
Idd even contact met ze opnemen

op de één of andere manier denk ik het wel
maar ik heb geen idee
dus upje !:slight_smile:

Hm, dat zou inderdaad kunnen. Maar 't is weekend hé.
Dus alle mensjes van de studiefinanciering kunnen mijn vraag (helaas) niet beantwoorden, vrees ik!

http://www.ib-groep.nl/pa…ing/sfmbo/voorwaarden.asp
Je krijgt alleen studiefinanciering voor een voltijd bol-opleiding van één jaar of langer. Heb je al 48 maanden (of meer) prestatiebeurs ontvangen voor hbo of universiteit? Dan heb je geen recht meer op studiefinanciering voor een mbo-opleiding
Ik denk dat het dus wel komt omdat je opleiding niet lang meer duurt, maar je kan even met iemand van DUO bellen om er zeker van te zijn.

Oké dan! Hartelijk bedankt voor de moeite. Mijn vraag is beantwoord!
http://i54.tinypic.com/dgrujs.jpg

Volgens mij hoor je wel nog gewoon studiefinanciering te krijgen hoor! Je studie heeft in totaal toch wel 1 jaar of langer geduurd?
Alleen volgens mij heet ‘studiefinanciering’ voor het mbo anders, is dat scholierentegemoetkoming o.i.d.? Ik zou toch even bellen voor de zekerheid, zou je een hoop geld schelen!

hoor je nog wel te krijgen idd als je gewoon een voltijd studie doet.
Ik zou dus bellen/mailen hoe het zit.