vraagje schiphol

vanavond ga ik vanaf schiphol naar turkije, turkije staat natuurlijk bekend om fake design dingen, dus ik ga vast wel wat leuks kopen(: maar nu mijn vraagje: hoeveel mag je mee aan fake dingen over de douane? ik las ergens 3 dingen. klopt dat?

(als topic al bestaat, verwijder maar weer)

Thank you very much XD Als je geluk hebt, gaan ze je bagage helemaal niet controleren, joh. Maak je niet dik.

Geen idee, hier wat tips
http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=29419

er was iemand waar alles van was afgepakt, omdat het nep was, er staan ook tips bij verder in het topic.

oh oke(:
dankje(:

Ik heb ook ooit gehoord 3 ja,
maar zeker weten doe ik het niet?
Heel veel plezier iig :slightly_smiling_face:

ik mocht het niet mee terugnemen naar nl van mijn ouders xD (van china naar nl)
mijn vriendin is dit jaar in china geweeest… en kwam echt met superveel fake spullen terug xD ze wist niet dat dat niet mocht, ze had geluk dat ze niet werd gecontroleerd…

maar ik heb geen idee… u!

volgensmij maakt het niet uit zolang je de kaartjes er maar afknipt en als was in je koffer stopt. dan kunnen ze toch niet bewijzen dat je het niet al gekocht had?

ik ben toevallig net terug uit turkije en wij hielden ons aan 3. maar wij werden trouwens niet gecontroleerd.
Veel plezier :wink:

O, neem lekker mee wat je wilt;) Ik ben 5 keer naar Turkije geweest, en nog nooit gecontroleerd.

maakt echt niks uit hoor, ik had van indonesie super veel merk kleding voor me vriend meegenomen en ik had die kaartjes er af gedaan.

wat je zou moeten doen, is alle kaartjes eraf halen en de plastic zakjes van die winkels + bonnetjes weggooien, en die kleding tussen je vuile was stoppen. En als je schoenen koopt, doe je dat paar aan.

als je geen petje op doet, en er niet opvallend (voor hun doen) bij loopt dan hoef je je koffer niet open te maken. ik had ook van alles meegenomen, een klasgenoot zag er een beetje joran van der sloot achtig uit die moest wel zn koffer open maken.

Ik heb geen idee, je kan voor de zekerheid proberen om zoveel mogelijk te verbergen.

laat de verkopers er papiertjes in doen dat het niet de echte zijn of doe er zelf voor je weggaat in turkije een klein stikseltje in zodat het niet EXACTE kopieën zijn XD, nee ik weet het niet nee.

nou een vriend van mij die had alleen maar fake kleding en zo gekocht en hij kreeg hetgewoon mee;d

Ehm, ik dacht dat je gewoon mee mocht nemen wat je wilt, zolang je het niet gaat verkopen?