Vraagje over TI-84 Plus (rekenmach.)

Hi!
Ik heb voor school een grafische rekenmachine (TI-84 Plus), maar nu kon ik niet vinden hoe ik hier nou spelletjes op kan zetten, weet iemand dit?
(Heb de zoekfunctie gebruikt- kon niks vinden. Sorry als het al wel bestaat)

Precies hetzelfde probleem
UP

Ik heb eigenlijk ook geen idee, want een jongen uit mijn klas heeft voor een mars allemaal spelletjes voor mij erop gezet :’) up!

Ik zie daar het nut niet van in. Leraren hebben het toch wel door. Doe gewoon mee in de les, ik zit nu in vwo 6 en heb het nooit nodig gehad.

Google kan je vast helpen.

Als je een TI-84 plus in de winkel hebt gekocht, zit er een kabeltje bij, en een cd-rom ook dacht ik…(?)
En die super dikke handleiding :’]
Volgens mij daarmee, heb ook een TI 84 maar ik heb er geen spelletjes opstaan, te lui om allemaal uit te pluizen :stuck_out_tongue:

Ik weet niet hoe het moet,
maar weet in ieder geval wel dat je een bestand op je rekenmachine hebt staan om spelletjes op te zetten,
en ik weet ook dat ik dat perongeluk op mijn rekenmachine heb verwijdert dus nu kan ik helemaal geen spelletjes erop zetten.
achja.
upje dus

zelfde probleem…
up!

Volgens mij via de pc, maar hoe :?
mijn broer heeft er we snake op, best leuk ,met allemaal levels :"]

Je moet de software installeren die op de cd staat dei je er misschien bij hebt. TiConnect heet dat geloof ik. Dan kun je vanaf verschillende websites spelletjes downloaden. Voor de meeste/leukste spelletjes moet je eerst een soort besturingssysteem downloaden. ION of MirageOS. Die worden ook wel ‘shell’ genoemd.

Als je die bestanden hebt plug je je rekenmachine in je pc met de usb-kabel, rechtermuisklik op het bestand wat je moet versturen (kun je herkennen aan de bestandsuitgang) en selecteer iets als versturen naar ti. Dan moet je je ti selecteren als dat nog niet eerder moest, en dan klik je op verzenden. Je shell moet je dacht ik naar je RAM versturen, de spelletjes kunnen in je ARCHIVE. Wel je archive leegmaken, want daar staat standaard allemaal troep in die je niet nodig hebt. Hoe dat moet lees je in je gebruiksaanwijzing.

Als je ticonnect hebt opgestart kun je ook naar de helpfile gaan. Daar staat preciezer hoe alles moet.

Spelletjes en shells kun je downloaden van http://www.ti83.scholiere…sgames&index=0&filter=all
maar een betere website is http://www.ticalc.org

(scholieren lol)

heb je als het goed is een kabel voor bij gekregen en volgens mij kan je ze er daar mee opzetten. Ik had er een paar vage spelletjes op staan maar die heeft mijn zus er op gezet, weet zelf niet hoe het moet…

De site van linkkabel is daar best wel duidelijk over vond ik altijd.

software downloaden en dan via kabeltje naar je rekenmachine.
Lees bechrijving van Gibson maar :]