Vraagje over superfoods

Hoi allemaal!

Ben sinds een tijdje bezig met detoxen het bevalt me tot nu toe goed!
Ik merk dat er in het nieuws vaak gesproken wordt over superfoods en las dit ook op verschillende sites zoals http://www.dagelijksedetox.nl . Er wordt veel gepraat over de voordelen en wat het precies is, maar mijn vraag is meer hoe verwerk je dat in een dieet? Zijn er hier mensen die dat doen en hoe vaak gebruik je het per dag?

Alvast bedankt voor jullie reacties,

Tessa

Hoi meid! Ik neem behoorlijk wat superfoods per dag zoals:

• Quinoa door de Griekse yoghurt in combinatie met gojibessen, moerbeien, lijnzaad, stuifmeelkorrels en noten
  • Groene smoothies met spinazie, banaan, kokoswater, baobab, chlorella en hennep proteïne
  • Chocococomousse van avocado, lucumapoeder, cacaopoeder en cacaonibs

In feite vervang ik dingen zoals cruesli, muesli en zoetstoffen door de superfoods en ik ben er erg blij mee! Het is in het begin even wennen en het is ook erg belangrijk dat je met een kleine hoeveelheid begint. Je mag me trouwens altijd mailen over vraagjes over superfoods!

Ik gebruik goji bessen en 3 verschillende soorten zaden. Ik gooi ze altijd op m’n yoghurt met muesli en fruit. :grin:

Ik doe altijd wat gebroken lijnzaad door m’n havermout en smoothies voor de extra voedingsstoffen :slightly_smiling_face:

Het is niet dat ik het in een bepaald diëet verwerk, de superfoodz zijn eigenlijk je ‘diëet’ en ik zou het geen diëet noemen, maar gewoon clean eating.

aah kijk dat zijn al super fijne tips! Ik zie dat de lijnzaad en goji bessen makkelijk te gebruiken zijn (bijv in yoghurt en dat eet ik elke ochtend, dus heb ik die alvast via de site besteld! :slightly_smiling_face:

Nu was er nog wel veel discussie over of superfoods echt zo goed waren, maar het lijkt mij nooit slecht om gezonde producten een je voeding toe te voegen! Maar is er dan misschien wel een limiet superfoods die je per dag mag nemen?

Hey.
Fijn om te horen dat je detox goed verloopt. Wat ik altijd zo lastig vind is dat als je te hard aan het detoxen bent , je dan vermoeid en belabberd bent. De kunst is wat niet teveel detox spullen te nemen. Want als alle onreinheden die vrijkomen niet kunnen afgevoerd worden, komen die terug in je bloed en dat geeft dat vermoeid gevoel. Soms heb ik er lichte hoofdpijn van.
Je kan naast bepaalde superfoods die perfect zijn voor detox, zoals: chiazaad , spirulina en chlorella ( dat zijn piepkleine blauwgroene zoetwateralgen); ook gewone voedingsmiddelen eten die je ontgifting helpen zoals :
broccoli, selder, koriander… je kan hier meer lezen over deze detox helpers: http://superfoodsbron.com/gezonde-voeding/start-je-detox/
Je vind er ook tips en superfoods recepten.
Nog veel succes gewenst.
Dina.

@HealthylifestyleTESSA
Inderdaad, sommige superfoods kan je best niet te hoge dosis nemen. Bij chlorella is dit het geval. Je gaat dan zo hard detox symptomen hebben, dat je gewoon terplekke wilt slapen van vermoeidheid.
Rauwe cacao kan je dagelijks niet meer dan 20 bonen of het hetzelfde volume in poeder gebruiken. Dit is al een pak. normaal zijn 2 eetlepels poeder per persoon een goede maat. En als je elke dag rauwe cacao gebruikt , elke maand een paar dagen zonder inlassen, anders krijg je een soort oververzadeging waarbij je je vermoeid voelt. Als je elke dag 'smorgens een supefood smoothie drinkt en in de namiddag nog wat zaden en bessen peuzelt, zit je wel goed. Je kan superfoods ook afwisselend of in bepaalde combinaties gebruiken.
Hopelijk heb je hier iets aan.
Greets.
Dina.