Vraagje over plagiaat

Hallo iedereen! In mijn vrije tijd beschilder ik T-shirts en verkoop ik die voor een goedkope prijs (ik heb er bijna geen winst mee), maar iemand vroeg of ik dit
http://cache1.bigcartel.com/product_images/78154464/1.jpg

wou schilderen. Zou ik dan plagiaat plegen?
Zoja, hoe zou ik dit kunnen vermijden?
Ik had het even opgezocht op Wikipedia en daar staat dat ik dan zou zeggen dat ik die T-shirt heb ontworpen, maar iedereen weet dat dat niet zo is q:
Alvast bedankt!

Plagiaat is wanneer je het doet voor bijvoorbeeld de verkoop of handel. Als die persoon jou benaderd en je er geld voor geeft, is het plagiaat.
Doe je het voor jezelf en houd je het gewoon op de muur zonder het door te verkopen, dan mag het.

Als ik jou was zou ik een eigen ontwerp aanbieden die er eventueel op lijkt.

Ik zou inderdaad gewoon een ontwerp maken dat er een beetje op lijkt, anders is het wel plagiaat.

Ik heb geen idee wat voor tshirt het is of waar de afbeelding van is maar je kunt natuurlijk altijd vragen aan de maker van het ding of je het mag overnemen/gebruiken, als dat mogelijk is. Of kijken wat voor license erop zit.

Het is van Musketon, er zitten sowieso rechten op. Enige manier is dus inderdaad de eigenaar contacteren, maar kans is natuurlijk enorm dat die nee zegt - dan moet je ‘klant’ het shirt daar maar van kopen. Want zo werkt het natuurlijk niet, bij iemand anders goedkoper laten maken. Ik weet niet hoe veel jij krijgt, maar dit specifieke shirt is 30 euro.

Ik verkoop zelf geschilderde T-shirts voor 8 euro. Ik had voorgesteld dat ik er zelf iets van kon maken zoals misschien een happy versie maar dat wou ze liever niet (; Ik had wel al eens vermeld dat ik liever geen plagiaat pleeg maar toen ik het opzocht op wikipedia dacht ik dat ik er een heel ander beeld van had q: maar ik dacht dus toch goed, bedankt om mij te helpen!