vraagje over oogschaduwbasis..

als ik smokey eyes maak, doe ik 2/3 laagjes donkergrijze oogschaduw op, maar aan het eind van de avond zit er nog maar 1 laagje op,
kan je oogschaduwbasis ook over het eerste laagje heen doen, dat het 2e beter blijft zitten?

Volgens mij helpt het om wat gewone naturel poeder als ‘basis’ gebruiken, en daarover dus die grijze lagen. Ze zeggen dat het dan langer blijft zitten. succes!

Juist geen poeder! Misschien kan je een donkergrijs/zwart vettig potlood als basis gebruiken?

Hmm, betere oogschaduwbasis gebruiken, of idd een grijs oogpotlood als basis gebruiken? oogschaduwbasis over de 1e laag heeft waarschijnlijk geen nut, want dat maakt het alleen maar vetter.

Als ik jou was zou ik een goeie oogschaduwbasis kopen en eventueel een shadestick/NYX Jumbopencil/oogpotlood in de kleur van je oogschaduw. En dan eerst een laagje oogschaduwbasis (en dat moet dan ook weer niet te dik) en dan een laagje met dat potlood en dat ook heel goed uitsmeren/vegen.

Ik zou geen vloeibare dingen over poeder doen. Wordt een rommeltje denk ik.

ja ik zou nyx jumbopencil kopen en urban decay primer potion dat werkt echt goed samen!

waaar zijn die NYX jumbopencils verkrijgbaar?

gewoon onder al je oogschaduw oogschaduwbasis doen lijkt mij?

Boozyshop, makeupbyelke, enchantra volgens mij ook.

hahahah. dan is het toch geen oogschaduwbasis meer?

doe eerst een beetje foundation op je ogen en dan wat poeder en dan blijft het zeker goed zitten en dan maakt de laagjes niet uit wand dan valt de kleur ook mooier

Oogschaduwbasis werkt beter dan foundation, basis is gemaakt ervoor om het te laten zitten.
Heb je ook al geprobeerd de oogschaduw ‘nat’ aan te brengen trouwens?

Foundation en concealer gaan echt heel erg creasen. Bij mij in ieder geval.

Iedereen bedankt voor de tips, ik ga wat uitproberen :slightly_smiling_face: