vraagje over moedervlek.

heej

ik heb een dringend vraagje…

ik heb 2 moedervlekjes downunder.
die een beetje zijn opgezet die hbe ik al heel lang.
en soms met scheren dan gaat hij voor de helft open geen bloed ofzo.
maar net ging ik even krabben (ja had jeuk van de nieuwe haar groei)
en nu krabte ik hem perongeluk open hij zit er nog een beetje aan.

maar kan dit kwaad?heb wellis gehoort dat dat niet goed was maar heb niet heel veel zin om het aan mijn dokter te laten zien ben niet zo weg van die vent namelijk!
maargoed als het kwaad kan kan ik me misschien door laten verwijzen naar een vrouwelijk iemand…

heeft iemand dit wellis gehad?niet dat ik straks opeens iets ergs heb omdat ik er niets mee gedaan heb?!

Hoop dat jullie mij kunnen helpen zodra ik een antwoord heb mag er een slotje op…

bedankt alvast!

Ik heb wel eens perongeluk een moedervlek eraf gehaald met ontharingscreme op mijn been. Ik schrok me dood, maar er is verder niets meer mee gebeurd ofzo.

Als je er echt veel last van hebt kun je ze weg laten snijden in het ziekenhuis, maar dan moet je wel eerst een afspraak maken bij de huisarts. Als ik jou was zou ik gewoon naar de husiarts gaan (desnoods vragen om een vrouwelijke arts).

dat is niet zo slim meiske, ma goed uhm… ik denk dat je ervoor moet zorgen dat het daaro deze week even heel erg goed schoon moet blijven, en dan kijken hoe het eruit ziet, al zou ik persoonlyk denk ik wel naar een arts gaan, omdat ik moedervlekjes weinig vertrouw…
en ja anders zou je misschien een vrouwelijke huisarts in de buurt kunnen opbellen en haar het verhaal doen dat je liever niet bij je eigen dokter de broek laat zakken? ze zal er vast begrip voor hebben, en misschien kan je met haar een afspraak maken…

ja mijn moeder is helemaal weg van onze huisarts dus dat word niets maar misschien dan vragen voor een doorverwijzing naar het ziekenhhuis ofzo voor een vrouw want volgens mij kan je niet zomaar naar een andere huisarts…?voor de verzekering enzo…

ik vertouw moedervlekken ook niet zo maar op internet lees je altijd de ergste verhalen de rest lees je niet…weet niet of het kwaad kan hij zit er nog wel aan!:open_mouth:

Zowiezo naar een arts, want elk opgezwollen moedervlek heeft een verhaal.
Dusja zowiezo naar een arts, je wilt het niet maar hey soms heb je geen keuze.
Maar ik heb dus ook 2 moedervlekjes daarzo en ik heb der nooit last van gehad. Maar ja ik doe weer een medische opleiding en daar leren weer dat een moedervlek ook iets ergs kan zijn als het opgezwollen is.
Maar ik hou niet van artsen en jij zo te zien ook niet, maar je zou er toch heen moeten, ik bedoel je kan afwachten tot het geneest, maar je kan beter het zekere voor het onzekere nemen.

anders kun je met de schoolarts erover praten ofzo?
en volgens mij is het zo dat je wel gewoon naar een andere huisarts mag voor een bezoek
en anders kun je misschien met je moeder praten van mam zo en zo zit het, maar ik wil eigenlijk niet naar onze eigen huisarts, want ik voel me daar wat genant bij een man en heb liever dan een vrouwelijke huisarts.

dat weet ze ik zit helaas ook niet meer op school ga het morgen even met me moeder over hebben misschien moet ik gewoon even bellen en raad vragen als hun zeggen dat t waarscheinlijk niet zoveel is zal t vast wel mee vallen ik heb geen idee wat ik er van moet denken doet nu ook geen pijn meer wel in het begin.

maar ze zijn altijd al opgezwollen geweest iig zolang ik me herhinner weet niet of dat nog wat uit maakt?

ik zou even langs de huisarts gaan, met moedervlekken moet je uitkijken, er kunnen kwaadaardige tussen zitten.

bedankt allemaal ik ga toch even met me moeder over hebben als ze morgen tijd heeft…
en dan denk ik toch de dokter maar bellen voor het geval wel iets ergs is…was namelijk laatst ook al bang dat ik wat aan me eierstokken had…mijn oma is daaraan overleden geen idee of het erfelijk is maar goed maakt je dan toch een beetje bang!

langs de huisarts zowieso. msichien hoef je het niet eens te laten zien en is omschrijven al genoeg. en als hij het wel moet bekijken, dan moet je maar zo denken; that man has seen worse. en ziet die dingen vaker. dokters kijken er naar zonder gevoel. het is werk. dus mischien moet je je er dan maar even over heen zetten dat je hem niet moet, hij doet gewoon zn werk en dat is alles wat hij moet doen voor je toch. mischien is er wel niets aan de hand. naja dan weet je dat maar meteen. en als het wel zo is kan je eigen huisarts je meteen doorverwijzen dat gaat ook sneller dan dat je eerst iemand anders moet regelen etc.

wat mischien ook kan… heeft je huisarts geen vrouwelijke assistente? zoja mischien kun je dan vragen of zij kijkt en het beschrijft aan hem :slightly_smiling_face:
en anders, gewoon doen hoor.

succes iniedergeval

Ik had er een, die was gewoon vervelend met scheren. Die heb ik laten wegbranden bij m’n huisarts. Niks engs aan…

Ik had er vroeger ook een, ook ongeveer daar, of in mijn lies, zoiets. Ik heb hem bij de dokter weg laten snijden. Want ik denk dat als het er al jaren zit (zoals bij mij ook was), dat het niet echt kwaad kan.

't zal denk ik wel meevallen, aan de reactie’s te zien :grin:

dankjullie wel maak me al minder zorgen!:slight_smile:

topic mag gesloten worden!

Nasty :'3