Vraagje over mijn werk / loonsverhoging

Hey meiden,

Ik werk nu ongeveer een jaartje bij mijn huidige werkgever via een uitzendbureau.
Mijn functie is eigenlijk manusje van alles, ik sta klanten te woord via de mail en telefoon, ondersteun de planning en voer administratieve taken uit. Ook bestel ik sommige onderdelen.
Ik heb zeker een half jaar terug een gesprek gehad en gevraagd of ze me voor vast over willen nemen en daar gingen ze mee akkoord, ze gaven aan erg blij met me te zijn en wilde me zeker houden, wel hebben ze erbij gezegd dat het wat langer kon duren ivm dat het een dochterbedrijf is van een grote firma en alle beslissingen vanuit daar moeten komen.
We zijn inmiddels een half jaar verder en ik heb helaas nog steeds geen vast contract.
Inmiddels ben ik ruim een jaar werkzaam bij het bedrijf en aangezien het vaste contract op zich blijft wachten, wil ik om loonsverhoging vragen.
Ik heb dit nog nooit eerder gedaan en vroeg me af hoeveel procent normaal is om te vragen?
Ikzelf vind dat ik weinig verdien, ik ben 24 jaar, heb ruim 4 jaar werkervaring voor de functie die ik nu uitvoer.
Ik werk 40 uur per week en verdien incl. reiskosten 1500 euro NETTO per maand.
Ik heb nog nooit loonsverhoging gehad maar ik hoor wel altijd dat ze heel tevreden met me zijn en krijg vaak complimentjes.
Verder ben ik altijd op tijd en zorg ik dat ik mijn taken zo goed mogelijk uitvoer.
Ik ben geen functie omhoog gegaan maar heb ik er wel taken bij gekregen en deze voer ik ook steeds beter uit.
Ik vind het heel lastig en twijfel wat te doen.
Als eerste moet ik ook nog uitzoeken of ik dit nou bij het uitzendbureau of een van mijn leidinggevende voor hoor te leggen.
En hoeveel is dan redelijk om te vragen?
Is het slim om tijdens het gesprek van de evt. loonsverhoging het onderwerp contract nog eens aan te snijden of is dit niet verstandig?
Als ik heel eerlijk ben baal ik enorm dat ik na een jaar nog steeds via het uitzendbureau zit.
We hebben namelijk maar 24 vakantiedagen per jaar en als je ziek bent zijn de 1ste en 2e dag op kosten van jezelf + de dagen erna krijg je maar 21 procent uit betaald.
Ook ben ik momenteel aan het zoeken voor een eigen woning, via het uitzendbureau kunnen ze ieder moment zeggen je hoeft niet meer te komen, ik wil wat meer zekerheid zegmaar.
Bovendien verdient het uitzendbureau goed aan me, ik weet dat ze veel meer voor mij krijgen dan ik per uur verdien. Daarom snap ik ook niet dat ze mensen zolang via een uitzendbureau laten lopen, ze staan heel veel af aan het uitzendbureau en ik heb geen zekerheid.
Kortom over een aantal dingen ben ik niet echt tevreden.
Wat denken jullie van deze kwestie?
Hoeveel loon extra kan ik precies vragen?
Verdien ik wel genoeg als je kijkt naar mijn leeftijd en ervaring?
Is het verstandig om het onderwerp contract nog eens op tafel te leggen?
en als laatste bij wie hoor je nu loonsverhoging te vragen? het uitzendbureau of het bedrijf waar je werkzaam bent?
Ik hoop dat jullie me hiermee kunnen helpen. :upside_down_face:

Ik zou even kijken naar wat je minimumloon is. Want als die 15000 je minimum is, dan zou ik niet om verhoging vragen.

hmm ja omdat ik via het uitzendbureau werk krijg ik mijn loon per week uitbetaald.
Ik heb even op mijn loonstrook van vorige week gekeken en het minimum loon is 364,15 staat er.
Ik zou deze week 388,00 verdienen als ik het goed heb uitgerekend.
Dus ik zit er iets boven en verdien 95 euro meer dan het minimum per maand.
Ik word deze maand 25 dus misschien dat ik dan ook iets omhoog ga maar dat weet ik niet zeker.
Ik heb gisteren geinformeerd bij collegas en deze verdienen allemaal meer dan ik.
Ze zitten bij hetzelfde uitzendbureau en 1 meisje heeft dezelfde functie als ik en is ook 24 en werk maar 36 uur per week, een ander meisje is planner en 27 jaar.
Vandaar dat ik me ook afvraag hoe het kan dat mijn collega die even oud is als mij, 1 dag minder werkt per week en pas 3 maanden werkzaam is bij het bedrijf meer verdiend?
Pff ik twijfel zo he maar als ik heel eerlijk ben naar mezelf vind ik dat ik best wat meer mag verdienen want ik zet me voor 100 procent in en versta mijn vak.
Ook heb ik de nodige jaren ervaring dus vandaar…

Als jij dat echt zo voelt en je er mee zit, dan zou ik het doen. Maar houd er wel rekening mee dat ze zeggen dat je meer dan het minimum verdient en dus niets krijgt. Bedrijven zijn niet zo happig op loonsverhoging namelijk.

Wat hierboven gezegd wordt. Daarnaast heb je wettelijk recht op 20 vakantiedagen per jaar, jij zit hier al boven. Veel bedrijven hebben met ziekte dat de 1e en 2e dag voor jezelf is trouwens.

hmm tsja ik vind dat er ook gekeken moet worden naar je werkervaring en zoals al eerder gezegd ze zijn super tevreden over me.
Wanneer zou ik dan loonsverhoging moeten vragen?
Tuurlijk als je een functie omhoog gaat maar dit is niet het geval, bovendien werk ik al een jaar met alle tevredenheid vanuit de werkgever.
Ik wil ook een beetje waardering voor mn werk en niet altijd voor net iets boven het minimum blijven werken en dat zal een werkgever ook vast snappen.
Vooral omdat ik gisteren heb gehoord dat een andere collega dus meer verdiend met minder uren. Ik wil het sws gaan proberen maar hoeveel procent zou ik voor kunnen gaan?
Is 5 procent meer een goede start?
En weet iemand ook of ik bij het uitzendbureau of bij het bedrijf waar ik werk moet wezen?

Zo werkt het tegenwoordig niet meer hé. Er zijn werknemers genoeg en aangezien je geen vast contract hebt, kunnen ze je er ook uitgooien en een ander nemen die wel voor dat loon wil werken. Ik zou het dus heel voorzichtig aanpakken en gewoon eerst eens vragen, zonder al direct met procenten te komen.

Hmm okee ik zal eens gaan informeren, snap dat ze voor mij 100 anderen hebben maar ik vind het absurt dat ze super tevreden zijn maar je niks meer krijgt.
Ik wil hogerop komen en niet altijd iets boven het minimum zitten, vooral nu ik voor een huisje aan het kijken ben, merk ik pas hoe duur alles is en dat ik echt zuinig aan moet doen om rond te komen met mijn salaris mocht ik iets gaan huren. ze vragen al gauw 6 a 700 euro aan kale huur en omdat ik alleen ben is dat best veel om op te brengen.
En als ik nou wist dat het opschoot met mijn contract dan had ik nog even gewacht maar dat is ook alweer 6 maanden geleden, en om nou te wachten tot ik een functie hoger word geplaatst zie ik ook niet zitten. snap dat het een gevoelig onderwerp is en ik heb nog nooit om een verhoging gevraagd dus ik zit er best wel mee.
Om nou te zeggen dat ik carriere wil maken gaat me ook te ver maar ik wil wel proberen hogerop te komen qua loon of functie, voor dit loon wil ik eerlijk gezegd niet mn hele leven blijven werken. En dat is niks raars om een ambitie te hebben lijkt me.

Misschien kan het bedrijf ook niet meer loon uitkeren. Maar nogmaals, als je het echt graag wil en het risico wil nemen dat ze je contract niet verlengen, kan je het vragen.

Ik weet dat het bedrijf veel winst maakt , we komen overal mensen te kort en daarom moeten wij allemaal een stapje harder werken op de afdeling. En ik heb een goede band met alle collegas en als ik hoor wat die verdienen is mijn salaris er niks bij dus daar zit ik niet zo over in.