Vraagje over mijn vriendin

Dag allemaal,

Zoals jullie al kunnen vermoeden ben ik een man. Mijn vriendin is 19 en ik ben er 21. We zijn al bijna 5 jaar samen. Nu de laatste maanden ben ik wat meer ongerust als ze weg gaat. Mijn vriendin gaat vanavond weer uit, dat betekent van 23u tot 6u 's ochtends. Ze drink gelukkig (meestal niet) veel alcohol.

De rede dat ik wat ongeruster ben is omdat ik weet dat ze een heel sociaal meisje is en ze heeft (zoals zij het zegt) nooit door wanneer de jongens met haar flirten tijdens dat ze uitgaat. Zij ziet dit als gewoon een babbeltje slaan en dat doet ze heel graag, praten met vreemde mensen (99% jongens uiteraard).

Verder zag ik wat ze ging aandoen. Ze doet een bloesje (iets als dit, haar borsten zijn wel nog iets kleiner: http://www.elle.nl/var/ellenl/storage/images/media/images/2-bh2/6792533-1-eng-GB/2-bh.jpg) aan waarin haar borsten goed te zien zijn, beter gezegd een bloesje waar haar borsten het mooiste en beste zichtbaar in zijn (dat weet ze zelf ook). Het valt me op dat dit nu al de 2e keer is dat ze dit bloesje aan doet, terwijl ze goed weet dat ik dit niet zo fijn vind. Daarover doet ze dan nog een licht bloesje aan met een diepe V hals, waardoor je haar decolleté nog steeds ziet.

De vriendinnen waarmee ze uitgaat. Eentje ervan heeft 2 verschillende jongens binnen gedaan op één avond . Op het einde van de avond hebben beide vriendinnen elkaar binnen gedraaid.

Mijn vriendin weet dat ik bovenstaande absoluut niet goedkeur en marginaal vind. Verder weet ze ook dat ik heel erg ongerust ben. Ze is een heel mooi meisje en heeft gans de avond altijd aandacht van allerlei jongens. Ik geef eerlijk toe, dat het een beetje jaloezie is. Het maakt mij ook niet uit dat ze die aandacht krijgt, wel wat ze ermee doet. En ik heb de indruk dat ze die aandacht wel probeert uit te lokken door haar zo te kleden. Van mij mag ze haar gerust amuseren, maar ze moet haar wel gedragen.

Het klinkt misschien heel belachelijk, maar ik begrijp niet goed waarom ze persé dat bloesje wilt aan doen. Ze weet heel goed dat ik dit niet graag heb. Toch zei ze nu dat ik echt te ver ging als ik daar een probleem over zou maken en dat ik nog zou verschieten wat sommige andere meisjes aan doen.

Ik wil niet de jaloerse verstikkende vriend zijn. Maar ik vraag me af of mijn ongerustheid overdreven is of niet. Mijn eigen gevoel is, als ik uitga maak ik me natuurlijk ook mooi. Maar ik ga me nooit kleden op een bepaalde manier om aandacht van vrouwen te vragen, en dat interesseert me ook niet. De enige interesse ligt bij mijn vriendin.

Wat denken jullie? Overdrijf ik of denken jullie dat mijn vriendin me een beetje voor de gek houdt en de bloemetjes graag buiten zet?

Dankje om mijn lange verhaal te lezen!

Nou ja, het is duidelijk dat ze geniet van de mannelijke aandacht die ze krijgt als ze dat bloesje aanheeft. Ik weet niet wat ik daarvan moet vinden, want het lijkt mij dat als je een vriend hebt, je daar niet zoveel behoefte aan moet hebben. Natuurlijk is het soms fijn om even te weten dat je nog goed in de markt ligt, maar ik vind het wel gek dat ze zoiets aanheeft terwijl ze weet dat jij er moeite mee hebt. Iedereen moet zelf weten wat ze aanhebben, maar dit is wel een beetje uitlokken naar mijn idee.
Edit: Ah, ik zie nu ook dat jullie al vijf jaar een relatie hebben. Dat is erg lang op zo’n leeftijd, misschien is ze een beetje aan het experimenteren omdat ze alleen jou heeft gehad.

Ja dat was mijn idee ook. Oké, iedereen krijgt graag een complimentje en het is leuk om te weten dat je er nog goed uitziet. Maar ik heb echt het idee dat ze echt bezig is met de aandacht te zoeken. Moest ik in haar plaats zijn en ik weet dat ik haar gerust kan stellen door gewoon bijvoorbeeld een andere T-shirt aan te doen, zou ik geen minuut twijfelen.

Paar maanden geleden had ze me zelfs nog beloofd dat bloesje enkel aan te doen als ik bij haar ben. Namelijk omdat ik er zo gek van ben omdat je heel goed haar borsten ziet. Nu heeft ze er zo’n los bloesje over aan gedaan maar je ziet nog steeds alles.

Wat zouden jullie doen? Ik heb daarstraks al laten horen dat ik het niet zo fijn vond, maar ik kreeg sterke tegenwind en ze vond dat ik echt wel overdreef en te ver ging. Ze vond dat je als vrouw wel iets mag laten zien… (daar stel ik me dan ook al wel wat vragen over, zeker als je uitgaat)

Grote kans dat je topic straks gesloten wordt, aangezien je een jongen bent maar ik wil wel graag inhoudelijk reageren.

Om maar met de deur in huis te vallen, ja ik vind jouw ongerustheid overdreven. Ik vind niet dat jij het recht hebt om te bepalen wat zij wel of niet mag dragen. Aangeven wat je wel/liever niet hebt, dat is jouw goed recht maar het is aan háár om te bepalen wat ze daar mee doet. Ik voel mij ook sexy als ik iets met een decolleté aantrek, alleen doe ik dit niet voor anderen. Dit doe ik omdat ik er goed uit wil zien en dat doet me goed voelen. Wie zegt dat wanneer zij dat aan heeft, zich niet gedraagt? Jij kent je vriendin het beste, nota bene al 5 jaar. Vanwaar deze aannames? Ze is al 5 jaar bij je, dat is niet om niets hoor. Heb je deze onzekerheid al langer dan vandaag of steekt dat ineens de kop op sinds ze weer een beetje uitgaat? Ze is sinds haar 14e met je samen, is nu 19. Zij heeft misschien die fase van het uitgaan nu, wat jij een aantal jaar geleden hebt gehad.

Je zegt zelf dat het een mooi meisje is, dat aandacht krijgt van andere jongens maar tegelijkertijd zeg je ook dat ze sociaal is, het niet doorheeft wanneer iemand flirt en graag een gesprek aan knoopt. Wat jij als flirten ziet, ziet zij als gezellig een gesprekje aanknopen. Daar is niks mis mee, ik snap de zorgen niet zo goed. Ik heb zelf ook een vriend, maar ik praat ook met anderen puur omdat ik het gezellig vind om op zo’n avond met meerdere mensen te praten dan alleen mijn vriend/vriendinnen. Ik ga niet voor niets uit. Gelukkig is mijn vriend niet jaloers aangelegd, en ikzelf ook niet.

Dat haar vriendinnen wat losbandig zijn, betekend niet dat zij dat ook is. Zij heeft jou, ze kiest er niet voor niets voor om met jou in een relatie te zitten. Aan het eind van de avond komt ze weer bij jou terug, dat is meer waard dan een avondje uit waarbij ze praat met andere jongens.

Knoop een gesprek met haar aan over je onzekerheid, misschien lucht dat op. Voor nu denk ik dat je je zorgen maakt om niks.

Ik vind eerlijk gezegd dat je overdrijft. Het lijkt me vrij logisch dat jouw vriendin iets aandoet waarin ze zichzelf mooi vindt of wat haar flatteert. Daarom doet ze dit niet om aandacht te uit te lokken, maar gewoon omdat ze zich goed wil voelen in haar vel en dat helpt nu eenmaal met de juiste kledij. Sowieso als je uitgaat, maak je jezelf graag wat mooi. Ik heb mezelf ook nooit anders gekleed omdat ik in een relatie zat.

Bovendien zijn jullie al 5 jaar samen dus dan mag je mekaar wel al vertrouwen. Dat ze praat met jongens wil niet zeggen dat ze iets mis doet he. Ik begrijp dat je wat jaloers bent, maar laat je vriendin gewoon dragen wat ze wil. Zij is tenslotte vrij om iets te dragen waarin ze haar goed voelt. Ik ben er zeker van dat ze geen verdere intenties mee heeft.

En wat die vriendinnen betreft; zij zijn vrij om te doen wat ze willen. Jouw vriendin zal haar gewoon amuseren met hen, meer niet. Laat je vriendin gewoon genieten van het uitgaan. Als ze je graag ziet, gebeurt er niets.

Dankuwel voor de antwoorden. Om duidelijk te zijn, uiteraard is mijn vriendin wel vrij in wat ze aandoet.

De onzekerheid is er eigenlijk pas het laatste jaar ingekomen. De jaren daarvoor was ik 100% zeker dat ze wel bij me zou blijven. Nu de laatste maanden merk ik dat ze bijna enkel nieuwe jongens leert kennen en echt geen enkel meisje.

Waarschijnlijk zijn mijn zorgen voor niets. Het doet goed om te horen hoe vrouwen denken. Alvast bedankt voor jullie reactie.

Dat was inderdaad ook de redenering die ik een beetje maakte. Ik kan me inbeelden dat er nog wel bloesjes zijn waar ze zich mooi in voelt als ze mij op die manier dan kan geruststellen, is dat in mijn ogen een kleine moeite. Ik ga haar nooit zeggen wat ze moet aan doen natuurlijk, ik zeg enkel wat ik minder leuk vind. Dan is het aan haar om te beslissen wat zij het belangrijkste vind natuurlijk. Vandaar dat ik haar niet zo goed begrijp.

Mijn vriendin heeft een wat aparte kledingstijl. Laat ons zeggen, wat anders als de rest maar daarom niet minder mooi. Ze is heel erg bezig met mode en doet graag speciale dingen aan. Korte dingen doet ze meestal niet aan, vroeger had ze wel heel strakke en korte kleedjes (ook omdat ze groot is) maar die heeft ze allemaal weg gedaan omdat die te “hoerig” waren volgens haar.

Ook heb ik wat bang met die vriendinnen. Ik weet dat ze zo niet is. Toch waren die vriendinnen vroeger ook zo niet en mijn idee is dat als je graag bij iemand bent je automatisch waarden en normen gaat overnemen, anders klikt het toch niet meer? Maar goed, daar overdenk ik me misschien wel in en ik denk dat het niet die vaart gaat nemen, zo is ze niet.

Het is inderdaad een beetje zoals je beschrijft. Ik vertrouw mijn vriendin heel goed, ik heb enkel bang dat ze misschien verliefd zou worden op een andere jongen. Maar bedriegen enzo zou ze nooit doen.
Het zit hem meer in het feit dat andere jongens zouden denken dat ze kunnen flirten met mijn vriendin en dat zij dat zou toelaten, dat kan ik niet zo goed verdragen…

Volgens mij zit het probleem er niet in dat zij een blouse aandoet waar jij je niet prettig bij voelt, maar ik denk dat je diep in je hart bang bent haar kwijt te raken.

Omdat jullie al zo lang samen zijn ben je bang dat ze verliefd wordt op iemand anders, gezien ze alleen maar nieuwe jongens ontmoet. En dat is natuurlijk nieuw, en spannend. In je laatste post omschrijf je dat je het niet kunt verdragen als jongens met haar flirten.

Ik probeer het zo lief mogelijk (haha) maar ik ga wel eerlijk en direct zijn. Dat jij moeite met het aandacht van andere jongens hebt, is jouw probleem. Dat is aan jou om dit te veranderen en hiermee om te leren gaan, omdat zij mag zijn wie ze wil, mag doen wat ze wil en mag dragen wat ze wil. Maar dat je die angst hebt om haar kwijt te raken, kan ik heel goed begrijpen. Dat is logisch en menselijk. Probeer eens terug te denken aan de tijd dat je er nog 100% zeker van was dat ze niet bij je weg zou gaan en kijk hoe je je toen voelde. Je was net zo’n awesome dude als dat je nu bent, dus waarom zou ze je verlaten? Sterker nog, ik denk dat je vriendin ontzettend kan waarderen als je haar gewoon vrij laat en misschien iets minder jaloers bent :slight_smile: jaloezie is killing voor een relatie, maar ik denk dat je hier juist iets heel moois uit kunt halen!

Ga weer leuke dingen doen, ga weer daten met haar en plan spontane avondjes uit of boek een weekendje weg samen. Probeer die spanning waarvan jij denkt dat zij dat mist, weer terug te krijgen op die manier :slight_smile: dan wil ze echt alleen nog maar jou!

Ik denk dat je gewoon met je vriendin moet gaan praten, als je al vijf jaar samen bent moet dat kunnen. Vertel haar wat je dwars zit, dat je haar wel vertrouwt, maar die jongens niet etc. Wees gewoon open en eerlijk tegen haar, dat kan ze ongetwijfeld waarderen, misschien begrijpt ze dan ook waarom je haar dat blousje liever niet ziet dragen als ze met vriendinnen op stap gaat.
Doe dit dan niet als ze die avond op stap gaat ofzo, zoek gewoon een rustig moment uit waarop jullie even samen kunnen praten.

Hiermee bedoel ik niet praten om haar stapgedrag o.i.d. te veranderen. Maar zodat zij weet hoe jij je voelt. En inderdaad wat Paradox zegt, zoek de spanning van vroeger weer op!

Ja veel dingen die je zegt kloppen wel. Het verschil met vroeger is dat ze me onzeker maakt op bepaalde momenten. Soms is ze super lief en soms lijkt het alsof het haar niet kan schelen wat ik doe en hoe ik me voel. Vroeger had ik een gevoel dat ik onvervangbaar was voor haar. Nu de laatste tijd lijkt het alsof ik wel vervangbaar ben. Waarom ik dat gevoel nu heb? Haar algemene omgang, vroeger klampte ze haar meer vast aan mij. Als ik iets niet leuk vond, deed ze dat niet. Ze luisterde naar mijn raad enzo…

Kortom ik had echt het gevoel dat ik veel waard was voor haar. Nu de laatste maanden heb ik dat gevoel iets minder. Ze toont veel interesse in andere jongens naar mijn mening. Ze heeft precies minder nood aan affectie enzo…

Nuja, waarschijnlijk analyseer ik alles veel te veel, zoek ik achter alles iets en maak ik me druk om niets. Ze heeft me al een paar keer gerustgesteld dat ze bij mij blijft en dat ze zo gelukkig met mij is enzo.

Moest toch blijken dat ze dit niet meent, dat ze dingen doet die ik niet leuk vind. Tja, dan is het misschien maar goed dat ik het weet. Maar ik denk zelf dat er niets gaat gebeuren. Ik denk idd, dat wat meer vrijheid haar misschien wat dichter gaat brengen, soms kom ik nogal wantrouwig over en dat is natuurlijk niet leuk. Maar ik werk er aan. Alvast heel erg bedankt met de raad, dat heeft me echt geholpen.