vraagje over maat uggs

Hoi meiden,
Ik zit ergens heel erg mee en hoop dat jullie kunnen helpen.
Ik heb heel lang getwijfeld over uggs omdat ik zo zo mooi vind maar ook zo duur. Dit jaar besloot ik ze toch te kopen. Ik heb erg smalle voeten en meestal een maat 39 dus dat is best lastig met schoenen kopen. Ik moet er altijd zooltjes en extra sokken bij aan doen.
Nou ging ik dus mijn uggs kopen en ik wilde gewoon de classic chestnut short. Ik ging naar een schoenenwinkel waar ze uggs verkochten, heb ze daar gepast in 39 en die vrouw zei dat ik beter een maat 40 kon nemen omdat je anders je teen erdoor heen ging zien. Ze hadden de uggs niet meer in de kleur die ik wilde dus toen ben ik naar de Bijenkorf gegaan en daar hadden ze gelukkig wel. Ik heb ze daar ook in beide maten gepast en daar zei de vrouw dat ze ook 40 zou nemen ook door de teen.

Nu heb ik ze 1,5 week, 2 x ingespoten e.d en nog maar 2 keer gedragen maar ik zie al allemaal vouwen en naden. Ik kan bij mijn teen meer dan een duim tot de zool doen zegmaar ook met extra sokken en uggzolen (ze zitten nog steeds te ruim). Nou lees ik overal op internet dat je ze nog helemaal uitloopt en ze een maat kleiner moet nemen dan je normaal hebt…
Nu ben ik dus heel bang dat mijn uggs te groot zijn en dat ik ze niet meer kan ruilen aangezien ik ze al 1,5 geleden gekocht heb en al gedragen en ingespoten…

Sorry voor het lange verhaal, ik hoop dat iemand me kan helpen en daarna mag dit topic gesloten worden.
Liefs,

Ik heb zelf geen Uggs, dus ik heb eigenlijk geen idee.
Maar het klopt idd dat ze nog uitlopen.

Ze zijn idd een stukje groter als je ze uitloopt. En veel mensen hebben idd een maat kleiner dan normaal.

Ik heb zelf twee paar en heb maat 40/41 en heb toch maat 40 genomen omdat dat bont natuurlijk plat word, en bij mij zitten ze nu na een jaar wel gewoon goed en niet te klein… Maar een maat groter bij Uggs heb ik nog nooit gehoord…

Nouja bij sommige schoenen heb ik maat 39 soms 40 ook doordat de zolen die ik erin leg het soms wat kleiner en groter maken…
Heeft iemand ervaring met de Bijenkorf? Of ik het eventueel nog kan ruilen?
Bedankt voor de reacties in ieder geval!

ooohh dat is echt kut!! als ik jou was zal ik met je uggs en de bon even bij de winkel langsgaan waar je ze hebt gekocht :slightly_smiling_face:

ik hoorde idd ook van mensen dat je ze beter in dezelfde maat kan kopen als dat je ballerina’s en pumps koopt. je uggs lopen wat uit en dat bond word natuurlijk wat platter.

Ja ik vind het echt moeilijk… Want ik zit precies tussen 39 en 40 in denk ik en ik wil niet dat mijn teen er doorheen komt maar ook niet dat ze veel te groot worden.
Heeft iemand hier ervaring met te grote/te kleine uggs?

Ik heb normaal maat 42/43 en ik heb Uggs maat 41. Je ziet me teen er een beetje door, dus dat zei ik tegen een vriendin, en haar was het nog nooit opgevallen. Je ziet het echt alleen maar als je het weet dus ik zou gewoon vragen of je ze misschien kan ruilen! :wink:

Ik heb normaal van schoen maat 41 maar van uggs draag ik maat 40. Ik heb er geen last van dat je je teen erin ziet. Maar staat er niet op de bon binnen hoeveel dagen je mag ruilen? Want dan zou ik het gewoon proberen.

Klopt je moet ze 1 maat kleiner kopen.
Ik heb in 1 paar gewoon mijn normale maat die zijn me nu ook beetje te groot maar maakt me niet zoveel uit.
En in het andere paar heb ik gewoon 2 maten kleiner en zijn nu al bijna te groot haha.

Hé dat heb ik ook! Ik heb 2 paar uggs uit de action. Ik heb normaal maat 39, maar ik heb de uggs in maat 37 gekocht en ze zijn nog iets te groot, wtf? Maar je moet zeker niet je eigen echte maat zegmaar doen, dus mocht je ook maat 39 hebben moet je geen 39 nemen want daar slof je uit zegmaar en je gaat ernaast lopen!

je gaat er niet naast lopen als je een maat groter neemt…
in echte uggs loop je er nooit naast.

Ik bedoel ook niet ernaast lopen maar erin sloffen en op en neer schuiven.

@Sunburst,
dat is niet waar, ook in echt Uggs zie ik veel meisjes ernaast lopen.

Ik zou gewoon langs gaan en zeggen dat je het echt vervelend vind dat ze te groot zijn enzo, want door hun advies heb je maat 40 gekocht. je kan t altijd proberen.

Dat is echt jammer… ik heb gewoon mijn maat 38 gekocht want die zitten prima en ugg australia houdt er volgens mij ook gewoon rekening mee. Vorig jaar heb ik hetzelfde probleem gehad en ik had wat watten voorin de schoen gedaan, het is niet geweldig maar je kunt het proberen…

Ik heb altijd maat 37/38. Mijn uggs zijn maat 37, en zitten gewoon goed. Ook niet onwijs erg uitgelopen (ik heb ze sinds december, en heel vaak aan). Mijn teen zie je er niet door. Dus je had denk ik toch beter 39 kunnen nemen ja?

dat heb ik nog nooit gezien. alleen die waar wel ugg op staat maar die gewoon overduidelijk nep zijn ga je langs lopen

Ik heb normaal altijd 41, maar van UGGS moet ik altijd 40. Omdat 41 echt als een 42/43 valt. En dat schapenwol loop je altijd nog uit, dus ik zal altijd een maatje kleiner nemen.

Hoi bedankt allemaal voor de reacties, ik heb ze gelukkig terug kunnen brengen alleen hadden ze maat 39 niet meer. Die heb ik nu in een andere winkel bestelt en die zeiden ook dat ik helemaal geen maat 40 had. Dus niet altijd de verkoopsters geloven haha :slightly_smiling_face: