Vraagje over haar verven met henna

-

mijn kapper raadde het me enorm hard af om henna te gebruiken…Het zorgt voor veel problemen en het gaat er ongelofelijk moeilijk uit.

Als je dan in de zon gaat staan (of gewoon in het licht) zie je een donkerrode gloed op je haar. Henna (gewoon dat pure henna niet die namaak troep) is heel goed voor je haar, k snap niet wrm jou kapper het afraad maar oké.
Ik weet niet wat het effect is op chemisch gekleurd haar.

je kan dan beter een kleurspoeling nemen;) dan krijg je ook een mooie gloed;)

Het is niet echt handig spul,
je kan je haar erna nooit verven met gewone haarverf (als het nog in je haar zit).
Ik zal het je niet aanraden.
Gebruik dan gewoon goede haarverf zoals Vital Colors of van Garnier.
En ik denk trouwens dan die Guhl Colorshine Bruin niet zoveel uithaalt, dat zal niet zo’n probleem zijn denk ik.

Gewoon echt niet doen, ik heb ook een keer Lush Henna gebruikt en een half jaar later ben ik er met chemische verf over gegaan (had van verschillende sites vernomen dat je al na 3 maanden over henna kon verven, het is er trouwens ook heel snel uit, binnen 3 weken ofzo al), eerst zag het er goed uit, maar nu heb ik een hele groene gloed over mijn haar. Iedereen wijst me erop en ik durf mijn haar niet meer los te doen, omdat het groen is. Ik heb al geprobeert erover heen te verven en heb ook al ketchup in mijn haar gedaan, niks helpt. Gewoon niet doen!

Oh i like henna! ik wil sowieso nooit aan de chemische prut dus ik verf het gewoon met henna. Mijn haar is daarna echt mooi (rode gloed en het verft mijn lelijke highlights van 2 jaar geleden) en enorm zacht! I like it!

Ik maak het altijd aan met wat citroensap met olijfolie en water. :slightly_smiling_face: maar jij hoeft het niet meer te vermengen.

succes!

Ik heb ooit een klein stukje getest op een plukje, en dat werd groen >.<
Maar ik geloof niet dat dat 100% natuurlijke henna was.

Ik heb het zelf eens gebruikt geef een heel mooi effect
& een rode glans op m’n zwart haar.
En ja het gaat er “moeilijk” uit, maar als je
je haar kleurt wil je het toch ook niet meteen uit?
Dus?

Idd. Ik dacht dat mijn haar -na ongeveer 10 maanden- wel opnieuw geverfd kon worden, maar nu zit ik met een rood haar aan de bovenkant en zwart haar aan de onderkant xD

Haha, idd.
dat is sowieso geen echte henna xD
Groen, stel je voor dat je al je haar kleurde O_o

Zo’n Lushhenna is ook niet bepaald de beste product die je kan vinden. Ik koop gewoon henna voor één euro en die zijn meestal de originele.

nee henna krijg je er echt niet meer uit dus moet je wachten tot het eruit is gegroeid :S echt rot spul vind ik het ik raad het echt niet aan ;O

Even een oude topic omhoog halen hoor, maar ik wil hier niet speciaal een nieuw topic voor aanmaken. :slightly_smiling_face: Ik wil misschien ook henna gebruiken maar dan met van die lush blokken, hoef je dan niks meer er aan toevoegen? Dus geen koffie spul enzo? Want bij die blokken staat ook gewoon welke kleur je ongeveer krijgt. ^^

Mascha (www.beautygloss.nl) heeft een oud henna filmpje, toen gebruikte ze lush blokken. Denk dat ze het daar wel in noemt.

ik heb meerdere malen henna gebruikt en ik was er echt blij mee… maar je moet er wel van houden. het moet er echt uitgroeien. Maarrrr je haar krijg wel echt supermooie glans! ik snap niet echt waarom je kapper het afraad. misschien omdat het er niet snel uit is. maa rhet is wel way beter dan al die chemische haarverf :wink: