Vraagje over Externe Harde schijf.. voor nerdies:P

Hallooo, Ik heb laatst een externe harde schijf gekocht. 320gb geloof ik van Samsung. Maar nou wilde ik er laatst een bestand van 8 gb op zetten…( installatieshit van Adobe Mastercollection) maar dat ging niet… Doelbestand was vol gaf hij aan. en nou vroeg ik het aan iemand uit mijn klas. en die zei iets over Partities. Dat mijn externehardeschijf maar bestanden tot 4gb in een keer aan kan…

Weet iemand misschien hoe ik dit kan aanpassen? Ik hoop echt dat iemand hier n beetje weet hoe t werkt. anders moet ik helemaal zo’n account aanmaken op zo’n computer forum en krijg je van die moeilijke reacties:O hihi alvast bedankt:D

wow hij staat niet echt in de goede categorie… krijg t niet veranderdd!

ik denk dan idd dat het teveel gigabyte in een keer is.
Ik weet niet of je het bestand kan verkleinen ofzo? of in tweeën delen? :wink:

*handig, een vader die met ict werkt. xd *

misschien heeft het bestand met media te maken :stuck_out_tongue:

zippen?

hihi bedankt voor je reactie! Ja die kerel zei dat het te maken had met hoe windows die harde schijf comprimeert(?). en hij dus niet bestanden groter dan 4gb aan kan… wel bijvoorbeeld een map met muziek dat in totaal groter is dan 4gb. Maar ik ben benieuwd of ik dat kan veranderen… want ik wil graag dat bestandje op mn harde schijf! En kan t niet in tween delen:( dan ist nog te grandeee. iig bedankt voor je reactie

Al gedaan… nog steeds te groot:(

heh, astuu.

UP.
Misschien komt er nog een slimmer iemand bij. :stuck_out_tongue:

Up voor mezelf:’(

Je harde schijf is dan geformatteerd als NTFS bestandssysteem (maximale bestandsgrootte is dan 4 GB). Je moet alle files van je HDD afhalen (anders ben je ze straks kwijt) en de HDD formatteren naar FAT32.

ik heb rechtermuisknop gedaan op mn harde schijf in Deze Computer, en dan eigenschappen… daar staat dat het een FAT32 is… kan dat? en hoe formatteer ik m dan eventueel naar iets anders? Bedankt voor je hulp!

Oh dan zal het wel precies andersom zijn, probeer dan nadat je de files veilig hebt gesteld het eens naar NTFS te formatteren. Foutje van mijn kant, haha.

Oke zit nu op mn werk maar ga het straks proberen. En kan ik bij de gewone knop Formatteren in het Eigenschappenmenu aanklikken hoe ik hem wil formatteren? dus naar NTFS…of waar kan ik dit kiezen? bedankt alvast:D

Ja klopt, formatteren naar NTFS.
Had ik ook eerder moeten weten o.O Nou kan ik mijn bestanden namelijk nergens meer kwijt…

Oke ben nu thuis en ga het even proberen. ik kan inderdaar NTFS aanklikken en dan kan ik ook kiezen hoe groot ik de Clustergrootte wil… wat moet ik daar kiezen? hij staat daar inderdaad op 4000bytes wat dus meer moet zijn. is 500kb beter dan? ben bang dat ik t dalijk fout doe:P

Tja dat is het nare van FAT32… >.<

Niet vergeten de bestanden die er nog op staan eerst te saven. :slightly_smiling_face:
Over de clustergrootte: http://www.goeievraag.nl/…e-schijf.44235#antwoorden

Super bedankt voor julllie reacties allemaal:D!!