Vraagje over boekenlijst:)

Hallo iedereen:)
Ik ga aankomend schooljaar beginnen met de HBO opleiding Communicatie op de Hanzehogeschool in Groningen. Nu had ik een paar vraagjes over de studieboeken die ik moet kopen.
Wat is het meest verstandig? Alle boeken in 1 keer kopen, of per periode?
Een vriendin van mij had het erover dat bij sommige boeken ook online lesmateriaal beschikbaar is, maar dat je daarvoor dus wel een nieuw exemplaar zou moeten aanschaffen. Weten jullie misschien voor welke boeken dit dan van toepassing zou zijn?
Ook zie ik dat niet alle boeken verplicht zijn. moet ik ze alsnog wel allemaal aanschaffen?

Mijn boekenlijst:

Algemeen:

Leren communiceren, 6e druk, M. Steehouder en anderen, VERPLICHT
Methoden en technieken van onderzoek, 5e druk, M. Saunders en anderen, VERPLICHT
Schrijfwijzer, 5e druk, J. renkema
Het groene boekje
Basisvaardigheden taal, 2e druk, R. van Hogen en anderen
De reflectieve communicatie scrum, 1e druk, B. van Ruler
Intercultural sensitivity, 1e druk, C. Nunez en anderen, VERPLICHT

periode 1:
Communicatie handboek, 4e druk, W. Michels, VERPLICHT
The media student’s book, 5e druk, G. Branston en anderen, VERPLICHT
Intercultural sensitivity, 1e druk, C. Nunez en anderen

https://www.studystore.nl/boekenlijst/hanzehogeschool-groningen-(hg)/groningen/hg-instituut-voor-communicatie-en-media/hbo/communicatie-jaar-1 ← de complete lijst.

Ik hoop dat jullie me verder willen en kunnen helpen! :flushed:

Liefs!

Sowieso afwachten en zeker niet alles tegelijkertijd aanschaffen. Sommige boeken gebruik je nauwelijks terwijl je er wel dik voor betaald. Die kan je beter online opzoeken of kopieren.

Maar wel alle verplichte boeken lijkt me?

Nee, ik had ook super veel boeken verplicht maar de helft er van niet gebruikt :’)
Als je straks gaat beginnen kun je inloggen op blackboard en je inschrijven voor de periodes (wordt allemaal uitgelegd) en Daar staan bij alle vakken welke boeken voor dat vak verplicht zijn, die kun je dan bestellen.

Pas kopen als de docent het zegt, ik heb mijn gehele studie maar 2 boeken echt nodig gehad… Echt, het is doodzonde van je geld als je nu al de boeken gaat kopen!