Vraagje over Alcohol

Hey meiden! Ik heb een vraagje, ik heb al vaak gehoord dat als je, een tijdje niet meer drinkt (laat ons zeggen minstens een maand) dat je dan weer moet wennen aan alcohol? Hoe meer en hoe vaker je drinkt, hoe meer je kan verdragen toch? Maar als je dan een tijdje (hoelang?) niet gedronken hebt, ga je dan nog evenveel moeten drinken als ervoor of komt het ‘tipsy’ gevoel sneller?

Ik hoop dat jullie mij begrijpen :beer:

Dat klopt. Maar het is niet een kwestie van “hoe meer je kan vedragen” want als je systematisch te veel drinkt bloeden je ingewanden en ga je dood. Liefs.

Oh ja meid zo! Ik drink eindelijk bijna nooit omdat ik er niet goed tegen kan, maar veel vriendinnen zeggen dat en ik vroeg mij af of dat daadwerkelijk kloptte :upside_down_face:

Het is hetzelfde als bij drugs, op een gegeven moment moet je meer innemen om hetzelfde effect te krijgen. Dit komt omdat je lichaam zich “beschermt” tegen die zooi en dus op een gegeven moment gaat herkennen dat je weer is 10 glazen bier naar binnen zit te gieten en dus al weet hoe die zich hiertegen moet weren. Of het ook goed is, is dan weer een andere vraag. (;

Klopt! Ik heb eens 2 maanden geen alcohol gedronken, en kon er daarna echt heel slecht tegen :’) Na 2 biertjes lag ik al op de vloer haha, terwijl ik nu toch echt wel weer wat meer drink dan dat.

Goed is het sowieso niet…Ik drink dat eindelijk totaal niet graag zo andere dingen, alleen een mojito of zo’n strawberry daiquiri vind ik zoooo lekker. Verder heb ik nog niet veel gedronken

Ik heb bijna 6 maanden niet gedronken. Merkte geen verschil toen ik weer begon met drinken.

Als je er niet goed tegen kan, zou ik het vooral niet forceren en meer drinken zodat je er later misschien wel beter tegen zal kunnen. Het is niet voor niets dat je lichaam er niet tegen kan hè.

Nee inderdaad, dat doe ik ook niet, alleen bij echt uitzonderlijke gevallen drink ik wel eens een cocktail omdat die zo lekker zijn!