Vraagje over afvallen.

Hallo iedereen, ik heb een vraagje.Ik ben al 4 weken bezig met afvallen,en het lukt me helemaal niet,terwijl ik bijna elke schooldag 2 uur heen en terug fiets en bijna geen snoep eet.Mijn moeder zegt ook wel dat het heel sloom gaat, maar toch niet zo sloom? Ik zou nu toch al wel 3 kilo moeten zijn afgevallen, terwijl je er helemaal niets van ziet. Doe ik iets niet goed ofzo?

Ohja, als het belangrijk is:

Ik ben 14 jaar,weeg 63 kilo en ben 1:63 lang.

Groetjes =D

Misschien komt het door je spieren?

fiets je sinds dat je aan het afvallen bent 2 uur heen en terug naar school? of is dat al zolang als je op die school zit.
je lichaam raakt namelijk op een gegeven moment ook gewend aan dat fietsen. een goede tip om af te vallen: eet een gezonde hoeveelheid met het avond eten, en zorg dat je je niet volpropt.
eet na het avondeten geen snoep/koekjes whatever meer, en drink alleen water. je kunt savonds ook nog een rondje gaan joggen. doe ik ook wel eens. als het dan nog niet werkt weet ik het ook nietmeer ;p

gezonder eten, geen tot weinig frisdrank - evt. light - , afwisselen met eten, niet elke dag het selfde eten, andere sport/beweging

als je dagelijks die 2 uur naar sgool fiets, heeft dat geen invloed meer op je lichaam omdat je lichaam er al aangewent is.

+ ook geen frisdranken meer. Water is vanaf nu je beste vriend!

Probeer anders eens [om te beginnen een weekje, als het bevalt misschien blijvend] kcal te tellen. Op www.caloriechecker.nl kun je invoeren wat je per dag gegeten hebt. Dan zie je als het goed is meteen wat je ‘verkeerd’ doet, misschien eet je dingen waarvan je niet wist dat ze veel kcal bevatten.

Ja ik heb inderdaad best veel spieren in mijn benen,omdat ik vroeger op zwemmen zat denk ik. Maar die worden toch ook minder door het afvallen? Tenminste,dat had ik ergens gelezen.

Nee zolang ik op die school zit al. (nouja behalve in de winter, dan ga ik met de bus)Maar ook al is je lichaam eraan gewend, dan verbrand je toch nogsteeds die calorieen wel? Maar als ik ga joggen schaam ik me dood :'D

Nee denk het niet hoor, zeker niet als je iedere dag zo’n eind fietst!

misschien moet je meer op je uiterlijk letten dan op de weegschaal?
Want afvallen kan soms heel langzaam gaan, ook al doe je alle goede dingen. Maar door gezond te eten en te sporten, wordt je lichaam wel strakker!
én: spieren wegen meer dan vet. Dus stel, jij maakt spier aan en verliest vet, dan kan het zijn dat het getal op de weegschaal hetzelfde blijft (:

Gewoon gezond door blijven gaan zo! Als je na 2 maanden oid nog steeds geen verschil ziet/voelt, dan kan je misschien naar een dietiste gaan?

water drinken… ik ben in 3 dagen 4 kilo afgevallen door alleeen maar water te drinken en verder heb ik gewoon normaal gegeten zoals altijd

Als ik veel water drink kom ik altijd aan, omdat ik normaal maar 2 glazen water + 2 glazen melk op één dag drink. Dus mijn vocht is heel laag.

Je verbrandt inderdaad wel kcal met het fietsen, maar omdat het niet iets is wat je bent gaan doen als ‘extra beweging’ met het afvallen is je lichaam -zoals iemand anders al zei- er aan gewend geraakt.
Als ik jou was zou ik voor veel dingen een alternatief zoeken. Dus voor bijv. jam - halva jam/delight,
frisdrank - water (of met een beetje (light)limonadesiroop),
biefstuk, hamlap, whatever - kipfileetje of tartaar,
bakken met boter - bakken met olijfolie,
Het kan 'm soms net in de kleine dingen zitten die je een ‘boost’ geven met het afvallen.

je kan wel geen snoep eten, maar toch te veel kcal binnen krijgen. Misschien wel onbewust, omdat je er vrijwel nooit op let.

@xxnadia: inderdaad, want misschien denk je dat er in sommige dingen weinig zit, maar zitten er toch veel calorieën in…
Vraag anders aan je moeder of ze vaker met olijfolie wil koken. Dat zal al veel vet schelen.
Laat alle drankjes met veel suiker staan, want dat is net vloeibaar snoep.
Water is een goed alternatief en thee (groene en zwarte thee zit vol antioxidanten).
&Laat sausjes bij het avondeten staan.

Het zit m echt in de kleine dingetjes. Daarmee kan je al veel verschillen zien.
Maar ga niet vaak op de weegschaal staan, want het gaat er om of jij jezelf mooi vind, niet of het getalletje laag genoeg is voor jou.

En mij lijkt 2 uur fietsen toch echt genoeg lichaamsbeweging.
Je hoeft maar 1 uur per dag te bewegen. jij fietst al 2 uur, daarnaast lopen op school en thuis en dan heb je nog de gymles…
Dus mij lijkt niet dat je te weinig beweegt. Maar daar ben ik niet zo in thuis, want ik beweeg totaal niet. :’]
succes

ja wat is bij jou misschien normaal?