vraagje natuurkunde

Hier kan een slotje op (:
want ik ben al geholpen !

x

Welk gedeelte van de vraag snap je niet?

alles

google!

weet je het antwoord?

had ik al geprobeerd

Kan je misschien een beetje meer context geven? Waarover gaan de andere vragen, dan kan ik het een beetje meer kaderen…

het gaat over geluid op afstand… en bellen via telefoons :slightly_smiling_face:

Door het golfkarakter van geluid? Is dat het antwoord? Ik snap eigenlijk de vraag niet zo goed…

Oh, geluid op afstand… Ok, dan denk ik even na.

Ehm… Dus als je twee personen hebt die bellen met elkaar, als de ene iets zegt in de telefoon duurt het even voor de andere het hoort door de vertraging. En als ik het goed begrijp is de vraag hoe deze vertraging komt? Misschien door dat de geluidsgolf omgezet moet worden in een signaal dat door de telefoon kan doorgegeven worden zodat de andere het kan horen? Ik weet het eigenlijk niet, hoor. Het is in elk geval meer vertraagd dan wanneer je een normaal face-to-face gesprek zou voeren met iemand, omdat daar de geluidsgolven rechtstreeks het oor bereiken en niet omgezet moeten worden… Ik hoop dat ik geen onzin neergeschreven heb, maar ik weet het dus eigenlijk niet. Sorry dat ik je niet kan helpen. Hopelijk vind je het antwoord nog :slightly_smiling_face:.

ja ik dus ook niet haha :stuck_out_tongue:
maar wel bedankt voor je poging! :slightly_smiling_face:

Haha ja uiteraard snap je de vraag niet :stuck_out_tongue: Anders zou je het niet vragen :p. Haha, hopelijk vind je het antwoord nog. En het is graag gedaan, hoor.

aaah heel erg bedankt!
ik denk dat dit het is, ja. want het klinkt best logisch :slightly_smiling_face:
heel erg bedankt! x

Geen probleem :slightly_smiling_face: Graag gedaan :slightly_smiling_face:

Bij deze een slotje.