Vraagje (help?!)

Haay meisjes van Girlscene,

(ik weet dat het veel is, sorry…)
Ik zit met een probleempje en weet echt niet wat te doen. En misschien kan iemand me wat advies geven…? Ik zal even vertellen…
Het zit namelijk zo dat ik deze vakantie op een camping in België een jongen (Arne) hebt ontmoet. Het klikte wel tussen ons en in no time werd hij ook mijn vriendje. Ik was helemaal verliefd op hem, maar was eigenlijk niet zo zeker of hij ook wel op mij verliefd was. Toen ik weg moest van vakantie, heb ik thuis nog heel veel met hem gesms’t, maar dan stopte hij plots met smsen. En ik begon me dingen af te vragen. Te twijfelen. Dus heb ik aan een vriend van me gevraagd of hij aan Arne wou vragen of hij me nog wel leuk vond. Dat deed hij dan ook, en een dag later kreeg ik een smsje van de jongen met dit in: ‘Je hebt het niet van mij, maar Arne heeft jou nooit leuk gevonden. Hij deed het allemaal voor de lol, hij heeft je geplayt. Als je het met hem uitmaakt, is het omdat je niet meer op hem verliefd bent, okay?’
En ik was dan echt heel erg kwaad. En ik heb een sms (ja, heel erg laag, maar ik kon moeilijk helemaal terug naar die camping gaan) naar Arne gestuurd dat het uit was. Dat had ik dus niet moeten doen - domme ik.
Dat was ongeveer… 24 augustus ofzo. In september begon ik er spijt van te krijgen en ik heb een paar smsjes naar Arne gestuurd dat het me speet en ik met hem wou praten, maar hij bleef me negeren. En dan plots kreeg ik een sms van hem, met dit in: Stop met me te stalken, 't is jouw fout dat het uit is tussen ons dus stop met zeuren. Jij hebt mijn vrienden gelooft toen die zeiden dat ik het voor de lol hem gedaan, t was dus niet voor de lol, he. Maar stop met smsjes te sturen want ik ga toch niet terugsturen!
En nu zit ik ik al bijna een hele maand met de gedachte dat Arne me haat. Ik heb helemaal geen contact meer met hem, er is ook geen enkele manier waarop ik hem kan spreken - ik heb z’n netlog wel, maar daar weigert hij me. Zijn facebook heb ik ook, maar daar weigert hij me ook. Ik durf hem geen smsen te sturen en zijn msn heb ik niet. En ik moet zeker weten of hij me haat of niet, want ik ben nog steeds verliefd op hem.
En ik weet dat zomerliefdes nooit lang duren, maar deze keer voelde het echt wel anders aan. Ik was er sterk van overtuigd dat het lang ging duren met hem, maar dan kreeg ik opeens te horen dat hij me geplayt heeft… Maar dat wil ik eigenlijk niet geloven.

Nu… ik heb met een vriend van me gepraat, die zei dat ik over een maand of 2 nog eens met Arne moest praten. Maar niet over “ons” beginnen, ik moest hem gewoon aanspreken met hoi ofzo. En dat ga ik ook doen, ik ga eind november/begin december hoi zeggen tegen Arne.
Maar hoe? Er is (zoals ik al zei) geen enkele manier waarop ik hem kan contacteren. Maar ik wil hem echt niet kwijt…
En àls ik met hem praat, wat moet ik dan doen? Ja, gewoon hallo zeggen. Maar ik kan toch niet alsof doen dat ik niet meer verliefd op hem ben? Dat ik nooit meer aan hem denk?! Wat als hij niet normaal terugdoet? Dat hij me (nog steeds) haat? Of wat als hij me echt nooit leuk heeft gevonden?

Mijn vriendinnen zeggen dat hij het niet waard is. Want hij heeft gezegd tegen zijn vrienden dat het allemaal voor de lol was. Betekend dat dan dat zijn trots in de weg zit om toe te geven dat het echt was?
En ik zeg tegen mijn ouders en mijn meeste vriendinnen dat ik over hem ben. Maar mijn beste vriendin en 2 vriendinnen van school weten dat het niet zo is. Ik denk elke dag aan hem, elke keer als ik een sms krijg hoop ik stiekem dat het van Arne is ookal weet ik dat hij me niet zomaar zal smsen, elke dag hoop ik dat hij me op netlog een berichtje stuurt en elke dag hoop ik dat hij me belt om te zeggen dat hij me terug wilt. Maar dat zal waarschijnlijk nooit gebeuren. Ik heb het verpest…

Het klinkt allemaal best hopeloos en zielig, maar ik wil hem echt niet kwijt, ookal is hij niet van mij. Ik wil nog een keer met hem praten, ik wil hem nog eens zien, ik wil dat hij zegt dat hij me wel heeft leuk gevonden en dat hij heeft gelogen tegen zijn vrienden…

So tell me, wat moet ik doen? Vertel me niet dat ik hem moet vergeten, want dat wil ik niet. Ik weet dat ik beter af ben zo, maar ik kan het niet…
Heb jij ooit ook al eens zoals dit meegemaakt? Hoe is dat dan afgelopen? Kan jij me wat advies geven, alsjeblieft?

bel hem dan

Dat kan, maar volgens mij gaat hij niet opnemen zodra hij ziet dat ik het ben.

weet je waar ie woont? ga naar 'm toe
of bel 'm

maar het beste advies (ook al wil je het niet horen): kom over 'm heen

wow :expressionless: wat een verhaal hahaha ;p.
maar get over it.

bel met de mobiel van je beste vriendin! zo kan hij nooit zien dat jij het bent!

Of hij nou gelogen heeft of niet…blijkbaar vindt hij jou simpelweg niet leuk, anders had hij je nu wel gesmst (ja, ondanks dat hij boos is, want dan zou hij alsnog wel aan je denken). Daarbij moet die gast volgens mij helemaal gek worden van al dat gesms en heeft hij jou waarschijnlijk inderdaad als een ‘vakantieliefde’ gezien. Hard, maar het is wel waar. Get over it en probeer open te staan voor andere jongens.

ik heb ook bijna hetzelfde meegemaakt. Vergeet al die adviezen van get over it enzo, want dat zal toch niet lukken, zij hebben makkelijk praten maar het is niet zo gezegd, zo gedaan. ik zou hem een lange mail of brief sturen waarin je al je gevoelens opschrijft. geen sms;) Ik heb dat ook gedaan bij een jongen en het heeft geholpen;) zeg hem dat je er spijt van hebt, maar dat je dacht dat hij je niet leuk vondt enzo;) zet in de brief dat je zijn wens om je nie tmeer te spreken respecteert maar met heel veel moeite;) laat zien dat je nog om hem geeft, en als het nodig zou zijn, je genoeg om hem geeft om hem te laten gaan. het is moeilijk maar je kan hem niet dwingen. Succes meid(L)