Vraagje foundation opbrengen.

Ik draag eigelijk bijna elke dag foundation, omdat m’n huid gewoon vreselijk is. Maar nou heb ik dus als ik foundation opbreng, dat je dat echt op m’n huid ziet liggen zeg maar. Net alsof het er niet in kan trekken. Ziet er ook echt niet mooi uit.
Aan de foundation die ik gebruik ligt het niet. Ik heb er meerdere geprobeert. Van Maybelline tot MAC.
Al is het bij MAC wel het minst, maar die is nu te licht geworden. Nu gebruik in Estee Lauder - Dubbel wear.

Bij andere die foundation gebruiken ziet er altijd zo mooi uit, maar waarom lukt dat bij mij dan niet.
Hoe doen jullie dat?!

ik zou even op www.beautygloss.nl kijken. :slightly_smiling_face:

Ik gebruik zelfs nooit foundation. En ik zou het ook niet in de zomer opdoen want dan wordt je gezicht ook niet bruin. En je zegt dat je geen mooie huid hebt? Als dat echt niet zo is, zou je daar ookaltijd spulletjes voor kunnen kopen cremepjes enzo.

Maar over het foundation aanbrengen… hoe dik doe je het er eigenlijk op? Misschien moet je er wat minder op brengen. Je kan ook een camouflage stift gebruiken als je een paar puistjes ofzo hebt.

Als ik ga zonnen doe ik sowieso geen foundation op. Ik heb veel rode plekjes in m’n gezicht. Ik gebruik daarvoor nu Dream Cream van Lush en dat werkt wel. Het is iig minder. Maar nog niet mooi genoeg om zonder foundation te lopen.

En ik doe het er helemaal niet dik op ofzo.

anders doe je alleen op de rode plekjes concealer?
dan raken je porien ook niet zo erg verstopt en wordt je huid misschien wel beter op den duur?

ik meng (aleen als mn huid er echt niet uit ziet) altijd een kleinbeetje foundation met wat dag creme dan kan je het heel mooi dun en egaal aanbrengen :relieved:

Je wordt gewoon bruin met foundation op hoor, tenzij er een sterke SPF in zit.
Mijn foundation routine is;
Primer, dit creeert een soort van mooi laagje over je huid heen, en zorgt ervoor dat de foundation enzo niet in je gezicht trekt.
Concealer, voor rode plekjes en mijn littekens.
Vloeibare foundation, dit doe ik zeer dun met mijn handen op mijn gezicht, goed inwrijven en verdelen. Nu zie je het inderdaad nog een beetje op je gezicht liggen, maar hier is de volgende stap voor;
Poeder foundation. Dit doe ik gewoon met een grote fluffy kwast, heel losjes op mn gezicht. Voorkomt ook het glimmen en je foundation blijft langer zitten, en het ziet er allemaal wat natuurlijker uit.

Ik krijg altijd complimentjes over mn make-up iig, dat het er zo natuurlijk uit ziet :slightly_smiling_face:

Dit is bullshit, zonnestralen komen gewoon door je make-up heen. Als je alleen concealer gebruikt krijg je toch op die plekken ook geen witte vlekken op je gezicht. En inderdaad, je kan alleen minder snel bruin worden door de spf.

Je hebt wel gewoon vloeibaar enzo?
en hoe breng je het aan? Alsin, vingers/foundation kwast/overige kwasten/spons etc (:

Dan lijkt het me dat jij het toch fout doet.

Ik gebruik idd vloeibare foundation en ik breng het aan met een kwast. Misschien dat het komt omdat ik een droge huid heb?

the same!

Ik ‘klop’ de foundation zeg maar altijd nog even goed in de huid als ik het net aangebracht heb. In de winter gebruik ik ook foundation van duurdere merken zoals MAC. Maar als de zon begint de schijnen gebruik ik een goedkopere foundation mouse van essences van de collectie ‘Pure skin’. Mijn huid word duidelijk mooier van, je hoeft het alleen aan te brengen op de on effen heden en je ziet het ook minder dan vloeibaren foundation.

Ik smeer mijn gezicht altijd in altijd eerst in met zwitsal, en daarna breng ik de foundation aan.
Je kan ook de foundation met een beetje dagcreme mengen en dan dun aanbrengen

hmm vreemd. Ik doe namelijk precies hetzelfde en heb er helemaal geen last van. neem aan dat je ook gewoon dagcreme gebruikt… ik heb geen idee. surrie (:

Een droge huid kan daar echt mee te maken hebben.
Als ik jou was zou ik een heel hydraterende crème gebruiken en die goed laten intrekken, of eventueel je foundation mengen met een dagcrème…

Ik heb het net even geprobeert. Om m’n foundation met m’n dagcreme te mengen. En het ziet er veel beter uit! Ik kan m’n foundation beter uitsmeren en is beter op te bouwen daardoor.
Bedankt voor de tip!

ik wrijf de foundation altijd even tussen mijn vingers om het op te warmen, helpt bij mij :slightly_smiling_face:

Ik doe zomers, als mijn huid wat donkerder is, altijd wat dagcreme door mijn foundation.
's Winters doe ik eerst zwitsal op (ik heb een droge huid) en dan nog een dagcreme erover, zodat ik veel creme heb en het lekker vettig is. Dan smeer ik de foundation met mijn vingers eerst deppend op mijn gezicht en daarna wrijf ik het een beetje (niet teveel dan zie je vlekken).
Het helpt om eerst een beetje aan te brengen, te verdelen, dan weer een beetje aanbrengen en verdelen enz… Tot het goed is.
Dan wat concealer om de vlekjes te verdoezelen.

En als afwerking een beetje poeder met een heel grote, zachte kwast. Dit maakt het wat natuurlijker.

ik had dat eerst eigenlijk ook.
maar toen had ik een minder dekkende foundation ofzo gekocht
of gewoon de goeie kleur kiezen
en dan de puistjes en littekens met conceiler wegwerken want ik had altijd lijntjes om mijn hoofd hoe goed ik het ook uitsmeerde