vraagje aan examenleerlingen

beste mede-examenleeringen.
Ik heb even een vraagje. Ik heb zegmaar vandaag de laatste dag van mijn toetweek gehad, dan volgende week nog herkansingen. Maar wij moeten gewoon nog elke dag naar school, zelfs de week voor het examen.
Hoe zit dit bij jullie? Het lijkt mij niet echt normaal namelijk, aangezien de leerlingen vorig jaar gewoon drie of vier weken voor het examen vrij waren.

Ik heb 2 weken geleden mijn laatste toetsweek gehad en moet tot aan de vakantie naar school. Na de meivakantie kun je kiezen om ‘echte’ proefexamens te doen.

Oke, maar proefexamens hebben wij al wekelijks gehad vanaf de kerstvakantie. Ik neem toch aan dat wij ook wel tijd krijgen om te leren voor onze examen, maar blijkbaar niet!

23 april beginnen bij mij de praktijkexamens, van maandag tot vrijdag.
Dan heb ik 2 weken de tijd om te leren, in de meivakantie. Daarna beginnen mijn examens :slightly_smiling_face:

Ik ben ook net klaar met laatste tentamen en morgen ben ik vrij, omdat er dan nog toetsen zijn. Donderdag, vrijdag, maandag en dinsdag (en misschien ook woensdag, weet ik niet zeker :S) zijn er examentrainingen en dan de week erop maandag en dinsdag proefexamens. Maar volgens mij hebben we verder niets meer…

Volgende week heb ik proefexamens, meivakantie en daarna facultatief les.

huh moet jij dan nog zolang naar school?;o

Ik zit in havo 5. gister mijn laatste toets gemaakt van de toetsweek. Vandaag, woensdag en donderdag nog gewoon les. (m.u.v. geen examenvakken zoals sport) Vrijdag 2 herkansingen daarna vrij. Volgende week maandag en dinsdag heb ik slechts proefexamens. Woensdag vrij. Donderdag schoolfoto, en voorbereiding en info dagje. Vrijdag officele laatste schooldag.

Dus deze en volgende week nog en dan vrij… leren leren leren.
Succes met jouw examen in elk geval.

Ik zit op havo trouwens, dus examen begint 15 mei

na de meivakantie mogen wij kiezen. vorig jaar was het bij mij zo dat ik voor de vakken waar ik onvoldoende voor stond wel verwacht werd, maar dan nog was het mijn eigen verantwoordelijkheid en hoefde ik niet verplicht te komen!

Dit is mijn één na laatste schoolweek, daarna meivakantie en facultatief les. Tijdens de lessen zijn we momenteel bezig met examen trainingen, proef examens en uitleg. Ook om ervoor te zorgen dat we nog vragen kunnen stellen. Maar goed, ik snap je punt. Al is bij mij niemand vier weken van te voren al vrij.

zie je wel, iedereen vrij om te leren, ik moet gewoon de week voor het examen nog al mijn lessen volgen!
Maar gym dat heb ik al niet maar sinds de kerstvakantie, omdat we elke donderdag middag dan examen training hadden.

bedoelde ik toch niet. whoeeps.

Dat zal dus heel goed inplannen moeten worden, wel vervelend zeg. Ik zou het erg irritant vinden als ik de week daarvoor nog gewoon naar school moet om lessen te volgen.

Ik heb aankomende week en de week na de meivakantie ( dus de week voor de examens) facultatief les en sommige lessen nog verplicht. Dus het is normaal

Ja, vind het zelf ook heel vervelend!
Kan van vorig jaar van mijn broer herinneren dat hij mooi een beetje aan het feesten was omdat hij 3 weken vrij was :frowning_face:

Ik zit in 5havo en ikmoet ook gewoon nog naar school. Ook in de laatste week voor het examen. We hebben zelfs in deze laatste weken nog een heel nieuw boek voor geschiedenis gekregen, wat ik echt belachelijk vind. Hoe doen ze dat op andere scholen?

wij moeten ook gewoon heledagen daar school, alleen maar oefenexamens maken. wel balen want ik kan thuis veel beter leren.

Ik moet tot en met de vakantie nog gewoon naar school. Er vallen nog wel 3 dagen uit ivm examenstunt, activiteitendag en herkansingen, maar ik moet wel alle lessen volgen. Na de vakantie hebben we “facultatief les” je bent verplicht naar de lessen te komen waar je onvoldoende voor staat en er zijn 4 uur per week die je verplicht bent om te kiezen. Daar moet je je gewoon voor inschrijven bij een docent. We maken in de les al heel erg veel oefenexamens. Ik word echt gek van die dingen–’

bij ons ben je vanaf de meivakantie vrij, meer weet ik niet

VWO 6:
Ik heb deze week toetsen/mondelingen. Volgende week gedeeltelijk facultatief, maar voor de meeste dingen moet je eigenlijk wel verplicht er zijn. Dan meivakantie (vrij, uiteraard), daarna een week niks, of misschien facultatief en in die week daarop zijn al de eerste examens.

Moet je facultatief of verplicht, die week na de meivakantie? Lijkt me echt heel kut als je gewoon naar school moet tot je examens, gatsie, ik zou me op school met al die mensen die ook verplicht op school moeten blijven me echt niet kunnen concentreren…