Vraag voor alle mensen met een pinda/noten-allergie!

Dit is vast een rare vraag, maar ik wil het al best lang weten en ken niet echt mensen met een noten of pinda allergie.

Op best veel voedselproducten staat “kan sporen van noten/pinda’s bevatten”, ook op dingen die niks met noten te maken hebben. Dit staat er vast vooral als indekking voor de producent omdat er een zeer kleine kans is dat deze producten pinda’s of noten bevatten en ze niet aangeklaagd willen worden.
Nu is mijn vraag: eten mensen met zon allergie deze producten toch op? Aangezien er dus zoveel voedselwaren zijn met dat opschrift.

Alvast bedankt voor het antwoord!

up

Ligt er aan hoe heftig een allergie is.
Sommige mensen krijgen al een allergische reactie bij de geur van noten/pinda’s, sommigen alleen als ze er te veel van eten. Iemand met een heftige vorm van een noten/pinda allergie zal zich er dus in principe niet zo snel aan wagen.

Beetje off-topic, maar ik heb zelf een sesamzaad-allergie en op veel producten staat ook dat “het sporen van sesam kan bevatten”.
Bijna altijd kan ik die producten wel eten zonder last te krijgen, al heb ik ooit weleens een allergische reactie gehad op Liga Fruitkick en daar stond dus ook op dat het sporen van sesam kon bevatten, las ik later…

iemand in mijn familie heeft pinda allergie en als er op de verpakking staat: kan sporen van noten bevatten, dan eet ze het wel. Maar als er staat kan sporen van pindas bevatten, mag ze het absoluut niet eten.

Pinda en noten allergie zijn ook niet gerelateerd, pinda’s zijn ook geen noten. Bedankt voor de info!

Ik heb een allergie voor noten en pinda’s. Het is bij mij alleen niet zo heftig, als ik het binnenkrijg krijg ik alleen erge last van me keel en voel ik me raar. Maar ik eet die producten wel altijd gewoon, aangezien er toch niet zulke erge gevolgen kunnen zijn als er iets inzit en het heel weinig voorkomt.

ik heb ook een notenallergie maar niet zo erg ik eet die dingen ook gewoon maar ik ben ok gewoon echt niet voorzichtig want als ik niet zeker weet of ergens noten in zitten eet ik het gwn om te proberen

Mensen die het extreem hebben, kunnen dat echt niet eten. Een vriendin van me heeft het namelijk ook en zij heeft zelfs een keer een behoorlijk heftige reactie gekregen omdat ze de labello had geleend van iemand die net iets had gegeten waar mogelijk sporen van pinda’s en noten in zaten. Het verschilt dus erg per persoon.

Ze zetten dat er vaak op omdat het in eenzelfde fabriek wordt geproduceerd waar ook producten met noten wordt gewerkt.

Ik werk in een bakkerij en wij mogen sinds een halfjaar het notenbrood niet meer gesneden aan de klanten meegeven omdat er noten in de snijmachine achter kunnen blijven en met diezelfde snijmachine we brood snijden zonder noten en zo kunnen mensen met een allergie alsnog een reactie krijgen.

Ik wist niet dat noten/pinda allergien zo intens konden zijn. Maar het mysterie is opgelost iig:P

Mijn broertje heeft ook extreme reqctie. Bij hem doen we dat niet een keer namelijk kon jij geen ademeer halen geluklig warenbwe er snel bij en dankzij de epipen kon hij weer adem halen dus n zijn we echt heel voorzichtig met dqt soort producten x