Vraag over Whatsapp en netwerk

Hee,

Ik heb de nokia e5, zonder een internetabonnement. Ik kan wel gewoon op t netwerk van thuis, school etc.
Maar, Ik kan niet Whatsappen! ookal ben ik ingelogd op een netwerk… of ik doe gewoon iets compleet fout. Ik krijg namelijk een rood klokje te zien bij berichten die ik probeer te versturen, of Whatsapp wilt helemaal niet opstarten.

Hoe krijg ik dit nou aan de praat?

Volgens mij moet je daar wel gewoon een internet abbo voor hebben.
Anders weet ik het ook niet :’)

oh dat zou rot zijn.

iemand anders?

Je hebt inderdaad een internet abonnement nodig voor WhatsApp, geldt ook voor BBM.
Ik had namelijk ook eerst BlackBerry zonder BBIS en toen kon ik niet eens inloggen op de WiFi. M’n iPhone heeft trouwens nooit verbinding kunnen maken met een WiFi, wat op zich ook best wel hilarious is.

ik heb geen internet abbo
en ik kan gewoon whatsappen hoor :wink:

kun je me uitleggen hoe je dat doet? ik dacht namelijk ook dat ik dan kon maar het bleek van mn mobiele internet af te gaan, dus ben nu al 5 euro armer.

up?

Dan moet je via wifi doen, lijkt me?

ja goh ;p dat probeer ik al de hele tijd maar t lukt maar niet :frowning_face:

Ik kan whatsappen op me iPod! Dus zoiezo dat je geen internet abbo nodig hebt.
Ik weet niet precies wat je fout doet, gewoon als je iemands nummer hebt en bij adressen zet zou het moeten lukken?

Whatsapp werkt hetzelfde als e-mail. Vandaar dat je bij prepaid enzo wel gewoon betaalt, maar bij wifi doet hij het ook

ik verbind m’n telefoon gewoon met 'nt internetpunt hier thuis
en dan start ik whatsapp op en dan doet ie 't gewoon

What’App zou het normaal gesproken gewoon moeten doen met welk WiFi dan ook. Dus ook als het WiFi van school of thuis is. Moet jij inloggen op het schoolnetwerk met een wachtwoord bijvoorbeeld? Want dan kan het met de zogeheten ‘proxy’ te maken hebben. Een soort muurtje om het internet, waardoor je alleen via je browser op het internet kunt en dus niet via je Apps. Ik heb dat probleem in ieder geval ook. Thuis kan ik zonder problemen op het internet én What’sApp- ik heb ook geen abbo - maar op school kan ik het niet openen, net zoals m’n andere Apps. Wat dus komt door die proxy. En helaas kun je er dan niks aan. Heel vervelend vind ik het. -___-

Nou ik denk dat ik er op school én thuis last van heb dan, erg jammer. maar bedankt voor je uitleg :slightly_smiling_face: