Vraag over Vector [Photoshop]

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen! Voor een project heb ik een berg nodig, die heb ik gevonden namelijk deze: http://www.istockphoto.com/stock-illustration-12759922-cartoon-mountain-range.php
Deze is echter te klein. Klopt het als ik het aanschaf (want het is 22 euro) een vector krijg dat ik zo groot kan maken als ik wil? Want ik moet het echt HEEL groot hebben, het wordt op een groot doek afgedrukt.

Dat is toch zo met vectoren? Dat als je ze groot maakt, dat de scherpte blijft. Dat is eigenlijk de vraag :grinning:

Een vectorieel beeld is inderdaad schaalbaar zonder kwaliteitsverlies maar dit doe je dan wel best in illustrator.

Ah oké, ik heb alleen Photoshop. Maar het blijft wel scherp, toch?
Daar gaat het mij dus om.

Ik denk het niet. Ik ben wel niet zeker maar Photoshop werkt met pixels.
En deze zorgen er dus voor wanneer je, je afbeelding gaat schalen deze troebel kan worden. Als je vectorieel wil werken heb je denk ik Illustrator nodig.
Ik ben wel niet 100% zeker kan het morgen is navragen maar ik denk niet dat het gaat lukken.

Oké hartstikke bedankt voor je antwoord! Zou wel sneu geweest zijn als we 22 euro hadden uitgegeven aan zo’n plaatje en dat het niet kon in Photoshop. Ik zal Illustrator downloaden en zien hoe het allemaal gaat.